Farida Zargar

• KlaasVaak.

Nu vaststaat dat Patrick S. wel haast de dader moet zijn ben ik benieuwd of de Televaag (krant van zwakker Nederland) met excuses komt naar de vriend van Farida: Stefan.

Telegraafonderzoek wijst onder meer uit dat de jonge vrouw pal voor ze verdween grote ruzie had met haar vriend en van plan was de relatie met hem te verbreken.

Het gedrag van haar vriend blijkt op vele fronten op zijn zachtst gezegd opmerkelijk.

Verder beschikt deze krant over sms'jes die Farida op de dag van haar verdwijning verstuurde en die een nieuw licht werpen op de zaak.

De Telegraaf wist tevens de hand te leggen op een opmerkelijke mail die haar vriend twee dagen na de verdwijning naar Farida's emailadres verstuurde, maar die een heel ander doel lijkt te hebben gehad.

bron

Dat Farida nog altijd niet is gevonden, betekent dat de moordenaar haar stoffelijk resten goed moet hebben verborgen.

Opnieuw vormt dat een aanwijzing. Als de jonge vrouw slachtoffer werd van een onbekende had hij haar lichaam gewoon ergens kunnen achterlaten.

De meeste onbekende daders doen dat.

Ze verdwijnen na het misdrijf zo snel mogelijk omdat onnodig blijven hangen een risico vormt.

Deze dader nam de tijd om het lichaam, mogelijk pas ’s nachts, te verbergen.

En dat duidt op een bekende, die bang is dat de vondst van Farida naar hem leidt.

bron

Niemand heeft geschreeuw gehoord of een worsteling waargenomen.

Ook dat geeft aan dat de moordenaar hoogstwaarschijnlijk een bekende is bij wie Farida bijvoorbeeld voor een praatje in de auto stapte.

Een bekende die haar vervolgens iets aandeed, ergens haar lichaam liet verdwijnen en later terugkeerde om haar sleutels weg te gooien en fiets te dumpen omdat die niet in zijn auto paste.

bron

Terwijl Farida’s moeder alarm sloeg bij de politie, spoedde Stefan zich direct naar het Mallebos. Waarom?

Opvallend is ook dat hij daar na de verdwijning steeds weer opdook, volgens getuigen op de gekste tijden.

Ook begin dit jaar, op een donkere vrijdagavond om elf uur, werd de Spijkenisser er gezien. Maar Stefan ontkent.

Hij was er alleen om te zoeken, zegt hij. Al die getuigen spreken volgens hem niet de waarheid.

Na vrijdag 6 augustus zegt hij geen pogingen meer te hebben gedaan om contact te krijgen met Farida.

Maar deze krant beschikt over een e-mail die hij zaterdag 7 augustus naar zijn vermiste vriendin stuurde.

Een mail die vragen oproept. Waarom somt Stefan op wat hij deed om Farida te vinden?

Was dit mailtje wel voor haar bedoeld? Of wilde hij de politie laten zien welke acties hij ondernam?

Als het bericht al voor Farida was, is het vreemd dat er niets in staat over de ruzie of over spijt.

Wel benadrukt Stefan dat hij in het bos zo hard haar naam riep dat omwonenden dat moeten hebben gehoord.

Bovendien schrijft hij dan al dat Farida door haar vader moet zijn gekidnapt, terwijl hij zijn bericht begint met ’Ik hoop dat je überhaupt nog leeft’.

Vraag is ook waarom hij Farida dit mailtje eigenlijk zond. Want haar laptop staat thuis.

Tijdens een tweede ontmoeting met het Cold Case Team van deze krant kon of wilde Stefan afgelopen week geen verklaring voor alle tegenstrijdigheden geven.

Boos en voortijdig verliet hij het gesprek.

bron

Al die getuigen spreken volgens hem niet de waarheid.

Een oud chinees politiespreekwoord luidt: geen onbetrouwbaardere getuige dan een ooggetuige.

Vraag is ook waarom hij Farida dit mailtje eigenlijk zond. Want haar laptop staat thuis.

We spreken over 6 augustus 2010…alsof het dan ongebruikelijk je mail vanaf een andere PC te checken dan je laptop thuis.

Boos en voortijdig verliet hij het gesprek.

Ja duhh. En ze zijn niet eens verbaasd dat ze geen blauw oog hadden?

http://telegraaf-i.telegraaf.nl/telegraaf/_main_/2011/03/19/012/

http://www.telegraaf.nl/binnenland/9308696/__Verdwenen_Farida_moet_zijn_vermoord__.html

http://www.waarheidsvinding.com/?p=3391

http://www.rvdj.nl/2011/44

• swat

Tja de Televaag stelt allerlei vraagtekens bij het gedrag van die Stefan of ze hem daarmee direct als dader aanduiden is een tweede. Ongetwijfeld zal deze Stefan onderwerp van onderzoek zijn geweest. De huidige aangehouden verdachte hoeft niet de feitelijke dader te zijn. Het kan ook een medeplichtige of een medepleger zijn. Het onderzoek zal het moeten gaan uitwijzen.

• Hyperactief A-P

swat Schreef:

——————————————————-

> Tja de Televaag stelt allerlei vraagtekens bij het

> gedrag van die Stefan of ze hem daarmee direct als

> dader aanduiden is een tweede. Ongetwijfeld zal

> deze Stefan onderwerp van onderzoek zijn geweest.

> De huidige aangehouden verdachte hoeft niet de

> feitelijke dader te zijn. Het kan ook een

> medeplichtige of een medepleger zijn. Het

> onderzoek zal het moeten gaan uitwijzen.

Klopt wat je schrijft swat, maar wat betreft het onderzoek heb ik na het lezen van dit boek (zie link) http://politie.startpagina.nl/prikbord/14701211/14767050/re-antwoord-aan-hyperactief#msg-14767050 weinig vertrouwen meer in. Daar ook veel onderzoekers niet van het Televaag gedrag verschoond zijn. Is de eerste indruk van het is een dader, dan wordt daar ook naar toe gewerkt. Ik heb dayt ooit over de Schiedammer Parkmoord al geschreven, nadat ik het rechtpsychologisch rapport gelezen had. Maar het blijkt dus nog stukken erger te zijn dan alleen in de bekende grote zaken. Heb je eenmaal de schijn tegen, dan ben je meestal gewoon het lul… Vaak terecht, maar hoe vaak onterecht weet niemand… Groetjes v Hyperactief A-P.

• KlaasVaak.

Direct aanduiden deden ze niet…dat doen ze zelden, meesters van de misleiding en “beweringen in quotes”.

In elk geval heeft de Raad voor de Journalistiek geoordeeld dat de Telegraaf en het ColdCaseTeam over de schreef is gegaan.

(…)Aldus kan de Raad niet anders dan constateren dat verweerder c.q. diens Cold Case Team over de (vermeende) moord op Farida heeft gespeculeerd en als vaststaand feit heeft gepubliceerd,

dat moord de enig mogelijke oorzaak is van de verdwijning en dat klager de waarschijnlijke dader is.

Het stond verweerder niet vrij een volgens hem ondeugdelijk politieonderzoek met eigen suggesties, gedachten dan wel speculaties nader in te vullen op de wijze zoals hier is gedaan.

Daarbij neemt de Raad in aanmerking dat het voor een betrokkene bijna ondoenlijk is zich adequaat te verdedigen tegen ernstige verdachtmakingen die als speculatie worden gebracht.(…)

bron

• - Gerard -

KlaasVaak, we nemen de Televaag toch al jaren niet meer serieus? Waarom maak je nou druk om iets wat het niet eens waard is om te noemen?

• Hyperactief A-P

- Gerard - Schreef:

——————————————————-

> KlaasVaak, we nemen de Televaag toch al jaren niet

> meer serieus? Waarom maak je nou druk om iets wat

> het niet eens waard is om te noemen?

Helemaal niet serieus nemen is ook niet goed - Gerard -, de kunst is om het kleine beetje waarheid nog van de rest te kunnen onderscheiden. Groetjes v Hyperactief A-P.;)

Wijziging betreft: Verkeerd aangeslagen letter verwijderd.

• KlaasVaak.

De volgende keer ben ik het lei… uhh lijdend voorwerp. Daarom?

• axel

Politieagentje KlaasVaak heeft iets tegen de Telegraaf?

:D

• KlaasVaak.

Laat ik het verduidelijken: ik bedoelde niet in de hoedanigheid van politieagent, in de hoedanigheid van mij als persoon.

Als je een medium vertegenwoordig zoals de Telegraaf zul je zorgvuldiger om moeten gaan met beschuldigingen.

Zeker als het het coldcaseteam betreft:

a) omdat dat uit ex politiemensen bestaat en dus beter had moeten weten,

b) omdat het coldcaseteam niet moeilijk doet om anderen te beschuldigen zoals de politie dat ze dingen verkeerd of niet heeft aangepakt.

En dan bedoel ik niet om terug te slaan, maar als je kritiek op anderen hebt dien je zelf een bepaalde professionaliteit te bezitten. Die is er kennelijk niet.

Denk aan de balk in je eigen oog en een splinter in die van de ander.

• axel

Jammer dat mijn reactie werd weggehaald, de heer Vaak kan wel zijn gang gaan.

Democratie: nooit van gehoord, zo krijg je wel een eenzijdig prikbord heren. >:D<