- Gerard - Schreef (in schuinschrift)
——————————————————-
> Ik vind inkomensafhankelijk bekeuren volstrekte onzin. Nog even en je moet langer zitten voor een moord omdat je meer centen op de bank hebt staan.
> Onzin, en dus ongewenst.
Een boete is geen gevangenisstraf.
Het is pas onrechtvaardig als Bram Moszkowicz te hard rijdt en lachend aftikt (nog minder dan 1 uurloon) en jij er een dag voor moet werken.
En zitten is zitten. En als je zit werk je niet dus dat is ook weer inkomensgerelateerd.
——————————————————-
> Puntenrijbewijs werkt volgens mij ook voor geen meter want dan gaan ze gewoon zonder rijbewijs rijden.
Toch wel hoor: een taxichauffeur en elke beroepsrijder inclusief beveilingssurveillant zal aan zijn werkgever zijn rijbewijs moeten kunnen overleggen.
Makkelijk elke maand of steekproefsgewijze te controleren door een werkgever.
——————————————————-
> In Nederland rijden, als ik Spee ooit goed heb gehoord, honderdduizenden zonder verzekering rond.
> Handhaving faalt dus aan alle kanten en dan zegt een puntenrijbewijs helemaal niks, nadda, noppes.
Whoww…het OM heeft bepaalt dat er door de politie niet actief gespeurd mag worden naar onverzekerde wagens.
Ik weet buurten waar de trefkans groot is maar ik mag alleen rijdende wagens controleren. Als bijvangst zeg maar.
En dan nog: dan moet ik rekening mee houden dat de verzekeraar of tussenpersoon laks is geweest met registreren en verdient het (zo het OM) om een toonbriefje te schrijven.
Waarom doet Engeland dat anders: op de takel met de auto, 6 punten op het rijbewijs, een boete van 250 pond en stallingsgeld heffen.
En waarom weet de belastingdienst precies wie de regelmatige bestuurder is van een leasebak en de politie niet?
Waarom is er geen regeltje in de RDW data waar de bestuurdersgegevens of diens sofinummer in staan?
Willen we geen leasebak overtreders thuis kunnen opwachten na een overtreding (dronken rijders om maar eens wat te noemen, doorrijders van een aanrijding ook zo eentje)?
——————————————————-
> Ik las gisteren een artikel van Teeven. Hij wil dat de overheid de boetes gaat betalen die burgers onderling aan elkaar schuldig zijn. Nu komt het
> gespuis vaak weg met het bekende: van een kale kip kun je niet plukken. Overheid rekent dus voor die kale kip af en achtervolgt de kale kip desnoods
> tot aan zijn dood en de centjes die de overheid heeft voorgeschoten komen ooit terug. Want, immers, die overheid … dat zijn wij.
Toch zit daar wat goeds in:
Als jouw dochter (God behoede haar) verkracht wordt en de dader moet een schadevergoeding betalen maar hij heeft een uitkering….
Dan komt hij een betalingsregeling overeen van 20 Euro per maand.
Dan wordt jouw dochter dus elke maand tot haar 65e geconfronteerd met het vreselijke misdrijf.
Daarom: de staat schiet voor en jouw dochter is er klaar mee. De staat int verder en heeft meer zicht op zijn inkomen (belasting/uitkering/loon).