Inzet militairen bij ruimen wietplantages?

• grard

Ik hoor dat militaiten zijn ingezet bij het ruimen van een wietplantage. Op het nieuws heb ik nog nooit gezien dat militairen daarbij worden ingezet.

Ik zou graag van mensen die er bekend mee zijn horen:

- Zijn de militairen daarbij enkel voor het afvoeren van de planten ed?

- Gebeurt het vaker dat militairen worden ingezet?

• KlaasVaak.

Weet niet. Weet niet. Nee.

Omdat TS zijn bericht gewijzigd heeft ipv de discussie voort te zetten…

de eerste vraag was: of militairen alleen voor het ruimen ter plaatse zijn

de tweede vraag was: of het vaker gebeurde dat militairen worden ingezet bij ruimen

de derde vraag was: of het gebruikelijk is dat militairen worden ingezet bij ruimen

• grard

Toelichting: het betreft geen discussie, enkel een paar vragen waarop ik heel graag inhoudelijk antwoord zou verkijgen.

Om te voorkomen dat ook mensen die geen antwoord hebben zich toch geroepen voelen om te reageren heb ik de omschrijving enigszins aangepast.

• KlaasVaak.

Vooropgesteld: het is een DISCUSSIEforum.

Vervolgens is het niet handig om als er al gereageerd is je bericht inhoudelijk te veranderen, in elk geval zo te veranderen dat de reacties nergens meer op slaan.

Om te voorkomen dat ook mensen die geen antwoord hebben zich toch geroepen voelen om te reageren heb ik de omschrijving enigszins aangepast.

Dat voorkom je niet.

• grard

Ik merk het Klaas. Maar in dit geval sloeg de reactietoch al nergens op. :)-D

• Jobthecop

Militairen? Welnee!

De regio Utrecht heeft een contract met een commercieel bedrijf dat rond-de-klok oproepbaar is voor het afbreken en opruimen van een hennepkwekerij. Zodra ENECO de zaak veilig heft verklaard breken zij in recordtijd de zaak af. En worden daar goed voor betaald.

• KlaasVaak.

Dat is de zogenaamde bestuursrechtelijke aanpak voor hennep zoals die ook in Rotterdam wordt gehanteerd.

Maar dat hoeft niet overal toegepast te worden.

En het ene sluit het andere niet uit. Bij doorzoeken van grote grondpercelen (de zaak Farida Zargar bijvoorbeeld) wordt ook wel eens het leger ingezet.

• eigen rechter en beul

drugs is vieze gore troep en ik ben zelfs een anti roker.

Maar toch zeg ik legaliseer die gore rotzooi maar gewoon, ben je van ene hoop inbraken en diefstallen af.

• mpeters74

Goedemiddag,

Misschien dat men wel een verkeerd beeld heeft. Ik kan mij voorstellen dat leden van de Koninklijke Marechaussee hebben geholpen met het onderzoek naar een wietplantage of zelf een onderzoek hebben gedraaid. Aangezien de KMar-ambtenaar ook een militair is kan het wezen dat de gemiddelde persoon in eerste instantie denkt aan een militair in groen ipv de blauwe jongen van de KMar.:)-D