belediging

• le0nie

Bedankt voor jullie eerlijke kijk op de situatie, ik houd jullie op de hoogte over de afloop!

leonie

• - Gerard -

Lijkt wel mijn schooltijd/jeugd: ‘hij begon’, en dan mocht de meester/ouder het proberen goed te krijgen. Maar goed, belediging blijkt een strafbaar feit. Of u nu wel of niet scheef geparkeerd heeft, of dat volgens de persoon die aangifte heeft gedaan van het strafbare feit belediging, niet mag, u parkeert maar zoals u dat wilt…. daar gaat de overheid over (toezichthouder/handhaver) en niet de eerste de beste gewone burger.

Ik ben geen politieagent en ik wacht ook de antwoorden af maar hoewel ‘aangifte doen’ serieus genomen dient te worden vind ik persoonlijk de aanleiding infantiel.

En dan dat laster (ook een strafbaar feit), tsja …. wie hebben allemaal weet van deze laster? Zal wel geen groot publiek kennen.

PS: dat wordt samen een bak koffie drinken en handje geven ….en elkaar beloven niet meer doen.

• KlaasVaak.

le0nie Schreef:

——————————————————-

> De politie gaf aan dat hij er niet vreemd van zou opkijken als dit geseponeerd werd maar ik zou graag uw deskundige mening willen hebben in deze.

De deskundige zijn mening heb je al gehad, wat wil je nog meer?

• DePeter

Ik kan het mis hebben maar is het niet de rechter die seponeerd, en niet de agent?

• swat

Nee de rechter veroordeeld of spreekt vrij en de officier van justitie gaat over tot strafvervolging of seponeert, Een agent schrijft een bon of maakt gebruik van zijn discretionaire bevoegdheid.

• coby

waarom is de aanklacht belediging???

duwen valt toch onder mishandeling?

ik denk dat ze wel wat beters te doen hebben hoor. als zij eerder laster verspreiddewaar een getuige van is dan moeten ze daar ook wat mee doen.

zou het niet kunnen dat ze beide tegenelkaar opheffen.

• DePeter

Klopt je hebt gelijk, dat was ook wat ik bedoelde.

• mwb

Als je wil dat scheldpartijen eindigen, dan bereik je dat niet door zelf ook te gaan schelden.

Als je echt wil dat een situatie weer normaal wordt, kun je dat laten zien door zelf normaal te doen, niet door te gaan schelden. Ga je schelden, dan wil je geen oplossing maar oorlog.

U wil dus oorlog, succes ermee.

Iemand beledigen waar anderen bij zijn kan leiden tot een veroordeling want dan zijn er getuigen.

• wim

Ze vroeg enkel een advies lijkt mij MWB, en ik weet niet of je kunt stellen dat ze oorlog wil.

Je mag niet beledigen maar om tot een succesvolle veroordeling te komen moet de aangever haar verklaring door 2 getuigen die precies verklaren als aangever beweerd over het strafbare feit.

Voorts blijft de vraag dat aangetoont moet worden dat er sprake is van opzet.

Belediging is moelijk te bewijzen, en ik denk dat het om wel wat beters te doen heeft.

Gezien het voorval zou ik zeggen een sepootje

• - Gerard -

Als het OM wel wat beters te doen heeft moet de overheid belediging niet langer strafbaar stellen.