Mag een Gambiaan met geldigrijbewijs van gambia hier rijden

• profnobody

We hebben al een tijdje menings verschil over dit geval, Hier komen Gambianen en dan willen ze b.v. auto rijden, Maar volgen ons is het niet verandwoord dit te doen,Nu de vraag of het eigenlijk wel mag vlg de anwb niet,hoe veel weet de poltie van deze regels af,In gambia 4 stoplichten en b.v.6 borden een voorrangsweg, kunt je niet vergelijken met nederland,en vaak kun je een rijbewijs kopen op de zwarte markt dus wie het echt weet mag het zeggen. b.v. mijn grote dank

• KlaasVaak

1. Wonen de Gambanezen hier of zijn ze hier als toerist?

2. Hoelang verblijven ze in Nederland?

• Planner

http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/vragen-en-antwoorden/mag-ik-met-mijn-buitenlandse-rijbewijs-in-nederland-aan-het-verkeer-deelnemen.html

• profnobody

Nee deze is alleen als toerist in nederland voor 3 mnd.

• DePeter

Dus mag hij gewoon autorijden, jij mag op vakantie toch ook gewoon in het land van “Olé Toreadoor” rijden.

Zolang het voertuig geregistreerd staat en aan de wettelijke verplichtingen zoals verzekering, wegenbelasting keuring voldoet lijkt mij dat er geen probleem is.

grtzzz

• wim76

Als hij voor langere tijd in NL verblijft mag hij voor maximaal een half jaar met dat rijbewijs rijden.

Na dat half jaar moet hij een NL rijbewijs aanvragen.

• - Gerard -

DePeter Schreef:

——————————————————-

> Dus mag hij gewoon autorijden, jij mag op vakantie

> toch ook gewoon in het land van “Olé Toreadoor”

> rijden.

Wat heeft dat er nou mee te maken?

> Zolang het voertuig geregistreerd staat en aan de

> wettelijke verplichtingen zoals verzekering,

> wegenbelasting keuring voldoet lijkt mij dat er

> geen probleem is.

Heeft ook helemaal NIKS met een Gambiaans rijbewijs te maken.

Lees de info onder de link die Planner geplaatst heeft eerst even ….

• DePeter

Heeft er in zoverre mee te maken dat wanneer “hun” voertuig aan de nederlandse wet voldoet ze zich geen zorgen hoeven te maken. Dat ook al maken ze brokken toch verzekerd zijn.

grtzzz

• - Gerard -

De vraag gaat over een rijbewijs ….. of dacht je ergens gelezen te hebben dat ze uit Gambia zijn komen rijden met hun eigen auto met Gambiaans kenteken?

• KlaasVaak

klopt, en dan niet in een auto met een Gambanees kenteken maar met een NL's kenteken (dat verder aan alle NL'se regels voldoet)