mijn vriend heeft een strafblad maar
wil niet vertellen waarvoor hij die heeft
gekregen
zou er een manier zijn om hier achter te komen
uffeltje
Dat laatste ben ik niet met je eens. Beide kunnen een legitieme reden hebben om a. het niet te vertellen en b. het te willen weten. Als je een relatie aangaat met iemand, of dat nou een vriendschappelijke relatie is of een liefdesrelatie dan hoeft het verleden die relatie niet in de weg te staan. Wij allemaal hebben met elkaar afgesproken dat als je bijvoorbeeld je straf hebt uitgezeten en je wat de overheid betreft weer aan de maatschappij mag deelnemen, je die kans ook moet krijgen. Iets niet willen vertellen is iets anders dan niet eerlijk willen zijn.
Het gekke is, mwb. Als iemand beveiliger wil worden dan wordt hij gescreend. De korpschef geeft toestemming of niet. Geeft de korpschef geen toestemming, dan wordt de reden van het geen toestemming niet aan de beoogde werkgever gemeld (als het goed is). Het gaat hem simpelweg niets aan. Is dat dan ook een waardeloze relatie of is dat juist een prima relatie tussen de politie en werkgevers? De ene werkgever zal zeggen: maar nou ben ik toch wel razend benieuwd waarom die hele aardige sollicitant geen toestemming krijgt. Hij kwam echt sociaal over, een prima loyale kerel, die prima in ons team zou passen, leek hij me. Wat kan er dan voor een reden zijn om geen toestemming te krijgen? Een andere werkgever zal kunnen zeggen: Nou, dan zijn we dan mooi ingetrapt met zijn kletspraatjes over hoe goed hij in ons team zou passen en hoe loyaal hij altijd is……Goed dat ze bij de politie een beetje opletten.
Kijk, als je denkt dat iemand een strafblad heeft dan neem je zelf de beslissing. Of je zegt: het hoeft onze relatie niet in de weg te staan, ik ken jou zoals ik je ken en dat bevall mij prima of je zegt: Ik kan daar niet mee overweg. Of je vertelt het me, of ik beëindig de relatie. Daar moet je samen uit kunnen komen, denk ik.
Als een VOG geweigerd wordt dan is er nog geen arbeidsrelatie.
De vriend zijn vriendin weigert te vertellen heeft wel al een relatie.
En ik vind een arbeidsrelatie nog wel even iets anders dan de relatie die werkgever en werknemer met elkaar hebben.
Althans: ik doe het niet met mijn werkgever en hoef niet met hem/haar samen te leven.
Van de man/vrouw in de relatie wil ik wel weten of hij met mijn kinderen (bijv.) te vertrouwen is, of met mijn poen/auto/inventaris/sieraden.
Ik kan me haar nieuwsgierigheid wel voorstellen omdat haar de kans ontbreekt om op waarde een oordeel te vellen: ga ik door en neem ik het voor lief of niet.
Ik kan alleen de manier waarop zij probeert haar nieuwsgierigheid te stillen totaal niet waarderen.
Want ik ben het dus wel eens met mwb dat als zij nu aan het vissen is om op eigen houtje te gaan zoeken deug je net zo min.
Accepteer je niet dat hij het niet vertelt en kun je dat niet hebben: onder de bus met die kerel en dumpen.
Nu heeft hij een geheim voor haar en zij straks wellicht voor hem.
Maar als zij over en weer geheimen voor elkaar willen hebben dan wordt het geen stabiele relatie dat weet ik nu al.
Conclusie is: ze zijn gemaakt voor elkaar: beide zijn geniepig en hebben ze geheimen voor elkaar en weten beide niet hoe de ander reageert als die erachter komt.
Maar dat duurt niet lang B)
En voor Gerard:
Stel jouw vrouw (ik ga voor het gemak er van uit dat je getrouwd bent en met een vrouw) zegt morgen tegen jou:
Geer, ik heb eens nagedacht: ik moet iets opbiechten.
Ik heb in de illegale prostitutie gezeten. Ik deed dat echter niet zomaar, maar omdat ik verslaafd ben geweest aan de heroine.
Ik heb een strafblad want ik ben daar ooit voor opgepakt in een illegaal bordeel. Ze vonden toen ook de heroine bij me.
Ik gebruik nu nog af en toe maar alleen als ik ergens geld heb uhh ‘gevonden’.
Meestal ‘vind’ ik dat geld op mijn werk in de lockers van mijn collega's maar soms ook gewoon in de kassa.
Ik wilde je het al eerder vertellen maar durfde het niet.
Ik doe het nu omdat ik dacht: na die dubbele hypotheek en de slechte huizenmarkt zal jij je wel twee keer bedenken om te gaan scheiden.
Ben benieuwd of jij dan zegt: geeft niet hoor schat, ik neem je met al je onhebbelijkheden en jij hebt ook je recht op je privacy, ik snap je volkomen.
:D
Ik denk dat de vriend van Uffeltje ook zo redeneert.
Het is natuurlijk helemaal de eigen keus van Uffeltje's vriend of jou, om zo over relaties te denken.
Maar Uffeltje zal hem alleen maar kunnen vertrouwen als ze weet wat hij heeft gedaan en waarom dat zo is gekomen.
Als hij dat niet doet, zal ze zich afvragen wat hij voor haar verzwijgt en waarom.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?