M.E. in zomertenue.

• KlaasVaak

Das een hele andere discussie.

Maar ondanks dat ben ik het ook dan met je eens.

Net als die nieuwe uniformbroek waarvan een foto circuleert.

Hij is identiek aan de huidige uniformbroek dus met strakke vouw erin maar dan met een opgestikte zak op het dijbeen.

Doe dan een worker.

Maar nee, zoals met alle aan te kopen dingen wordt de volgende koers gevolgd:

1. stel een commissie samen die eisen opstelt

2. doe een aanbesteding

3. wijs proefpersonen aan voor een draagproef (liefst met mensen die niet uit de praktijk komen :S )

4. wijzig de eisen

5. herhaal punt 2 en 3 naar eigen inzicht nog een paar keer, liefst totdat er een producteis ligt voor een product dat standaard niet lieverbaar is, want de politie NL is zooo bijzonder.

6. schaf dan iets aan waar niemand op zit te wachten in de praktijk

Is een nieuw politiewapen voor NL dan zo bijzonder of zou even kijken hoe de korpsen van de ons omliggende landen dat hebben opgelost niet kunnen?

Idem voor een nieuw veiligheidsvest, porto's, schoenen, heli's, onopvallende auto's etc.

• - Gerard -

Jullie worden gewoon in maatpak in trage puffende biodiesels en met proppenschieter (hoogste geweldspiraal) naar professionele, zwaar bewapende overvallers in supersnelle auto's gestuurd, KlaasVaak.

Wat een fail.

Ik zit bijna elke avond te kijken naar Politie op je Hielen. Daar is de UK politieheli binnen 2 minuten in de lucht en is er geen ontsnappen aan de politie. Maar hier, in Nederland? Als ze terugschieten dan taaien we mooi af, eigen veiligheid eerst.

Sjeeeeeesus

Ik zie het al weer voor me; helicopter mocht niet uitvliegen i.v.m. het slechte weer, klpd was 1 dag op cursus geweest, dus had 2 dagen verlof gekregen en het AT lag ergens te maffen en had alleen de voicemail aanstaan.

• KlaasVaak

Ik weet niet waarom er geen heli is ingezet en of dat met het weer te maken had.

Maar een AT moet opgepiept worden en heeft de plicht om (naar ik geloof) maximaal binnen 30 minuten op de ‘basis’ te zijn (afgezien van de meldingen waar rechtstreeks naartoe gaan).

En geloof je echt dat je met een VW Touran/Transporter diesel (top:160-165km/uur) met ongeveer 150 kg. aan uitrusting iets begint tegen een Mercedes AMG / Audi RS6 ?

En wat zou jij doen met je standaard kogelwerende vestje en pantserplaatjes in je dienstauto tegenover automatische wapens die er dwars doorheen schieten.

Wat moet je nou met een pistool uit 1980 met 16x 9mm's met 4 trainingen per jaar?

Ik weet het wel: toedeledokie.

Ik heb niet getekend om mijn leven te geven voor de openbare orde en veiligheid, no way.

En ben ik niet goed bij mijn hoofd als ik vind dat het belachelijk is om mijn leven (of dat van mijn collega's) te riskeren met mijn beperkte uitrusting,

voor een zak met verzekerde munten en te jagen op gasten met explosieven en automatische wapens?

Dat jij en de rest van Nederland dat uitlegt als een falen van mij (de agent op straat): ook prima.

Daar slaap ik even geen seconde minder om.

Als de regering het zo wil om geld uit te sparen op de politie: prima. Naar verluid wil men in de toekomst zelfs de Tourans gaan begrenzen.

Ik heb een bezuiningstip: niet doen. Dat ding rijdt boven de 120 km/uur toch als een zak water op wielen.

Waarom is zo'n Geld & Waardebedrijf niet beter beveiligd, zou je je ook kunnen afvragen?

Ik heb een nieuwtje voor je: binnenkort gebeurt hetzelfde bij de brandweer en de GG&GD.

De brandweerbemanning op een auto wordt/is ook al teruggeschroefd naar 4 man.

De brandweer gaat automatische brandmeldingen eerst telefonisch advies geven over hoe te blussen: http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/2011/06/brandweer_blus_zelf_maar.html

• - Gerard -

KlaasVaak, ik ben het helemaal met je eens. Geen woord Spaans bij.

• serine

en ik ben het er ook mee eens….met zon uitrusting..in zon wagen…voor dat loon..taaide ik ook mooi af…

zou ook geen levens op het spel zetten voor een zak geld…

voor een mensen leven is dat weer wat anders..