Nieuwe EU kleuren / striping Polizei

• Teun

De Polizei in Duitsland is zijn striping aan het aanpassen aan de in Europa veel gebruikte kleuren blauw/geel voor politiediensten.

http://bos-fahrzeuge.info/einsatzfahrzeuge/84506/VER-P_9925_-_A6_Avant_-_FuStW_BAB/photo/150101

Wanneer vervangt de Nederlandse Politie haar oranje streep voor een gele?

• - Gerard -

Tsja, dan moeten die gasten van ProRail / Connexxion en Joost mag welke volstrekt onbekende VOORRANGSVOERTUIGEN er nog meer zijn, weer een andere kleur zoeken als de politie met blauw geel gaat rijden…..

Dus …. zal wel niet.

• KlaasVaak

Enig bewijs voor je beweringen?

Duitsland kent Bündes- en Länderpolizei.

Bündespolizei is te vergelijken met het KLPD.

Länderpolizei met de regiokorpsen bij ons.

Ik weet dat de Länderpolizei van de deelstaat Beieren bijvoorbeeld niet meedoet met de nieuwe uniformen en voertuigkleuren. Iets vanwege traditie in ere willen houden.

Alle bestaande voertuigen in de rest van Duitsland blijven in de kleur zoals ze zijn. Vanwege geen onnodige kosten willen maken.

Nieuwe voertuigen die aangeschaf worden zijn echter altijd grijs-blauw.

Hoewel de deelstaten dit zelf bepalen conformeren zich aan de landelijke richtlijnen (m.u.v. Beieren).

Opvallend is ook dat Nederland naar witte uniformen is gegaan terwijl Duitsland nu juist overstapt naar lichtblauw (overhemden).

Ook hier weer uitzonderingen: Beieren blijft in caki/groen.

Er is zelfs een deelstaat die zwarte hemden (ja echt waar) draagt. Zij noemen het overigens donker blauw. ;-)

De Bündespolizei hebben ook een afwijkend uniform. Zij zijn als eerste overgegaan naar het (licht)blauwe hemd en donkerblauwe (donkerblauw zoals bij ons) jassen/broeken.

Vergelijkbaar dus met het oude Nederlanse politieuniform.

Uniformen: http://de.wikipedia.org/wiki/Polizeiuniform_(Deutschland)

Auto's: http://de.wikipedia.org/wiki/Streifenwagen

• Zorbacop

KlaasVaak Schreef:

Ik weet dat de Länderpolizei van de deelstaat

Beieren bijvoorbeeld niet meedoet met de nieuwe uniformen en voertuigkleuren.

Iets vanwege traditie in ere willen houden.

=========================================================

Net als de regio AA. :D

Die doen ook maar hun eigen ding.

• DePeter

Nu nog een feestmuts en het feest kan beginnen.

Er is volgens mij niks mis met onze kleuren, dus graag zo houden.

grtzzz

• Jobthecop

Ik wil dat kleurenschema best voor lief aannemen als we er dan ook deze prachtige audi A6 eronder krijgen…..dan doet iedereen wat water bij de wijn. Ik geef mijn geliefde volkswagen transporter op ( we hebben er nu 2 op het wijkteam en geen tourans) en doe afstand van het oranje/blauw ( dat toch al veel te herkenbaar is) en de regio legt er een paar centen bij en schaft audi's aan…..En toen werd ik wakker ;-)

• johanbr

Behalve dat het meer op een BMW lijkt…

• Starsky79

Simpel… NIET!

Leuk dat het 1 europa is maar kijk naar de VS. Daar hebben de verschillende staten ook hun eigen kleuren. Dus waarom zouden we hier dan onze stripping gaan veranderen?

• Teun

Allen bedankt voor jullie reactie.

Ik denk zelf ook niet dat Nederland overgaat op de “europese” kleuren.

Kost trouwen ook een hoop geld om het om te stickeren….