Auto wordt steeds bekrast

• Henk

n.a.v. onderstaand “geval” het volgende;

http://politie.startpagina.nl/prikbord/14845669/14982230/re-loslopende-hond(en)#msg-14982230

-

Waar ik nu woon, woon ik 11 jaar. Nooit eerder is mijn auto bekrast of beschadigd of zijn er eigendommen van mij vernield er is alleen een keer een buitentemperatuurmeter ontvreemd.

Nu vorige maand december (na de woordenwissling over het aanlijnen van honden, zie topic link), is éérst de motorkap en 2 weken later mijn linker achterdeur bekrast.

-

Vandaag weer een 3e flinke kras erbij (is gisterenavond / vannacht waarschijnlijk gebeurd) “gelukkig” weer op de motorkap die toch al t.z.t. gespoten moet worden n.a.v. de 1e krassen.

Ik weet voor 99% zeker welke familie dit op zijn geweten heeft maar ja, 99% is niet genoeg bewijs helaas.

De schade is inmiddels meer dan 500 euro aan spuitwerk en zal zeker, als het in dit tempo doorgaat nog verder gaan oplopen. Nog een maand en een paar krassen verder en de waarde van mijn auto is gehalveerd….

Inmiddels vorige week na constatering van de 2e kras on-line aangifte gedaan. Ik snap wel dat de Politie hier weinig mee kan en verwacht er verder ook niet al teveel van.

Wat kan / zal / moet ik doen om nog meer schade aan mijn auto te voorkomen. Weer on-line aangifte doen van de 3e kraspartij of persoonlijk naar het buro gaan en mijn verdenkingen uiten en vragen of er iemand van de politie is die de leden van dit gezin gaat “ondervragen” d.m.v. een huisbezoekje zodat het dan misschien eindelijk stopt met het beschadigen van mijn auto?

Henk

• MofkaP

Hé, buurman…

Uw auto ook bekrast?

Ja, die van mij ook.

De buurt gaat er wel op achteruit, vindt u niet?

• KlaasVaak.

:DHé buurman uw auto ook bekrast? De buurt gaat er wel op achteruit hè.

Ik heb nu maar een camera geïnstalleerd die op mijn auto gericht staat en dat heeft al beelden opgeleverd die ik aan de politie heb overhandigd.

Die adviseerden me zelf niets te ondernemen.

Maar als zij er niets aan doen ga ik het recht in eigen hand nemen.

• - Gerard -

Je vergeet nog wat MofkaP, iets waar Henk echt wat aan heeft: Henk moet namelijk ook even ‘simsalabim’ roepen, dan is hij van alle problemen af.

• Henk

Bedankt allemaal voor de tips!

-

Topic closed.

• ¥ Lotje ¥

Camara is zo gek nog niet . die het opneemt wie het doe. Ga er dan daarna idd mee naar het politiebureau, Kunnen ze er niks mee . zet het in de krant met foto en al. Wordt erger zou je denken maar………….. het is toch al kapot als je telkens krassen heb op je auto.Of als je een hond heb en hij heeft zijn behoefte gedaan gooi diegene die het doet de hoop stront in zijn gezicht . B) Of als je het ziet , laat de hond op commando vastpakken …..::o

• - Gerard -

Liegen draagt nooit bij.

• DePeter

Heeft een vriend ook eens meegemaakt, Politie geweest verhaal gedaan maar die konden er niets mee zouden wel wat vaker door de straat rijden.

Heeft toen een bestelbusje gehuurd en dat zo.n 10 meter verder dan zijn eigen auto geparkeerd en daar s'nachts gepost.

Derde dag vroeg in de morgen was het bingo, bleek de overbuurman te zijn die met meer mensen overhoop lag in de buurt.

Is overigens geen politie meer bij geweest, mijn vriend heeft het zelf geregeld met de overbuurman.

grtzzz

P.s. Overbuurman is trouwens wel snel daarna gaan verhuizen.

• serine

dat is inderdaad een goeie tip…gaan posten en op heterdaad betrappen

• Karel

Vroeger zag je de politie echt door de straat fietsen, nu zie je hier helemaal geen politie meer, ze zitten achter hun compie op het kantoor.

Heel soms gaan ze op pad om stiekem ergens achter een boom snelheid op te meten om hun bonnen quote te halen.