Deze topic gaat niet over het andere onderwerp aangaande een staande houding in relatie tot het Boerkaverbod, vandaar een apart draadje. Wat mij in veel discussies steeds weer opvalt, is dat heel veel mensen met twee maten meten, en teveel mensen (naar mijn mening) alleen voor eigen parochie spreken. Voorbeeld, al vanaf het eerste prikbord zijn tig onderwerpen over bekeuren voor een paar kilometer te hard voorbij gekomen. Veelal was/ is de mening bij die discussie's dat de politie niet moet handhaven.
Nu het om het Boerkaverbod wat nog wet moet worden gaat, is het precies omgedraaid, de politie heeft de wet uit te voeren is nu het algemene commentaar. Maar niet alleen bij dit item. Ook waar er op de snelweg wat gebeurd bij het aanhouden van criminelen. Rijdt een ander zich te pletter in een gecreëerde file, dan heeft de politie het gedaan. Of zoals van de week op de A58, was het commentaar niet van de lucht dat de snelweg te lang was afgesloten voor onderzoek. Zou er een onschuldige voorbijganger geraakt zijn, en jullie zouden overgaan tot de orde van de dag, dan zou daar weer een storm van kritiek op uitgeoefend worden.
Oftewel, het is nooit goed en het deugt niet, hoe komt de politie van dit soort tegenstrijdigheden af? Het lijkt mij bijzonder vermoeiend om continue jezelf te moeten verdedigen. Wat me wel opvalt, is dat als je aan sommige mensen (de echt onwetenden) uitlegt hoe bepaalde dingen werken, velen nog wel voor rede vatbaar zijn. Zou de politie niet meer aan de weg moeten timmeren met bijvoorbeeld postbus 51 spotjes o.i.d.? Een betere communicatie zal naar mijn mening veel onnodig onbegrip wegnemen, daar veel problemen juist ontstaan door gebrekkige of helemaal geen communicatie. Groetjes v Hyperactief A-P.