vreemd

• janny1

hier kan ik echt pissig om worden he

Gepost door: janny1 ()

Datum: 27 januari 2012 23:56

voor een paar maanden terug kwamen van mijn zus,ik met mijn dochtertje op de scooter,mijn zoon op de fiets achter ons,we reden echt vlak achter elkaar,mijn zoon had een zwarte /witte sjaal over zijn mond en neus,ik sta bij het stoplicht,hij mijn zoon kwam erna achter mij eraan en stond achter mij te wachten,politie staat aan de zijkant,en gaf een teken dat we moesten stoppen aan de zijkant van het fietspad,de politie reed zelfs met zijn auto het fietspad op,ik dacht dat ze mij wilde stoppen,maar het ging om mijn zoon

gelukkig was ik erbij en kreeg hij na alles opgevraagd te hebben een waarschuwing,over dat hij zijn gezicht niet met een zakdoek mocht camoufleren,en gelijk hebben ze hoor

maar ben echt pissig

'Politie zal weinig tegen boerka optreden'

Laatste update: 27 januari 2012 23:20 info .HILVERSUM - De politie zal weinig optreden tegen dragers van boerka's. Dat verwacht Frank Giltay, voorzitter van de Centrale Ondernemingsraad (COR) van de Nederlandse politie.

Giltay zei dat vrijdagavond in het televisieprogramma Nieuwsuur. Volgens hem zien politiemensen de noodzaak van het verbod niet in. ‘'Hoezo komt de veiligheid in gevaar? Wij zien geen probleem als het gaat om gezichtsbedekkende kleding.’'

Jan-Willem van de Pol van de Nederlandse Politiebond zei in Nieuwsuur dat het boerkaverbod staat voor ‘'symboolpolitiek’'. Hij zei dat de eerste collega met gewetensbezwaren zich al heeft gemeld. ‘'Wij zullen hem met kracht bijstaan’', aldus Van de Pol.

.De politie heeft al eerder te kennen gegeven er weinig voor te voelen het boerkaverbod strikt te handhaven

waarom wel mijn zoon staande houden omdat hij gewoon met zijn vrienden mee wil doen,ik heb hem het nu ook verboden dit zo te dragen,maar dit begrijp ik niet

mijn buuf stapt iedere morgen met haar boerka in de auto

mijn zoon is echt bang voor de politie nu,het was geen verkeerde bedoeling van hem

en dan lees ik dit ,dan word ik echt ff……….

• - Gerard -

Het zal nog wel even wennen zijn voor de politie, wanneer wel en wanneer niet tegen optreden. Uiteindelijk komt alles toch bij justitie terecht en zij oordelen weer over het optreden van een agent. Ik geloof dat het de agenten duidelijk moet zijn dat wanneer ze iemand aanspreken met gezichtsbedekkende kleding en de persoon verwijdert de kleding zodat herkenning mogelijk is, er niet gescheven zal worden. Er zijn uitzonderingen gemaakt welke gezichtsbedekkende kleding niet strafbaar maken, waaronder bescherming in de sport. Dus … aanloopproblemen….

• KlaasVaak.

Het is niet wennen volgens mij maar discretionaire bevoegdheid.

Als ik het nodig vind om verbaliserend op te treden doe ik dat en wanneer niet dan niet.

Opstelten of geen Opstelten.

Hij zei het ook zeer politiek: “De minister gaat ervan uit dat de politie de wet loyaal uitvoert.”

Dat is voor velerlei uitleg vatbaar. Er staat nog steeds niet dat in alle gevallen, waar van gezichtsbedekking sprake is, bekeurd moet worden.

• KlaasVaak.

Ik vind een fietser die een sjaal voor zijn gezicht heeft in november, december of januari niet persé noodzakelijk om verbaliserend op te treden.

Persoonlijk denk ik dat er tegen de fietsende jongen iets gezegd is over dat het mogelijk moet zijn om te identificeren en dat daarom die sjaal voor het gezicht weg moest.

Er is ook nu al een regel die voorschrijft dat voor identificatie de staande- of aangehouden persoon zijn gelaat moet tonen, igv de Wet ID.

Als dat een boerka betreft is het raadzaam om discreet te doen. Maar als het niet anders kan…pech gehad. En de Wet ID is er al een tijdje.

Maar u vindt het terecht dat dat is gezegd: "dat hij zijn gezicht niet met een zakdoek mocht camoufleren,en gelijk hebben ze hoor"

Maar het steekt u dat er andere agenten zijn die in andere situaties niet optreden? Dat snap ik dan niet.

"het was geen verkeerde bedoeling van hem"

Dat is ook niet gezegd door de politie, het is ook geen voorwaarde om te verbieden, en ook niet de reden van het ‘boerka verbod’.

Waarom is uw zoon bang? Komt dat wellicht omdat u nu zo boos bent op politie en een negatief beeld etaleert van politie in het algemeen?

Ik snap sowieso de ophef niet: de gezichtsbedekking wet moet nog aangenomen worden en door het parlement heen.

Vandaar dat ik zei dat ik denk dat hij om identificatie redenen zijn sjaal af moest doen, en niet om de gezichtsbedekking(wet).

• janny1

mijn zoon was bang,omdat hij nog nooit met politie in aanraking was geweest,en nu voor de eerste keer echt staande was gehouden,en ik heb geen negatief beeld van de politie,ik heb juist veel in het verleden met hun samen gewerkt,i zit in de beveiliging en heb als toezicht en preventie gewerkt

ik met mijn dochter stonden voor het stoplicht ,mijn zoon kwam er vlak achter aan,en toen het groen was wijsde de betreffende politie richting mij althans dacht ik maar hij bedoelde mijn zoon

de betreffende agent heeft hem zijn id gevraagd en gegevens opgevraagd,toen kreeg hij te horen dat als iemand zo over straat loopt en er een overval ergens in de buurt plaats had gevonden en hij aan het signalement voldeed,miss zelfs wel neer geschoten kon worden(en dat kan ik me wel voorstellen)

maar toch mijn zoon heeft er van geleerd,maar is er ontzettend van geschrokken

• - Gerard -

Nee, maar het kabinet heeft wel afgesproken, zoals ik het begrepen heb, dat aangegeven wordt wanneer gezichtsbedekkende kleding strafbaar is en wanneer niet. Heeft geen fluit met de politie te maken maar met de burger die met de wet te maken krijgt. Ga je als moslimvrouw de straat op met een ‘burka’ dan verwacht de minister dat de politie daartegen optreedt, en ik kan me niet voorstellen dat de minister de politie om haar mening heeft gevraagd. De politie is een uitvoeringsinstantie en voert dus gewoon uit wat het bevoegde gezag wil. Aanhouden en voorgeleiden die handel. Gelbruik je gezichtsbedekkende kleding voor het uitoefenen van sport, en dient het ter bescherming van de persoonlijke veiligheid, dan wordt de agent zo slim geacht niet op te treden. Immers, een wettelijk verplicht gestelde helm op brommer en motor bedekt ook het gezicht.

Maar ondertussen wordt de politie echt zo'n ouwewijven kletsclub. Eind vorig jaar al huilebalken over de hoogtes van de boetes; “ik kan het niet meer uitleggen”, en nu dat gemekker over de burka.

• - Gerard -

Gewoon een mafkees geweest, die agent. Kijkt teveel Tv denk ik. In Nederland is er geen enkele reden om bang te zijn voor een agent.

• janny1

dank je wel gerard dat weet mijn zoon nu ook wel,maar op dat moment was hij zich doodgeschokken,gewoon onbewust een jonge knul die er niet bij na gedacht heeft ,hij dacht echt dat hij opgepakt werd

• KlaasVaak.

Jij kan het weten.

En die zin dat politie een uitvoeringsinstantie is kennen we nu wel, maar je verwart de politie met de UWV.

Zolang de politie de discretionaire bevoegdheid heeft is het geen “de minister zegt dus de politie doet”.

Bovendien is het wetsvoorstel nog niet eens goedgekeurd dus hoe wil men dan vaststellen wat er in de (definitieve) wet staat?

Dit is wat ik er over kon vinden hoe er over gedacht wordt: http://www.tweedekamer.nl/images/31331%20002_tcm118-147714.doc

En dit hoe ze er in 2008 (ja toen speelde dit al) mee bezig waren en zelfs toen was er geen sprake van een helm-probleem: http://nos.nl/video/28207-maatregelen-t … kking.html

Er werden in 2008 zelfs al uitzonderingen genoemd. Ja je mag niet met je helm op in de tram! Duh. Ga jij met je helm op in een tram zitten?

En zelfs over de beste wet ontstaat jurisprudentie.

Laat staan over deze wet waar zelfs de politiek het al 3 jaar niet eens kan worden.

Omdat het allemaal zo duidelijk en eenvoudig is.

• KlaasVaak.

Ik geloof er geen ruk van:

De betreffende agent heeft hem zijn id gevraagd en gegevens opgevraagd,

toen kreeg hij te horen dat als iemand zo over straat loopt en er een overval ergens in de buurt plaats had gevonden

en hij aan het signalement voldeed,miss zelfs wel neer geschoten kon worden(en dat kan ik me wel voorstellen)

Ik lees nergens meer over : "en kreeg hij na alles opgevraagd te hebben een waarschuwing, over dat hij zijn gezicht niet met een zakdoek mocht camoufleren,en gelijk hebben ze hoor "

Want dat is nog steeds niet verboden.

Twee verschillende verhalen, ik kan ze me beide niet voorstellen.