t is weer raak op buro hoorn

• serine

arrestant overlijdt in ziekenhuis

februarie 2010 plaatste ik al eens een topic hier over een jongen die in zijn cel in elkaar was geslagen..nu is er weer een afgevoerd van het buro met de ambulance…tussentijd heb ik nog een keer over zon zelfde soort gebeurtenis gehoord iemand die vertelde dat een famillie lid een pak slaag had gehad op de cel..

ik ben benieuwd wat deze 47 jarige is overkomen waardoor hij onwel werd..

in de krant zelf hier op tafel staat..hoornaar bloedde niet toen hij werd afgevoerd door de politie..

": het moest een keer mis gaan…nou bij deze dus..er word onderzoek verricht..maar wij weten allemaal dat deze zaak onder de mat word geveegd..net als de vorige zaak..

• Arie

Dus jij bent van mening dat hij door toedoen van politiepersoneel is omgekomen? Dus dat de daaraan voorafgaande vechtpartij dan wel zijn gezondheidstoestand niets met het overlijden te maken kan hebben (zie laatste gedeelte van jouw posting)?

• serine

met al die gebeurtenissen daar…krab ik in ieder geval wel achter mijn oren..

• - Gerard -

Wat een suggestief geklets. De moeite niet om verder op te reageren, anders dan …. suggestief geklets.

• serine

:D ja dat zal wel..

• mwb

Het kan helemaal geen kwaad om jezelf achter de oren te krabben en na te denken. Deden mensen dat maar wat vaker.

Maar je staat met een oordeel klaar, terwijl je alleen maar een bericht leest en werkelijk geen idee hebt wat er nou precies is gebeurd.

Het enige wat je weet, is dat de man na een vechtpartij is afgevoerd naar een politiebureau.

En daar overlijdt hij.

Dat gebeurt, meerdere keren per jaar overlijden mensen in een politiecel.

Gelukkig leven we in een beschaafd land waarin we hebben geregeld dat in dergelijke gevallen altijd de zaak wordt onderzocht.

Vervolgens zijn er allerlei manier waarop iemand kan komen te overlijden.

Het kan zijn dat de politie daar een rol in heeft, het kan zijn dat ze er geen schuld aan hebben.

Maar dat kan je niks schelen, want jouw oordeel is al gevormd.

• - Gerard -

Ik lees toch iets anders, mwb.

De man werd overgebracht naar het politiebureau, waar hij onwel werd. De ambulance bracht hem naar het WFG. Daar overleed hij dinsdagmorgen omstreeks 1.30 uur.

• serine

en dat met oog op die zaak van die knul die werd opgepakt..in een cel gezet..en zegt dat hij daar tot bloedens toe is geslagen..ook is afgevoerd naar het ziekenhuis..zijn sokken waren doorweekt met bloed…maar rara..zijn gympen waren nog schoon..

toch vreemd..politie ontkent..vader is doo de burgermeester op het matje geroepen …en hem is verteld dat hij moet zwijgen..zoon lief heeft een aanklacht aan zijn broek wegens meineed of laster…(kom er in ieder geval opneer dat de politie de rollen heeft omgekeerd en zegt dat die jongen liegt…

gezien dit niet het eerste bijzondere incident was en ook zeker niet het laatste…zou het mij niks verbazen als het een keer mis zou gaan…

en dan lees ik dit artikel…in de krant zelf staat de aanvulling…hij bloedde niet toen hij werd mee genomen..(kennelijk vernomen door een getuige…(maar goh die jongen die ik nog een keer aanhaal bloedde ook niet tot hij werd mee genomen…

als er niet zoveel incidenten zouden zijn die niet klopten…zou ik inderdaad niet op een zon oordeel vellende wijze schrijven…

ik ga dit zeker proberen te volgen want ik ben benieuwd naar het einde van dit verhaal… (CQ deze verhalen..)

• - Gerard -

Dat de politie liegt dat het gedrukt staat, is mij bekend.Volgens mij zijn ze daar wettelijk toe bevoegd. Het gaat me alleen iets te ver te veronderstellen dat de politie iemand doodslaat laat staan dat een burgemeester daar aan meewerkt om dat onder de pet te houden. Ik geloof er dan ook niets van, misschien omdat ik het niet wíl geloven.

• Planner

serine

ik ga dit zeker proberen te volgen

Ik dacht al, waar heb ik dit toch eerder gehoord?

http://politie.startpagina.nl/prikbord/10757813/10774101/re-politie-wil-aangifte-niet-opnemen#msg-10774101

We zijn nu anderhalf jaar verder, jij spreekt naar eigen zeggen de vader nog regelmatig, maar kennelijk is de zaak nog niet afgerond? Of….?