brommobiel stukje duwen met stilstaande op de weg waar geen brommmers mogen

• internationale Brommobiel toerder

Als het alleen is toegestaan voor voetgangers om een weggetje in te gaan en je loopt met een brommer in de hand is er niks aan de hand en mag dat.

Aangezien een brommobiel ook onder de brommers valt , vraag ik mij af als er op een dijkje de weg verder alleen voor fietsers en voetgangers toegankelijk is en ik wil 100 meter verderop vanaf een punt bijvoorbeeld vogel telling verrichten e.d. en ik duw de brommobiel want dat is een licht gewicht geval naar de plek 100 meter verder op en ga dan in de brommobiel zitten , is dat dan welk legaal.

Bij verboden voor brommers geld het rijden er mee , dus met een stilstaande motor in de hand moet dit kunnen dacht ik

Met vriendelijke groeten

• diender01

hallo,

een brommobiel moet zich houden aan de regels die gelden voor voertuigen op vier wielen.

gr diender

• mwb

Als er een bord staat dat er alleen voetgangers en fietsers in mogen, is het de bedoeling dat er alleen voetgangers en fietsers in gaan.

Ik zou het niet doen.

Er is geen agent ter wereld die gaat geloven dat U een brommobiel 100 meter heeft geduwd om er vervolgens vogeltjes in te gaan tellen.

Klinkt erg ongeloofwaardig.

• - Gerard -

Ongeveer net zo ongeloofwaardig als we vaak in Wegmisbruikers zien als de agent zegt: NIET GAAN RIJDEN, maar verder lopen met die brommer? Ik dacht dat de agent zelf de gedraging moet zien gebeuren …. en zijn fantasie past hij maar in zijn privétijd toe.

• DePeter

Het gaat er toch niet om wat een agent “Gelooft” maar toch om wat hij/zij gezien heeft.

Iemand veroordelen/bekeuren enkel op het feit dat je iets gelooft is in mijn ogen niet genoeg, en kan ook nooit de bedoeling zijn.

grtzzz

• mwb

Je dacht….

Helaas weer verkeerd gedacht.

In de meeste verkeersovertredingen gaat je gedachte wel op.

Er zijn ook genoeg zaken waarbij achteraf door onderzoek blijkt dat ….

Zo'n onderzoek kan heel uitgebreid, maar ook heel simpel.

In dit geval: als een agent ziet (op dit woord ligt de nadruk) dat iemand met een voertuig op een weg staat waar hij met dat voertuig niet mag komen, dan is de kans dat hij daar rijdend is gekomen zo ongeveer 100 %.

Als er bij jou wordt ingebroken en 100 meter verderop loopt een man met jouw gloednieuwe tv, dan gaat die man mee.

Ook al is de inbraak door de politie niet gezien.

De stelling dat agenten hun fantasie maar in privétijd moeten gebruiken klinkt dus erg leuk en zal waarschijnlijk op verjaardagsfeestjes een hoop bijval opleveren.

Het slaat alleen nergens op.

• MofkaP

mwb Schreef:

——————————————————-

> In dit geval: als een agent ziet (op dit woord

> ligt de nadruk) dat iemand met een voertuig op een

> weg staat waar hij met dat voertuig niet mag

> komen, dan is de kans dat hij daar rijdend is

> gekomen zo ongeveer 100 %.

>

Afgezien van de algemene onjuistheid van bovenstaande (veronder)stelling, is dat in het geheel niet relevant.

Geslotenverklaring: verbod de betrokken weg in te rijden of in te gaan alsmede de betrokken weg te gebruiken.

Het gebruik van de weg is voldoende voor een bon. Hoe dat voertuig daar is gekomen, dat doet niet terzake.

• - Gerard -

Misschien heb ik te vaak op Tv gezien dat wanneer mensen bijvoorbeeld fietsen of brommen waar je dat niet mag, vervolgens een bekeuring krijgen en er dan gezegd wordt: verder lopen …..

Of je woont in het centrum van een grote stad, je neemt de fiets al lopend mee naar huis en krijgt dan een bekeuring omdat jouw fiets zich daar niet mag bevinden. Dan moet je je eigen fiets of brommer dan maar ergens anders plaatsen?

• Planner

Gerard

…en krijgt dan een bekeuring omdat jouw fiets zich daar niet mag bevinden.

Wat voor bord of ander verkeersteken ben je dan gepasseerd? Een verbod om te fietsen wil toch niet zeggen dat je een fiets niet aan de hand mee mag voeren?

• Planner

mwb

Als er bij jou wordt ingebroken en 100 meter verderop loopt een man met jouw gloednieuwe tv, dan gaat die man mee.

Ook al is de inbraak door de politie niet gezien.

en hoe weet de politieambtenaar dan dat het mijn gloednieuwe TV is?