weer.....

• Starsky79

Binnen twee weken twee motorrijders omgekomen tijdens hun werk. Het begin dit jaar in mijn regio twee zware aanrijdingen met motorrijders geweest die er gelukkig weer bovenop zijn gekomen. Ik ben geen motorrijder dus kan niet inschaten of het ingebruik nemen van de nieuwe BMW motoren misschien wat te betekenen heeft bij deze ongevallen. Het zal waarschijnlijk niet maar misschien kan iemand mij vertellen of er veel verschillen zitten tussen de oude BMW's en de nieuwe.

Aan de eisen zal/kan het niet liggen. Die zijn streng genoeg.

In ieder geval laat ook deze man weer familie en vrienden en collega's achter. Heel veel sterkte voor de hen die hem lief hebben..

Gr

Ps. vroeger ging het blauwe op deze site nog wel eens op zwart als een agent kwam te overlijden tijdens de dienst. Tijden veranderen kennelijk hier ook…….

• - Gerard -

Zonder over de individuele kwaliteiten van agenten te willen oordelen maar ik kom in het verkeer TE VAAK surveillancevoertuigen van de politie tegen waar de bestuurder van dat voertuig het VERDOMD zich minimaal het niveau van een leerlingbestuurder eigen te maken. Het is voor die politieagenten blijkbaar te veel moeite om zoiets simpels als het gebruik van richtingaanwijzers toe te passen. Volgens mij staan politieagenten bekend als brokkenmakers in het verkeer maar hun rijgedrag m.b.t. de uitvoering van hun beroep is daar natuurlijk ook debet aan, en wellicht niet in alle gevallen verwijtbaar.

Nogmaals, zonder de individuele agent iets te verwijten maar volgens mij zijn er best wel agenten aan te wijzen die VOLSTREKT ONGESCHIKT zijn om een politievoertuig te besturen. Die types kom je bij de ambulance namelijk ook tegen, zo heb ik me laten vertellen door een persoon die daar een mening over mag vormen.

• Jobthecop

Deze motoragent was een collega van mijn district en tot een half jaar geleden van mijn wijkteam.ZUllen we de discussie over falende motoren of falende rijkwaliteiten even uitstellen totdat we de feiten allemaal op een rijtje hebben? Deze agent laat een vrouw en een kind achter, met de tweede onderweg.

rust zacht, lucas.

• - Gerard -

Als jij de discussie wilt versmallen tot jouw collega, dan kan dat, maar volgens mij praten Starsky79 en ik over algemeenheden. Starksy79 over de kwaliteit van de motoren ik over het rijvaardigheden van politieagenten.

Uiteraard gecondoleerd Jonthecop, maar helaas zie ik ook wel eens op Tv een politieafzetting waarbij agenten staan te lachen, terwijl er iemand, een paar meter verderop van het leven is beroofd.

• mwb

Doe even normaal man !

(dit is uiteraard een grapje n.a.v de actualiteiten vandaag, maar wel met een serieuze ondertoon).

• Starsky79

Hoi Jobthecop,

Ik begrijp heel goed dat het voor jou een enorme mokerslag is als je het bericht krijgt dat een bekende collega van jou is omgekomen bij een tragisch ongeval. Maar, en met alle respect voor Lucas en zijn familie ed, kan ik de vraag hier volgens mij best stellen.

Omdat het nu een bekende van jou is begrijp ik dat het voor jou vervelend is als dit soort vragen gesteld worden. Maar je moet begrijpen dat ik het verschrikkelijk vind voor zijn familie en voor jullie, maar dat ik met deze vragen zat aangezien er de laatste tijd wel erg veel motorrijders van de politie betrokken raken bij ongevallen.

Dat jij niet wilt reageren omdat het gevoelig is begrijp ik. Nogmaals alle respect!!

In ieder geval wil ik jou heel veel sterkte wensen de komende tijd!.

Gr

• Starsky79

Duidelijk.. Maar ja Gerard, de politie is nu eenmaal een afspiegeling van de maatschappij en daarin wordt een knipperlicht ook wel eens vergeten.

Maar daar gaat het niet echt over.

Ik denk dat de motorrijders bij de politie geschoold genoeg zijn om op een veilige manier deel te kunnen nemen aan het verkeer in hun beroep. Maar ik vraag mij af of ze, aangezien de technieken van de motorfietsen steeds beter worden, niet misschien een extra cursus of zo moeten volgen. Nogmaals, ik ben geen motorrijder, heb al moeite met een snorfiets maar, maar vroeg het mij gewoon af.

En in de lijn van dat verhaal is de vraag of dit soort ongevallen te vewijten zijn aan de techniek van een motorfiets of dat er andere oorzaken zijn. Ik wil niemand zwart maken.

• mwb

Als je een beetje verstand van zaken zou hebben, en je zou weten wat voor rijopleiding motoragenten krijgen zou je niet zulke onzin uitkramen.

Aan beide voorwaarden voldoe je echter niet, en dus komt er bagger uit je toetsenbord,

Iemand die een stelling zoals deze op papier krijgt:

volgens mij zijn er best wel agenten aan te wijzen die volstrekt ongeschikt zijn om een politievoertuig te besturen. Die types kom je bij de ambulance namelijk ook tegen

en die in 1 bericht de volgende zinnen naast elkaar zet:

Zonder over de individuele kwaliteiten van agenten te willen oordelen

en

volgens mij zijn er best wel agenten aan te wijzen die volstrekt ongeschikt zijn

heeft, zoals een bekend politicus stelt ‘de stekker er nooit in gehad’.

Je maakt mij niet wijs dat je jezelf serieus neemt met deze volslagen onzin.

Zo wel, dan ben je de enige.

Ik heb het nu wel een beetje gehad met dergelijke platvloerse, van elk verstand gespeende, lompe opmerkingen.

• - Gerard -

Starsky79 Schreef:

——————————————————-

> Duidelijk.. Maar ja Gerard, de politie is nu

> eenmaal een afspiegeling van de maatschappij en

> daarin wordt een knipperlicht ook wel eens

> vergeten.

>

> Maar daar gaat het niet echt over.

>

> Ik denk dat de motorrijders bij de politie

> geschoold genoeg zijn om op een veilige manier

> deel te kunnen nemen aan het verkeer in hun

> beroep. Maar ik vraag mij af of ze, aangezien de

> technieken van de motorfietsen steeds beter

> worden, niet misschien een extra cursus of zo

> moeten volgen. Nogmaals, ik ben geen motorrijder,

> heb al moeite met een snorfiets maar, maar vroeg

> het mij gewoon af.

VInd je deze zinnen zelf ook niet een beetje tegenstrijdig? Ze zijn geschoold genoeg maar misschien moeten ze een extra cursus volgen.

• - Gerard -

mwb, mij is bekend dat de politie ergens talloze politievoertuigen hebben staan ter vervanging van de voertuigen die geheid kapot gereden worden. Een gewone nieuwe auto bestellen, voor de gewone burger, duurt al een maand of 2. Je maakt mij niet wijs, dat wanneer politievoertuigen betrokken zijn bij aanrijdingen, heb ik het nog niet eens over de schuldvraag, er binnen een week een nieuwe voor de deur staat, als die bestelling langs de normale wegen besteld worden.

Ik verzin het zelf niet, dat politieagenten brokkenmakers zijn, het staat gewoon op internet.

http://1.bp.blogspot.com/_sgu5XpWP5y8/Rj2xQas0M8I/AAAAAAAAAt0/esdNLKUXN4A/s1600-h/BeertjesWeblogScreenshot-2007-05-06-%5B1%5D.png

Daarnaast, mwb, meen ik ook zeker te weten dat de politievoerrtuigen niet te verzekeren zijn, net zoals een pantserwagen of een tank (die we vroeger hadden) van het leger niet te verzekeren valt. Nou, daar is een reden voor …. ze rijden te vaak schade. En welke verzekeraar is bereid een legervoertuig te verzekeren als militairen die dingen op een mijn rijden in Afghanistan?

Ik heb zelf ook de rijopleiding gedaan die politieagenten krijgen, dus daar leer je me niks. Overigens, dat stekkerincident was wel erg infantiel. Dan kijk en luister ik toch veel liever naar een Mark Rutte in zijn uitleg hoe de Nationale politie vormgegeven gaat worden: weg met die korpschefs en die hele bureaucratische laag daaronder. Agenten op straat ergeren zich kapot aan die laag.