bijna aanrijding

• A Snellen

Ben op een rotonde bijna aangereden door een bestel auto,de bestuurder zat te bellen een hij stoptje ik denk 15 cm. van me af.

Heb hem hier op aangesproken dat auto rijden en bellen niet samen gaan,

Hij lachte me uit en stak zijn midden vinger op en reed hard weg.

Kan ik in zo'n situatie hier melding van maken als ik zijn kenteken genoteerd heb.

Heb dit al meer keren meegemaakt.

• Planner

http://www.asociaalweggedrag.nl

• Starsky79

Ja dat kan. Onder andere op de manier zoals planner die aangeeft.

Melden bij de politie kan ook. Alle regios in NL rijden met een videosurveillancevoertuig en kunnen, bij veel klachten over een bepaald voertuig, een gerichte controle uitvoeren. In HM was een motorrijder die alle regels “vergeten” was en dus als een coureur over de straatjes in kleine dorpjes scheurde. Snelheden liepen behoorlijk op.

Door een gerichte actie van het RVHT hebben ze deze motorrijder weten te filmen en te pakken. De man heeft een flink proces-verbaal gehad en is zijn rijbewijs kwijt.

Dus ik zou het zeker melden.

Wil niet zeggen dat er gelijk actie wordt ondernomen zoals ik hier boven omschreef.

Succes!

• Paquita

Ja je kunt 0900-tuig oftewel 0900-8844 hierover bellen (politie). Zij willen graag dit soort zaken weten.

• Kathlyn

Je kunt bellen als je zijn gegevens en kenteken hebt genoteerd. Via het meldingsformulier op http://www.asociaalweggedrag.nl/meldingsformulier.html

of bellen met 0900-8844

Na een melding van asociaal weggedrag, streven wij ernaar deze door te sturen naar de politie. Indien nodig, nemen zij contact op met de melder om te verifi�ren of de melding wel echt is en verzamelen eventueel aanvullende informatie.

Vervolgens kan de persoon in kwestie worden gebeld, die aan de hand van het kenteken gevonden kan worden. Hij of zij zal dan worden geconfronteerd met de melding en de feiten, en de politie geeft aan hoe ernstig de gevolgen van zijn/haar roekeloze rijgedrag hadden kunnen zijn.

Uit ervaring bij de verschillende politiekorpsen is gebleken dat de meesten dan hun rijgedrag na zo'n telefoontje aanpassen. Mocht dit niet zo zijn, dan kan de politie hardere maatregelen treffen.

Echte verkeershufters kunnen rekenen op een prent, een bezoekje van de politie of zelfs intrekking van hun rijbewijs.

• BraBart

Ja, zeker als je het kenteken weet.

• KlaasVaak

Kathlyn Schreef:

——————————————————-

> Echte verkeershufters kunnen rekenen op een prent, een bezoekje van de politie of zelfs intrekking van hun rijbewijs.

Doch alleen als de politie zelf een volgende overtreding constateert

Verder zal er niet zo heel veel gebeuren met je melding, behalve dan dat er wellicht een mutatie van gemaakt wordt in de computer.

En aangezien het een busje betrof zal deze waarschijnlijk op naam van een bedrijf staan en is de bestuurder niet 1,2,3 te achterhalen.

Voor de rest zijn de gegeven antwoorden eerder theorie dan praktijk.

• mwb

Dit is een buitengewoon suggestieve tekst, die veel luchtballonnen bevat en geen constateringen op grond van feiten of cijfers.

Iemand die er weinig van af weet en dit leest, trekt heel makkelijk conclusies die totaal verkeerd zijn.

- Uit ervaringen is gebleken dat de meesten hun rijgedrag aanpassen. Dat lijkt me sterk, de politie heeft eigenlijk al geen tijd om bij deze mensen langs te gaan, dus worden ze gebeld, je kunt dus al niet checken of je met de juiste persoon praat. Wat al helemaal niet gaat gebeuren is dat wordt vastgesteld of iemands rijgedrag veranderd. Dat kun je domweg niet weten, tenzij je de hele dag bij iemand in de auto zit en dat gebeurt niet.

- Gebeurt dat niet dan kan de politie hardere maatregelen treffen. Deze is helemaal vreemd. Welke maatregelen zij dit dan? Die bevoegdheid heeft de politie helemaal niet, dit is gewoon en snoeiharde onwaarheid.

- Op grond van een melding bij deze site kan iemand nooit een pv krijgen, laat staan dat zijn rijbewijs wordt ingenomen.

Op de site staan cijfers over het aantal meldingen, maar wat ik dan daarnaast wel zou willen weten is hoe vaak er werkelijk door de politie is gesproken met de persoon waarover is geklaagd. Dan heb je leuk vergelijkingsmateriaal en kun je vaststellen of dit een initiatief is dat vruchten af werpt.

• - Gerard -

Ik zou zeggen, mwb, maak er werk van en regel even dat deze onzin van www.asociaalweggedrag.nl verdwijnt. ;)

• mwb

Nee hoor, dit is een land van vrije meningsuiting en een verbod op liegen staat alleen in wat godsdienstige boeken, niet in Strafrecht.

Gelukkig ben ik niet zo beïnvloedbaar dat ik godsdienstig ben.

Ik geef alleen aan dat het volgens mij niet klopt, en waarom niet.

Ook dat hoort bij vrije meningsuiting.

Het is aan ieder mens om na te denken bij datgene wat hem wordt voorgeschoteld, of dat nu in het echt is of op internet.