Huisverbod

• Radeloos en bang

Geachte lezers,

Mijn vriend is drugsverslaafd, dreigt met geweld *keel doorsnijden en een 9 mm* Als ik bij hem wegga. Hij is helemaal paranoia geworden. Het is hier schering en inslag met ruzie etc. Heeft mij of mijn kindje (nog) niets aangedaan, maar ik ben bang. Ik heb melding gedaan bij de wijkagent.

Afgelopen dagen dreigt ie dus met deze vreselijke dingen.

Ik weet het niet meer…

Kan ik zelf een 10 daags huisverbod aanvragen bij de wijkagent? Zodat hij dit voor me kan gaan regelen?

Dank jullie wel voor het lezen.

Radeloos en bang

• mwb

Waarom zit je daar nog?

Je blijft zitten waar je zit en verwacht van anderen dat ze actie ondernemen.

De eerstedie actie moet nemen ben jij.

Door weg te gaan bij een paranoia drugsgebruiker.

Je wilt bij hem bijven?

Dat is jouw keus, verwacht dan niet van anderen dat ze je gaan beschermen.

Ik weet, het is een lastig dilemma.

Maar het is jouw dilemma en je zult er zelf in moeten kiezen.

• - Gerard -

Juist, dus als jouw vrouw mwb, of jouw man, mwb, jou met zoiets dreigt …. dan vertrek jij ook uit je eigen huis? En dan tegen de tijd dat het allemaal te laat is, dan contact opnemen met de wijkagent. Ik snap weinig van jou mwb. Iemand stelt een vraag en de standaard oplossing is bij jou te vaak; zoek het zelf maar uit want het jouw probleem en niet een probleem van de politie. Ik dacht dat dreigen met geweld op zich al een strafbaar feit is. Iets van 284 en 285 wetboek van strafrecht?

http://www.huiselijkgeweld.nl/dossiers/stalking/daders/bedreiging

• ­­¥ Lotje ­­¥

weg gaan en aangifte doen van bedreiging . En is ook geen optie voor het kind . hoe klein het ook mag zijn .Kinderen nemen meer op dan je denkt.

huisverbod ………. tja ik zou het daar ook nog niet op hebben . er zijn er bij die storen zich er niet aan .

Ga er in eerste instantie er bij weg.Je verdiend beter.

Sterkte

• KlaasVaak.

Ik ben het geheel met mwb eens.

Het klinkt een beetje vreemd van TS.

Als het mij zou overkomen zou het eigen veiligheid eerst zijn en zeker die van mijn kindje.

In het ergste geval zou ik meteen bij de bedreiging 112 gebeld hebben in mijn paniek.

Maar om je vraag op een prikbord zoals dit te stellen???? Aktie!

Wie heeft de info van een 10 daags huisverbod aan gegeven? Kennelijk heb je dus al info ingewonnen/gekregen.

Als het schering en inslag is zullen er vast al melding via 112 bij de politie gedaan zijn. Mogelijk is het bij de afhandeling daarvan ter sprake gebracht.

Dan zal er, als men weet heeft dat in die gezinssituatie een kindje is betrokken, bij de politie in de systemen een zorgformulier aangemaakt zijn.

Hierdoor zal Jeugdzorg als het goed is geactiveerd zijn en (in elk geval minimaal) met de moeder gesproken hebben.

Al zijn dit aannames van mijn kant…

Maar het berichtje hier vind ik een rare passieve hulpvraag.

Ik zou geen seconde afgewacht hebben of mijn ‘vriend’ die verslaafd is aan drugs en paranoia is weer buiten zichzelf raakt.

Het zal hem maar overkomen zo'n waanaanval als je slaapt of even niet tussen je vriend en je kind staat.

Het feit dat jij voor hulp je huis uit vlucht zegt niet dat jij definitief het huis verlaat.

En de term 9mm…. beschikt je vriend over vuurwapens dan?

Dan ligt dat wapen vast niet in een veilige wapenkluis. Als dat klopt: weer een reden om geen kind in dat huis te laten verblijven.

Drugs in het huis: nog een reden….

Hoeveel wil je er nog?

Samengevat: ik was nu direct (met je kindje) je eigen woning uitgelopen en had de politie gebeld of was naar een politiebureau gegaan.

Als hij echt paranoia aanvallen heeft en dit niet figuurlijk gesproken is, of zoals wel eens vaker gebeurt, ‘spreektaal’ is, dan was ik direct weggegaan.

Dan had ik wel vanaf een ander verblijfsadres mijn zaken geregeld en gezien waar ik uitkwam.

Alles beter dan later in de krant moeten lezen dat er iets verschrikkelijks is gebeurd en dat moeder te laat was met actie nemen.

Op mij kom je nu echter over als iemand die zijn vriend wil laten schrikken en wil laten inzien dat je het meent en een laatste waarschuwing wilt afgeven.

Ik hoop dat ik ernaast zit en wil je niet op te tenen trappen maar mijn uitleg staat hierboven.

En Gerard:

De bedreigingen moeten

a) strafbaar zijn: wat is “dreigt met een 9 mm” en

b) zijn waargenomen door de politie.

Zomaar je partner laten oppakken door te zeggen dat hij ‘dat en dat’ gezegd heeft gaat niet werken.

Dan zegt hij dat ie van niets weet en dan is het ‘1 tegen 1’ en dan krijgt alsnog de politie de schuld.

Want dan deed de politie niets.

• eigen rechter en beul

dat hoeft iemand bij mijn niet te flikken want een aanval en hij fluit . vervolgens leg ik een mes uit de la in zijn klauwen en gooi het op zelf verdediging. en hij kan niks neer na vertellen. Dus alleen mijn woord zonder tegen woord van hem.

• Lans

Luxe hoor! Een auto met een keukenblok waar je je mes in kwijt kan.

• Lans

Zie antwoord van MWB en van KlaasVaak.

Wegwezen daar. Met jouw kind melden op het bureau met de mededeling wat je al geschreven hebt. Er zal een veilig (tijdelijk) onderdak voor je worden geregeld.

Gaan dus en wel nu.

• - Gerard -

Ik snap er geen reet meer van, wat een passieve houding. Je stelt jezelf de vraag, wanneer 9 mm wordt genoemd, of de vriend ook over een wapen beschikt. Wat doet dat er toe? Het strafbare feit betreft bedreiging. Ik heb regelmatig verhalen gelezen, laatst ook weer met de leraar die een leerling hardhandig de klas had uitgezet, dan je kan worden aangehouden op ‘verzoek’ van het slachtoffer. Gewoon aangifte doen en dan is het aan de politie een onderzoek in te stellen.

Misschien moet iemand eens een keer dreigen een politiebureau in de fik te steken, kijken of dan alle politieagenten met de staat tussen hun benen een veilig heenkomen zoeken. Ik vind het echt een walgelijk passieve houding van ‘onze’ politieagenten (niet persoonlijk bedoeld) op dit prikbord, valt me echt vies tegen. Een ‘zorgformulier’, jezuschristus ….. wat een passief ambtelijk paars krokodillenantwoord. Jahoor, we gaan misdaad bestrijden met zorgformulieren ….

EDIT

Krijg ineens een beeld door mijn gedachte. Een man roept op Schiphol: IK heb een BOM. En dan gaat de KMar zich afvragen; hoe komt die man dan aan een bom? Gaan we eens even in het systeem duiken of meneer legaal over bommen mag beschikken. Laten we de omroeper alle bezoekers en passagiers verzoeken Schiphol te verlaten en kunnen ze thuis een zorgformulier op internet en deze versturen naar de KMar. Maar verder gebeurt er natuurlijk niks.

Nou, niet dus. Binnen een paar minuten krijgt de bedreiger een aantal half automatische wapens op zich gericht en desnoods knalt de KMar de bedreiger neer.

Maar goed, het is mij nu volledig duidelijk waarom familiedrama's kunnen plaatsvinden.

• KlaasVaak.

> Ik snap er geen reet meer van, wat een passieve houding. Je stelt jezelf de vraag, wanneer 9 mm wordt genoemd, of de vriend ook over een wapen beschikt.

> Wat doet dat er toe? Het strafbare feit betreft bedreiging.

Dus ik zeg morgen: Gerard heeft mij bedreigd en jij wordt aangehouden en mist 6 uur van je leven. Zoiets?

Wat ik bedoelde: een bedreiging is pas een bedreiging als het een strafrechtelijke bedreiging is.

Roepen van: “Jij gaat dood!” is geen bedreiging want we gaan allemaal dood.

Roepen van: “Ik weet waar je woont!” is ook al geen bedreiging.

Roepen van: “Ik heb een 9 mm!” ook niet. Al weten we allemaal wat er gesuggereerd wordt.

> Ik heb regelmatig verhalen gelezen, laatst ook weer met de leraar die een leerling hardhandig de klas had uitgezet, dan je kan worden aangehouden op ‘verzoek’ van het slachtoffer.

> Gewoon aangifte doen en dan is het aan de politie een onderzoek in te stellen.

De politie kwam op school bij ‘dader’ en ‘slachtoffer’.

Slachtoffer had zichtbaar letsel (kleding gescheurd en lichamelijke tekenen van letsel) waarvan hij zei dat het door de adjunct was toegebracht.

Dan wordt de dader aangehouden en voor onderzoek overgebracht naar het bureau.

Later bleek dat het letsel niet door de adjunct was aangebracht maar afkomstig was door vechten met een medeleerling en onhandige eenzijdige valpartij.

In dit topic is vooralsnog alleen mondeling geweld ter sprake gebracht. En dat valt slecht te controleren.

Wel typisch: als de adjunct onterecht wordt meegenomen spreekt heel NL er schande van maar als iemand verbaal bedreigt wordt moet de vermeende dader meegenomen worden?

> Een ‘zorgformulier’, jezuschristus ….. wat een passief ambtelijk paars krokodillenantwoord.

> Jahoor, we gaan misdaad bestrijden met zorgformulieren ….

Nee daarmee worden misstanden die niet acuut opgelost moeten worden gemeld aan Jeugdzorg.

Reden: de politie is als zoutzuur: een instantie die kennelijk alles moet oplossen. Maar Jeugdzorg, RIAGG, OM, advocatuur zijn er niet 24uur/dag.

En die hebben wel een piketdienst of -regeling. Maar die verstaan onder piket: alleen als het echt echt echt echt echt niet anders kan kijk ik wel of ik over een uur of 3 in beweging kom.

Is het wel acuut (en aantoonbaar) gaat moeder/kind mee naar bureau en wordt vanaf daar naar een passende oplossing gewerkt.

> Een man roept op Schiphol: IK heb een BOM.

> Nou, niet dus. Binnen een paar minuten krijgt de bedreiger een aantal half automatische wapens op zich gericht en desnoods knalt de KMar de bedreiger neer.

Schiphol is een van de door de overheid aangemerkte terrorisme objecten. Daar gelden andere wetten.

> Maar goed, het is mij nu volledig duidelijk waarom familiedrama's kunnen plaatsvinden.

Mij ook. De een roept hij heeft me bedreigt en wordt uit zijn huis getrokken.

Uit onderzoek kan niets blijken (want: mondelinge bedreigingen) dus gaat die persoon weer terug naar huis.

Helemaal over de zeik natuurlijk, maar de wederhelft vond het haar recht om in het huis te blijven.

De rest was voor de politie om op te lossen. Want het was zo'n lieve man en ik ga mijn huis niet uit.

Ja hij is paranoia maar mijn bankstel zit zo lekker. En weet je hoe duur mijn televisie was?

Ja hij heeft een wapen maar dat heeft hij al jaaaren en die drugs, ach onschuldige wiet.

> Krijg ineens een beeld door mijn gedachte.

Ik ook: Ik ken nog zo'n gezin uit Alphen. Volgens zijn ouders:

1. Had de politie wapenvergunning niet mogen/moeten verstrekken dan wel in moeten trekken.

2. Hadden de psychologen en doktoren eerder medicatie moeten voorschrijven (en als het even kan gedwongen door zijn keel persen).

Op 1: Maarruh: zijn ouders (vader) had hem zelf op een schietvereniging geïntroduceerd. Dus die wisten van zijn lidmaatschap en mogelijk van het wapenbezit.

Want dat is meestal de enige reden van lidmaatschap: op enig moment een mooi wapen mogen kopen en in huis hebben.

Op 2: Zijn ouders wisten dat hij bij een psycholoog liep maar er niet meer heen ging.

En nog steeds hebben zijn ouders nooit gemeld dat hij over wapens beschikte en de psychologen mochten niets melden en de politie mag geen medische instanties raadplegen.

Het gevolg kennen we. Het is de schuld van de politie. Die is 24 uur per dag paraat, die kan alles en mag alles. Tenminste als het mij zo uit komt.

Blijf ik lekker op mijn luie reet zitten en hard roepen en wijzen naar de politie.

En mijn eigen verantwoording? Wat zeg je? Eigen wat?