Hulde voor zakkenrollersteam Amsterdam !!!

• Hyperactief A-P

Zijn sommige leidinggevenden bij de politie een beetje de weg kwijt aan het raken? Wat is er in Godsnaam mis met zo'n actie? Ik persoonlijk vind er persoonlijk niets mis mee. Ze is op heterdaad aangehouden, en dan had ze maar met haar poten van andermans spullen af moeten blijven. Ik vind er dan ook totaal niets mis mee. Sterker nog, alle lof voor dit zakkenrollersteam wat geweldig werk doet. Zie hier de link met de foto van het briefje waarom het gaat: http://www.at5.nl/artikelen/69944/politie-tikt-zakkenrollersteam-op-vingers Nogmaals niets mis mee, dit team doet prima werk!!! Dat wilde ik ook hier even gezegt hebben, bij deze. Groetjes v Hyperactief A-P.

Wijziging betreft: De link van AT5 even goed gezet.

• - Gerard -

Inderdaad, ik ben het met de leiding van de politie eens. Heel jammer van ‘het niveau’ van het zakkenrolteam. Kleuter(pest)gedrag.

• Reja

Haha, Bernard Welten is bijna weg en jij bent het eens met de leiding van de Amsterdamse politie………..

• - Gerard -

Precies, het gaat de goede kant op. Het is ook vrij normaal dat wanneer bekend is dat iemand weggaat zijn invloed minimaal is. Meestal de lopende zaken afronden en de nieuwe zaken zijn voor de nieuwe verantwoordelijken. Dit was duidelijk nog een nawee van Welten…… :D

• Hyperactief A-P

- Gerard - Schreef:

——————————————————-

> Inderdaad, ik ben het met de leiding van de

> politie eens. Heel jammer van ‘het niveau’ van het

> zakkenrolteam. Kleuter(pest)gedrag.

Dat mag jij vinden - Gerard -, het verdient misschien niet de schoonheidsprijs, maar ik vind de 1000ste die in 2011 op heterdaad (want daar hebben we het hier over) van de straat geplukt wordt, absoluut een feestje waard. Maar zelfs bij zo'n succesvol team wordt er weer heel wat afgezeken in dit land. Groetjes v Hyperactief A-P.

• KlaasVaak.

De politie is er niet om straffen op te leggen of te bedenken. Daar hebben we andere instanties voor.

Het zou zelfs tot een strafverlaging of vrijspraak kunnen leiden.

Aanhouden en voorgeleiden, basta!

Of wil jij als jij de 10.000ste flitsboete op de A2 krijgt een extra toeslag op je boete krijgen vanwege het glorieuze aantal?

Is dat te rechtvaardigen t.o.v. de 9.999e overtreder?

Ze plegen hetzelfde delict, dus dezelfde straf. Tenzij je zelf al vaker veroordeeld bent, maar dat effect merk je ook pas in je straf en niet op straat tijdens het overbrengen.

• - Gerard -

Zo is dat, geen woord Spaans bij.

• Hyperactief A-P

De politie is er niet om straffen op te leggen of te bedenken. Daar hebben we andere instanties voor.

Het zou zelfs tot een strafverlaging of vrijspraak kunnen leiden. Aldus: KlaasVaak.

Ik vind dat geen argument KlaasVaak, dat ligt aan softe rechters die de weg kwijt zijn, en het verschil tussen goed en kwaad allang niet meer weten. Dat delict is gebeurd, en het is een heterdaadje, dus wat vrijspraak? Oprotten met die lui met hun kromme gedachten. Bij onterecht veroordeelden wisten ze toch ook in één hamerklap levens te vernietigen, en nu zouden ze opeens begrip hebben voor schorum wat de goedwillende toeristen wegjaagt. Nee het spijt me, als je met je poten van andermans spullen afblijft, dan overkomt dit je niet. Leuker kan ik het niet maken.

Aanhouden en voorgeleiden, basta! Aldus: KlaasVaak.

Dat is evengoed gebeurd.

Of wil jij als jij de 10.000ste flitsboete op de A2 krijgt een extra toeslag op je boete krijgen vanwege het glorieuze aantal?

Is dat te rechtvaardigen t.o.v. de 9.999e overtreder? Aldus: KlaasVaak.

Appels met peren, flitsen is een staatskas vullend middel. Door dit tuig wat toeristen terroriseert, en door het gedoogbeleid houd je uiteindelijk alleen die flippende drugsgebruikers over, waardoor de echte toeristen wegblijven. Zoveel jarige trouwwerijen ook maar afschaffen omdat jij van mening bent dat elk jaar daarvoor hetzelfde was? Sommige dingen vier je nou eenmaal, en dat soort agenten is hun gewicht in goud waard…

Ze plegen hetzelfde delict, dus dezelfde straf. Tenzij je zelf al vaker veroordeeld bent, maar dat effect merk je ook pas in je straf en niet op straat tijdens het overbrengen. Aldus: Aldus: KlaasVaak.

Ja hoor, dat zien we bij deze dan ook gelijk terug, maar niet heus. Dat mens loopt alweer op straat als jou collega's hun vingers nog blauw tikken, maar toch weet jij het weer op te nemen, voor dat arme dadertje. Van zulke collega's moet dat team het niet hebben. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden, dit mens had allang niet meer op straat thuisgehoord! Maar in de rechtsgang is het net als in TBS klinieken. Daders van de vreselijkste delicten mogen alweer gauw aan het handje mee naar buiten, zwem je tegen de stroom in, dan blijf je zitten waar je zit. Dat is de keiharde realiteit in nederland, en nee, geen Telegraag gelul, maar 100% ervaring van wat je niet in de krant leest! Groetjes v Hyperactief A-P.

• KlaasVaak.

Ik vind dat geen argument KlaasVaak, dat ligt aan softe rechters die de weg kwijt zijn, en het verschil tussen goed en kwaad allang niet meer weten.

Dat delict is gebeurd, en het is een heterdaadje, dus wat vrijspraak? Oprotten met die lui met hun kromme gedachten.

In de wet is vastgelegd dat je voor een strafbaar feit maar 1 keer gestraft kunt worden.

En dat je onschuldig bent totdat het tegendeel is bewezen. Je bent verdachte.

Als de politie daar een voorschot op neemt is het niet meer dan logisch dat de rechter daarmee rekening houdt.

Bovendien is het niet logisch als de politie aanhoudt, onderzoek doet èn straft. En dat zonder dat een rechter vonnis heeft gewezen en zonder dat een hOvJ de aanhouding heeft getoetst.

Hoe weet jij dat de aanhouding rechtmatig was? Omdat diezelfde agenten dat zeggen? Welk bewijs heb jij voor die bewering aan te dragen?

Jij hebt (in je frustratie wellicht) weinig nodig om iemand als schuldige aan te wijzen.

Nee het spijt me, als je met je poten van andermans spullen afblijft, dan overkomt dit je niet. Leuker kan ik het niet maken.

Ik hou die zaken toch liever gescheiden: een hOvJ die toetst en een recht die straf oplegt.

Dat is evengoed gebeurd.

Twee keer bedoel je?

Appels met peren, flitsen is een staatskas vullend middel.

Dat is elke boete.

En gevangenisstraf kost geld, veel geld. Meer geld dan het ooit op zal brengen.

Als je zo redeneert kunnen we de hele opsporing en rechterlijke macht wel stoppen.

Zoveel jarige trouwwerijen ook maar afschaffen omdat jij van mening bent dat elk jaar daarvoor hetzelfde was?

Sommige dingen vier je nou eenmaal, en dat soort agenten is hun gewicht in goud waard…

Over appels en peren?

Zulke agenten kunnen we missen als kiespijn.

Voor hun aanhoudingen niets dan lof. Voor het missen van de scheidslijn tussen opsporen en eigen rechter spelen: geen respect.

...maar toch weet jij het weer op te nemen, voor dat arme dadertje.

Waar neem ik het op voor de dader?

Ik pleitte alleen tegen de agenten.

En hoezo ‘weer’?

Over je overige reacties (TBS) ga ik het niet eens hebben.

Volgens mij moet je een pilletje gaan nemen want je draaft door terwijl je tegelijk de kreet ‘appels en peren’ op een ander projecteert.

• Hyperactief A-P

In de wet is vastgelegd dat je voor een strafbaar feit maar 1 keer gestraft kunt worden.

En dat je onschuldig bent totdat het tegendeel is bewezen. Je bent verdachte.

Als de politie daar een voorschot op neemt is het niet meer dan logisch dat de rechter daarmee rekening houdt.

Bovendien is het niet logisch als de politie aanhoudt, onderzoek doet èn straft. En dat zonder dat een rechter vonnis heeft gewezen en zonder dat een hOvJ de aanhouding heeft getoetst. Aldus: KlaasVaak.

Tot zo ver met je eens KlaasVaak, wel met de kanttekening dat ik een briefje met 1000ste erop niet als straf zie.

Hoe weet jij dat de aanhouding rechtmatig was? Omdat diezelfde agenten dat zeggen? Welk bewijs heb jij voor die bewering aan te dragen?

Jij hebt (in je frustratie wellicht) weinig nodig om iemand als schuldige aan te wijzen. Aldus: KlaasVaak.

Daar ga ik in het geval van iemand volgen er vanuit dat degeen ook zich daadwerkelijk schuldig maakt aan een strafbaar feit. In deze is er vaak een AT5 journalist bij aanwezig die e.e.a. vastlegt, nou is AT5 nou niet bepaald mijn favoriete zender, maar de journalist die op dat gebied dingen vast legt is wel oké. Ik kan anders net zo goed twijfelen aan de rechtvaardigheid van sommige agenten op het forum alhier, daar is dan nog eerder reden voor dan agenten die in de praktijk gepresteerd hebben aanvallen… Overigens heb ik geen last van frustratie, en als je mij echt zou kennen dan zou je het laatste niet beweren over mij, maar goed daartegen ga ik mezelf dan ook niet verdedigen.

Twee keer bedoel je? Aldus: KlaasVaak.

Nee één keer, nogmaals dat briefje zie ik niet als straf, en dat ze als veelpleger keer op keer weer op straat loopt bewijst dat het aan de juiste straf ontbreekt.

Over appels en peren?

Zulke agenten kunnen we missen als kiespijn.

Voor hun aanhoudingen niets dan lof. Voor het missen van de scheidslijn tussen opsporen en eigen rechter spelen: geen respect. Aldus: KlaasVaak.

Mijn voorbeeld was niet letterlijk, maar figuurlijk bedoeld, als je dat verschil tenminste uit elkaar te houden weet? Tweede zin absoluut niet mee eens, ook is er naar mijn mening geen sprake van eigen rechterje spelen, dat zou alleen zo zijn, als ze daadwerkelijk de schandpaal er mee na wilden bootsen. Hooguit een ondoordachte actie. Als jij daarvoor collega agenten van jou aan de hoogste boom op wil hangen, dan zegt dat heel veel over jezelf. Zoiets noemen ze in Amsterdam matennaaiers.

Waar neem ik het op voor de dader?

Ik pleitte alleen tegen de agenten.

En hoezo ‘weer’? Aldus: KlaasVaak.

Een dader lacht zich te pletter om jou soort reacties, voelt zich daaddoor verder gesterkt met het gezag een loopje te nemen, is een kwestie van oorzaak/ gevolg over jou publiekelijke actie tegen je collega agenten. Het woordje weer had ik naar jou toe niet moeten gebruiken, was algemeen bedoeld over de algemene beeldvorming, niet persoonlijk.

Over je overige reacties (TBS) ga ik het niet eens hebben.

Volgens mij moet je een pilletje gaan nemen want je draaft door terwijl je tegelijk de kreet ‘appels en peren’ op een ander projecteert. Aldus: KlaasVaak.

Nee vooral geen dingen noemen die de vinger op de zere plek leggen, want dan komen er bij gebrek aan zinnige argumenten, hersenloze opmerkingen als tijd voor je pilletje. Ook dat zegt heel veel over jou eigen persoon “vriend”, en niets over mij. Je zou ook volwassen kunnen reageren, door te stellen van dat vind ik off topic, en over jou waarneming kan ik niet oordelen. Dat is een stuk zinniger en opbouwender, dan iemand proberen voor “gek” te verklaren. Dat niveau is van buurtettertjes, die als ze hun zin niet kregen, zeiden van jij bent gek… Groetjes v Hyperactief A-P.