Hallo beste Lotje,
Een hond ophitsen om iemand bang te maken, of vast te laten pakken, dat is bij de wet verboden.
je loopt dan wel de kans dat de hond verbeurd verklaard kan worden, en dan de fikse boete die je er nog bij krijgt.
Ja, met de derrie gaan gooien, en zelfs dat mag niet eens, je zou het haast gaan doen, bij eventuele aangifte bij de politie, dan ben je dus het haajse, je krijgt dan ook weer een aardige boete.
Ik heb dus ook erg overlast gehad van een en dezelfde honden eigenaar, ik heb hem een aantal keren betrapt, en hem vriendelijk verzocht dit op te ruimen.
Maar na een aantal weken op vakantie, lag er zeker een hele emmer vol derrie, ik heb dit netjes opgeruimd, op een grote aardappelriek gedaan, en de hele achtergevel vol gegooid, vanaf de dakgoot tot onderaan de achtergevel zat het onder de derrie.
Ik nog een aantal minuten gewacht op een reactie, die bleef jammer genoeg uit.
Ik ben daarna aan de voorzijde gaan kijken, of ze thuis waren, en dat was jammer genoeg niet het geval.
De overbuurvrouw kwam even kijken, en vroeg wat ik zocht, de overburen van u buurvrouw zei ik, die zijn op vakantie.
O zei ik, nu zeg maar namens mij, dat wanneer ze iets op hun achtergevel aantreffen, dat dit mijn retour boodschap is aan hun honder stront.
Enige wken later zag iok de buurman, ik zei tegen hem, warschuwen helpt niet, ik heb dus maar aktie ondernomen, en heb de achtergevel wat bijgewerkt met een nieuw soort stucwerk, wat uit het achterste komt van jullie hond, vonden jullie het mooi?
Hij zei geen woord, en liep netjes door met fik.
Natuurlijk werd er een kras op mijn auto neer gezet, heb aangifte gedaan, en heb dus post gevat, en heb de buurvrouw betrapt, en heb er dus werk van gemaakt, ze hebben alle krasschade moeten betalen, een huurauto die ik nodig had, en een fikse boete van de politie.
ik kreeg wel een waarschuwing, dat ik niet met stront mag gooien, hahahaha, de politie moest er zelf mee lachen, en vroegen aan mij waar ik dat vandaan had, en hoe ik het verzonnen had om hun achtergevel te stucken met hun eigen hondendrollen!
Ik kwam er dus mee weg, als je een verkeerde agent treft, dan heb je echt een probleem!
post vatten is het beste middel, offer dan een aantal late of vroege uurtjes er aan op, of plaats een mine camara die op 12 Volt gevoed word, en plaats deze zo, dat er via de spiegel opgenomen word, dat is zeer doeltreffend, heb ik een paar vrienden ook aangeraden, en breng de opnames naar de politie, reken er op, dat men de benodigde aktie zal ondernemen.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad