invloed of niet

• rene

Ik ben 2 x met de politie in aanraking geweest, althans was verdacht. 1x een tomzitting waarbij de uitslag was dat de officier toch even een hartig woordje met me wilde praten waarna besloten is niet tot vervolging over te gaan omdat de tegenpartij had bekend. (die was voor mij aan de beurt)

De andere keer is er aangifte gedaan vanwege smaad maar ook hier kreeg ik een breif thuis dat deze aangifte onterecht is gedaan.

Nu is er voor de 3e keer aangifte gedaan ( nu terecht), omdat ik iemand vuile lul heb genoemd.

Indien de officier v J overweegd tot vervolging over te gaan heeft bovenstaande dan invloed?

En wat is in het ergste geval de strafmaatregel?

• mwb

Een en ander heeft waarschijnlijk geen gevolg, al geef je iets te weinig info om dat zeker te zeggen.

Pak hem beet een boete van van 200 euro, als je nog geen 18 bent iets minder.

• skin

Mijn ervaring is dat dit soort delicten (belediging)vaak geseponeerd worden. Er moeten trouwens minimaal 2 getuigen zijn die dit gehoord hebben. Als je ontkent hebt en de getuigen vertellen niet precies het verhaal als de aangever is de kans groot dat het gesponeerd wordt.