Salaris aspirant

• Marc

Aspiranten krijgen 75% van hun salaris gedurende de opleiding. Er staat op de politiesite dat er voor aspiranten met werkervaring uitzonderingen zijn over de hoogte van het salaris. Geldt dit ook voor de 75% regeling?

Zijn er aspiranten die het gelukt zijn om een hoger salaris te krijgen en 100% betaald. Zo ja, hoe?

Alvast bedankt.

• KlaasVaak

Er zijn regels en uitzonderingen.

Neem contact op met de afdeling werving en selectie van het korps waar je solliciteert of wenst te solliciteren.

Laat afspraken op papier zetten om er rechten aan te ontlenen, zeker als het blijkt dat men afwijkt van de regels.

• LM

Ik zat al weer even geleden op de politieschool (de HPO tijd voor de kenners), maar indertijd lag dit lastig. Ik kan mij herinneren dat er om volstrekt onduidelijke redenen forse verschillen waren tussen politieregio's. Bij bepaalde regio's kon meer. Afwijken van de norm gebeurde wel eens als bepaalde groepen werden aangetrokken, bijv. ex militairen of ex douaniers. Afwijken in individuele gevallen ligt gecompliceerd omdat hieraan min of meer objectieve gronden ten grondslag behoren te liggen. Hoe ga je beoordelen dat de een wel meer krijgt en de ander niet? Je zult zelf de argumenten moeten aandragen die jouw situatie zo uitzonderlijk maken dat afwijken van de norm redelijk is.

• Starsky79

En jij durft neer te zetten dat het “even geleden is” die HPO tijd van jou…:S Ik dacht dat ik al oud was met mijn POMB opleiding… :D(:D;)