bijna aanrijding

• - Gerard -

Doe ik het wel. Ben benieuwd waar ze mee komen als antwoord.

• - Gerard -

Alle informatie die op de site gevonden kan worden is uit externe bronnen gehaald. De initiatiefnemen heeft alle korpsen benaderd en werd van het kastje naar de muur gestuurd. Informatie komt van het korps midden Brabant (mind you mwb). Maar goed, ik heb telefonisch contact gehad en als het goed is zal de initiatiefnemer zich op dit prikbord melden. Initiatiefnemer is al 3 jaar niet meer actief bezig met de site zoals genoemd.

• ­­¥ Lotje ­­¥

Volgens mij wel als je het kenteken weet zou ik het altijd even melden . en uitleggen.

• mwb

Bij aan antwoord hoort een vraag.

Welke vraag ga je stellen dan ?

• KlaasVaak

Lol, lekker actueel.

Maarja, alles op internet is waar (geweest) althans een beetje, althans voor zo ver het niet een leugen betreft.

Toch?

• - Gerard -

De vraag was al gesteld. Maar goed, waarom deze ‘onzin’ op het internet?

Misschien iets meer uitleggen. Maker vond een aantal jaar geleden dat er wel iets gedaan mocht worden aan het asociale weggedrag van sommige weggebruikers. Maker kwam op het idee een internersite te maken waar meldingen over asociaal weggedrag gemeld kunnen worden. Maker zocht daarvoor informatie bij de politiekorpsen maar blijkbaar zaten ze daar niet te wachten op het initiatief van maker en verwezen maker van het kastje naar de muur. Hetzelfde overkwam maker bij justitie. Maker heeft toen gezocht op internet naar informatie en gebruiktte informatie van het korps midden Brabant, liet alleen bronvermelding achterwege. De site bevat volgens maker inmiddels zo'n 3.000 meldingen en dagelijks komen er, nog steeds, zo'n 8 à 10 meldingen bij. Maker is echter niet echt gemotiveerd. Moderatie vergt te veel inspanning en maker heeft het vanwege zijn werk te druk.

Ik heb gezegd zich hier te melden omdat de gewone burger op dit prikbord altijd een coorect antwoord op vragen krijgt van ECHTE politieagenten. Kijk, we hebben 50.000 politiemedewerkers maar er zijn er maar een stuk of 10 die hier daadwerkelijk nuttig zijn op het prikbord. Dat is een schaars goed. Mijn persoonlijk mening naar maker toe is: of je doet het goed, of je doet het niet.

We zullen zien wat de maker met mijn contact gaat doen, dat is aan de maker van de site.

• mwb

Ik denk, als ik dit zo lees, en in aanmerking neem wat ik al eerder schreef, dat het wel duidelijk is:

De maker van de site heeft heel goede bedoelingen, maar loopt er tegen aan dat van de politie inspanningen worden verwacht die de politie niet kan leveren.

Om de site toch enig aanzien te geven, heeft hij er beweringen opgezet, die niet kloppen, en die niet waargemaakt kunnen worden.

• - Gerard -

De beweringen zoals jij ze leest kloppen volgens jou niet, mwb.

KIjkers van wegmisbruikers hebben de landelijk verkeers OvJ vast wel een keer zien en horen vertellen dat asociaal weggedrag gemeld kan worden bij de politie. Veelvuldig voorkomende meldingen betreffende hetzelfde kenteken de politie kan doen besluiten haar aandacht te richten op dat kenteken en niemand sluit uit dat de politie na constatering van asociaal weggedrag door gemelde kentekenhouder kan leiden tot invorderen van het rijbewjs, inneming van het rijbewijs door een OvJ en wie weet wel intrekking door het CBR.

De woordkeuze van de maker is misschien iets ongelukkig maar volstrekte onwaarheden staan er niet in. Het is maar net hoe je het leest.

• KlaasVaak

Dan kun je ook een site maken voor het melden van beschonken bestuurders, auto's met defecten, etc. en die beweringen erop zetten.

De indruk die nu gewekt wordt is dat een telefoontje of email voldoende is om iemand ‘uit het verkeer te trekken’ :)

Feit blijft dat

1 de maker het te druk heeft om de info door te sturen naar de politie.

2 de politie het te druk heeft of om andere redenen er niet op zit te wachten om de info door te zetten naar de betreffende regio

3 en als de regio de info al krijgt heeft het prio nul, of je moet een hele principiële agent treffen die net terug is van vakantie ;)

Ik ken de redenering denk ik al: als de betrokkene zich echt zo misdraagt als de meldingen doen geloven dan komt hij vanzelf een keer aan de beurt.

• mwb

“Het is maar net hoe je het leest”

En daar zit het venijn: het is niet duidelijk.

Er zou klip en klaar zonder onduidelijkheden moeten staan wat er kan en niet kan gebeuren.

Zoals ik nu begrijp, is een initiatief van een persoon, zonder afspraken op papier met andere instanties.

Vergelijk bv. met Misdaad anoniem. Dat is een samenwerkingsverband met politie, justitie en verzekeraars.

Daar liggen afspraken hoe met meldingen om te gaan.