Homo dj uit shoarmazaak gegooid

• Jan

Homo dj uit shoarmazaak gegooid

Radio dj Patrique Mercier van stadsomroep Almere is deze week uit een shoarmazaak gezet. Mercier zegt er zeker van te zijn dat dit komt door zijn homoseksuele geaardheid

Mercier: “Ik was met twee vrienden naar een shoarmazaak aan het Van Eesterenplein in Almere Buiten gegaan. Hier aangekomen hebben we wat gegeten en gedronken. Vervolgens ben ik even op een gokkast gaan spelen die daar in de zaak staat. Schijnbaar was het geluk aan mijn kant want ik won een bedrag van rond de 100 euro.”

“Vervolgens hoorde ik dat een van de eigenaren over mij sprak. In zijn uitspraak hoorde ik hem mij vieze homo noemen. Ik ben vervolgens naar hem toegegaan om hem hierop aan te spreken en te vragen waarom hij dit zei. De eigenaar zei tegen mij: ‘Dit is geen plaats voor een vieze homo, ga weg , ga weg.’ Daarop is er een ruzie ontstaan, waarna ik samen met mijn vrienden ben weggegaan. Misschien herkende deze meneer mij van radio of tv en is hij geen fan van me… dat kan zo zijn, maar dan nog zijn zijn uitspraken niet goed te praten.”

Mercier voelt zich aangetast in zijn persoon. Vanmorgen heeft hij contact gehad met de politie om een afspraak te maken voor het doen van aangifte, volgens Mercier werd hem echter verteld dat zij weinig konden doen. Tevens werd gezegd dat hij zich “niet zo druk moest maken”.

Mercier: “Ik vind het schandalig dat de politie niets wil ondernemen tegen deze man. Schijnbaar staat discriminatie niet op het ‘to do’-lijstje van de politie. Ik ben dan ook diep teleurgesteld. Om eerlijk te zijn weet ik ook niet wat ik hier verder mee moet doen. Het is jammer dat dit soort praktijken gewoon nog gebeuren in 2012. Ik had verwacht dat mensen wel beter zouden weten.”

Mercier is van plan opnieuw de shoarmazaak te bezoeken: “Ik laat me niet wegjagen door dit soort figuren. Als hij mij eruit wilt zetten, zal hij toch echt de politie erbij moeten gaan halen. Ik ga er zeker aandacht aan schenken in mijn radio-uitzending bij stadsradio Almere. Ik ga me ook zeker sterk maken voor dit soort zaken. Het kan niet zo zijn dat mensen anders worden behandeld wegens hun geloof, afkomst of seksuele voorkeur.”

Nieuwsbericht

Waarom neemt de politie het wel serieus mocht een allochtoon ergens worden uitgezet wegens discriminatie maar als het om een homo gaat niet ?

• KlaasVaak.

Daar gaan we weer. Een krantenartikel is aanleiding voor een algemene stelling die niet gecontroleerd is:

Waarom neemt de politie het wel serieus mocht een allochtoon ergens worden uitgezet wegens discriminatie maar als het om een homo gaat niet ?

Maar is dat wel zo: Neemt de politie het niet serieus mocht een allochtoon ergens worden uitgezet wegens discriminatie en wel als het om een homo ?

En ik lees dat er door de politie is gezegd dat ze er WEINIG aan kunnen doen.

Ik lees nergens dat hij GEEN aangifte kon doen.

Waaruit maak jij op, Jan, dat hij niet serieus genomen werd door de politie?

Waaruit maakt Mercier op dat de politie niets WIL doen?

Ik denk dat het een één tegen één zaak wordt waarin het strafbare feit onvoldoende kan worden aangetoond.

De ervaring leert dat er dan veel tijd en geld in gaat zitten en er door het OM niet besloten wordt tot vervolging.

Is het dan reëel om de indruk te wekken dat dit wel gebeurt?

Is het dan zinnig om er veel tijd en geld in te steken?

We weten niet wat Mercier precies gezegd heeft, noch wat de politie daarop geantwoord heeft.

Ook weten we niet wat Mercier in de shoarmazaak gezegd heeft.

Ja ik weet het: er staat wat in het bericht…er staat wel meer in de krant (zie link AD)

De Telegraaf plaatste het bericht als ware het echt gebeurd.

Terwijl: een kind van 3 niet bekeurd kàn worden.

En jongeren tussen 12-16 jaar krijgen 50% korting op de boetebedragen, dus 60 ipv 120 Euro.

Hoe vaak zeggen mensen uit minderheidsgroepen niet dat hen onrecht wordt aangedaan omdat ze deel uitmaken van een minderheidsgroep.

http://www.ad.nl/ad/nl/1041/Amsterdam/article/detail/3185043/2012/02/16/Verhaal-wildplassende-kleuter-blijkt-verzinsel.dhtml

http://www.rijnmond.nl/nieuws/30-01-2012/mishandeling-coolsingel-blijkt-verzonnen

Als je in een winkel wordt geweigerd dan kan dat. Dat heeft zelden, ja zelden, te maken met discriminatie. Let wel: Ik zeg niet dat het nooit gebeurd.

Vaak is een civielrechtelijke stap de eerste stap in de richting van een aangifte van discriminatie. Zie http://www.paneldeurbeleidrotterdam.nl/read/wat_gebeurt_er_met_mijn_klacht

Eerst met de eigenaar in gesprek…leidt dat niet tot resultaat staat de weg naar aangifte nog steeds open.

En PanelDeurbeleid bestaat in meerdere steden in Nederland.

Wie weet (onafhankelijk) wat de aanleiding is?

Iemand al gehoord hoe Mercier te werk gaat (omdat hij vindt dat dat grappig is)

http://www.dichtbij.nl/almere/sport/artikel/2224768/dj-stadsradio-almere-op-zoek-naar-yolanthe-cabau-van-kasbergen.aspx

De politie zelf niet serieus nemen maar als je zelf niet serieus genomen wordt gaan janken.

Patrique tegen de politie: “Dus als ik Yolanthe in Almere zie lopen moet ik een foto of video maken?”

Telefoniste politie: “ Nee meneer, alleen als er een bedreigende situatie is.”

Patrique tegen de politie: “ Maar heeft u die naaldhakken van Yolanthe gezien? Minstens 10 cm en als ze daarmee gaat meppen dan is dat toch een dreigende situatie?”

4x gewijzigd tbv aanvullingen en links

• Arie

Sinds er met enige regelmaat beweringen in allerlei dagbladen staan van ‘belachelijk handelende agenten’, zoals laatst dat verzonnen verhaal over die zogenaamde bon voor wildplassende peuter, neem ik dergelijke verhalen doorgaans met een korreltje zout.

Meestal wordt de zaak vanuit 1 kant belicht dan wel zit er nog een heel ander dan wel genuanceerder verhaal achter.

• KlaasVaak.

Even vanuit een andere hoek bekeken deponeer ik ook een stelling:

Als ‘men’ vanuit geloof een nikab wil dragen (op school, als ambtenaar, op straat) dan schijnt dat te moeten kunnen in Nederland.

Maar als men vanuit geloof niets met homosexuele mensen te maken wil hebben dan mag dat niet in Nederland?

Waar zit volgens hen die de eerste stelling (nikab) ondersteunen dan het verschil met de tweede stelling?

• mwb

Er staat in het bericht dat hij samen met zijn vrienden is weg gegaan.

Er staat niet in het bericht dat hij er uit is gegooid.

Het staat wel in de kop, maar die is dus niet in overeenstemming met de tekst van het bericht.

Hierdoor wordt het hele bericht in feite discutabel, want je kunt er niet meer vanuit gaan wat nu klopt of niet.

Maar weer eens een bewijs voor de goede gewoonte om niet op kranteberichten af te gaan.

De politie neemt aangiftes ter zake discriminatie altijd serieus.