Zorgvraag

• Marianne S

Hallo,

Graag enig advies voor het volgende.

Ik wordt regelmatig lastig gevallen door de vriendin van mijn zoon,samen hebben ze een kind van 3mnd oud, ze wonen bij haar ouders in Gouda.

Aangezien die vriendin en ik niet door 1 deur kunnen, ben ik maar zo verstandig geweest mij terug te trekken,met gevolg dat ik mijn kleinkind niet ziet.

Regelmatig wrijft ze mij dat nog even in via whats up ping of via via, nou besteed ik daar geen aandacht aan en negeer haar volkomen.

Tot ze vandaag met bedreigingen kwam naar mij en mijn thuiswonende dochter, tot doods bedreiging aan toe.

Nu vind ik dat ik dat niet kan negeren aangezien die vriendin nou niet uit een model gezin komt.

Het is een meisje met een borderline een vader die ex lid is van Satudarah en volgens haar zijn connecties heeft,als je begrijpt wat ik bedoel.

Mijn zorg gaat ook uit naar mijn kleindochter.nou wil dat niet zeggen dat zei per defenitie een slechte moeder is maar toch.

Ik vind als je zo kleintje heb je geen bedreigingen op deze manier kan uiten.

Ik maak mij hier zorgen over zowel als naar mij als naar mijn dochter.

Mijn zoon is ook niet het braafste jongetje uit de klas, als hij maar genoeg wordt op gejut gaat hij door het lint.

Hoe nu verder te handelen?

Mvg Marianne

• KlaasVaak.

Als de bedreiging een (strafbare) doodsbedreiging is zoals jij zegt kun je aangifte doen.

Ook kun je kiezen om er ‘slechts’ melding van te laten opmaken.

Want er spelen nog 2 zaken:

1. Vaak in dit soort dingen is aangifte doen of de politie erbij betrekken (ongeacht of het in de vorm van melding of aangifte is): olie op het vuur.

Ik zeg NIET dat je het daarom NIET moet doen, maar ik zeg het je zodat je een eerlijke afweging kunt maken.

Kun je de bedreigingen negeren en weerstaan en doe je aangifte uit principe omdat je het niet vindt kunnen dan kun je overwegen geen aangifte doen.

Denk je echt dat je gevaar loopt dan doen je aangifte.

2. Is de bedreiging aantoonbaar (SMS, Whats Up, etc) of mondeling MET getuigen die daarover ook willen verklaren? Dit omdat je schrijft: “”tot ze vandaag met bedreigingen naar mij kwam".

Of is dit niet het geval? Want dan is het 1 tegen 1 en kan de politie ook niet veel. En ook dan lokt het tegenreacties uit.

Vaak vergezeld door: Zie je wel, ik heb niet bedreigd want de politie doet toch ook niets.

Ga naar het bureau of naar je wijkagent en overleg.

Vraag of een ‘afspraak op locatie’ kan worden opgemaakt in de politiesystemen als je echt denkt dat er dingen kunnen gaan spelen bij jou aan de deur.

Een ‘afspraak op locatie’ houdt in dat de meldkamer in de computer kan zien dat er ‘iets speelt’ en wie er mogelijk mee te maken hebben (zoon/schoonvader/zijn ‘connecties’.).

Dat kan voor jou en voor de politie handig zijn. Dan hoef je bij een paniekmelding niet alles te vertellen over de voorgeschiedenis maar dan kan de meldkamermedewerker dat zelf lezen en meegeven aan de agenten die ter plaatse gestuurd worden.

• Arie

Waar ik benieuwd naar ben: als jij je bewust afzijdig houdt en je dus niet met hun bemoeit, wat is dan voor haar de reden om jou te bedreigen?

• - Gerard -

Het kleinkind?

• mwb

Marianne S Schreef:

——————————————————-

> Hallo,

> Graag enig advies voor het volgende.

> . . . . . . .

> Hoe nu verder te handelen?

>

> Mvg Marianne

Dat ligt er helemaal aan wat jij wilt.

Als je weet wat je wilt, kun je daar naar handelen.

Ik vermoed dat je zelf echter niet goed weet wat je wilt, en daarom de vraag stelt hoe je moet handelen.

mwb.

• ­­¥ Lotje ­­¥

ik vind het een beetje wrang.

ik kom op de de vraag: waarombedreig ze jou??

Je negeer ze toch??waarom dan ineens een bedreiging naar je toe??

Ik weet niet of het beste zou zijn , maar misschien de kinderbescherming eens inlichten

• Arie

Die ziet ze dus nooit want die wordt van haar weggehouden begrijp ik. Ik vroeg mij dus af wat de reden van die boosheid was terwijl zij zich juist afzijdig houdt.

• - Gerard -

Juist, dus ik denk aan het uit de ouderlijke macht plaatsen van de ouders.

• KlaasVaak.

Huh ???

De moeder die haar dochter uit de ouderlijk macht (van het kleinkind) wil zetten?

Op grond waarvan dan? Omdat oma haar kleinkind niet mag zien?

Omdat moeder de schoonzoon niet kan pruimen? Daar is toch iets meer voor nodig.

• - Gerard -

Arie stelt een vraag, er komt geen antwoord. Waarom de bedreigingen naar de moeder/schoonmoeder? Misschien vindt Marianne S de ‘omgeving’ van haar kleinkind ongeschikt. Is maar een gokje, maar zou een mogelijkheid kunnen zijn.