Ongeschikte kandidaten toch aangenomen?

• KlaasVaak.

Jij bent in elk geval ongeschikt. Lezen kun je niet.

Waar schrijf ik: "Ik ben wel blij dat je het met me eens bent dat iedereen maar bij de politie kan of kon en totaal ongeschikt is."

“Uit mijn omgeving hoor ik wel hetzelfde, ze zijn gewoon over het algemeen genomen niet de slimste, of komen niet slim over.”

Tja, wat je omgeving denkt….en de kat doet…

Het zal van mijn kant ook wel een vooroordeel zijn en de politie mag niet zoveel als wat de burger wel niet denkt."

Het ligt er maar aan wat de burger denkt.

Als ze allemaal zo intelligent zijn als jij zegt dat alles.

• mwb

Milo

Uit mijn omgeving hoor ik wel hetzelfde, ze zijn gewoon over het algemeen genomen niet de slimste, of komen niet slim over. Het zal van mijn kant ook wel een vooroordeel zijn en de politie mag niet zoveel als wat de burger wel niet denkt.

Ik zie dat niet voldoen aan de verwachtingen, leidt tot conclusies over de intelligentie van agenten.

Dat vind ik vreemd.

Misschien is het wel zo, en dat concludeert U zelf ook al, dat U niet precies weet wat U van de politie kunt verwachten.

• - Gerard -

De gemiddelde Nederlander is van mening dat wanneer hij tot stoppen wordt gemaand door de politie, bijvoorbeeld voor een alcoholcontrole, hij is ‘aangehouden’. Tegenwoordig zitten we op het niveau van kogelvrije vesten en regen die voor files zorgt. En het is voor politieagenten moeilijk lullen met burgers die de nederlandse taal niet beheersen. Alles wat de politie doet, vloeit voort uit wettelijke bevoegdheden en heeft niks te maken of een agent iets wel of niet mag. Er zal dus altijd een enorme kloof bestaan tussen politieagenten en gewone burgers.

• KlaasVaak.

Alles wat de politie doet, vloeit voort uit wettelijke bevoegdheden en heeft niks te maken of een agent iets wel of niet mag.

Uhhh. Bepalen de bevoegdheden niet juist of de politie iets wel of niet mag?

Dus hebben de bevoegdheden alles te maken met wat een agent wel of niet mag.

• - Gerard -

Nee KlaasVaak.

De agent GEEFT (handeling) een stopteken waarmee hij u tot stoppen dwingt, omdat hij daartoe wettelijk bevoegd is.

De agent KAN (handeling) een verdachte buiten heterdaad aanhouden, omdat hij daartoe wettelijk bevoegd is.

En dan hebben ‘kunnen’ en ‘geven’ precies dezelfde waarde/betekenis als de agent MAG een stopteken geven. Dat mogen zegt dus niks. Het is hooguit een uitleg van de bevoegdheden van agenten, maar daar had je de werkwoorden ‘kunnen’ en geven' ook voor kunnen gebruiken. Betekenis is precies hetzelfde.

Want, maak ik er nou ‘mogen’van, dan zie je dat het qua betekenis in uitwerking niks uitmaakt.

De agent MAG (toestemming) een stopteken waarmee hij u tot stoppen dwingt, omdat hij daartoe wettelijk bevoegd is.

De agent MAG (toestemming) een verdachte buiten heterdaad aanhouden, omdat hij daartoe wettelijk bevoegd is.

Gaan we dan zeggen dat ‘mogen’ hetzelfde is als ‘bevoegd zijn’, dan zou dit ook logisch zijn;

De agent MAG (toestemming) een stopteken waarmee hij u tot stoppen dwingt, omdat hij dat mag.

De agent MAG (toestemming) een verdachte buiten heterdaad aanhouden, omdat hij dat mag.

Wettelijke bevoegdheden hebben dus betrekking op handelingen en niet op of iets wel of niet mag.

• KlaasVaak.

Het zal wel.

• Nieko63

hoezo zijn er dan ook mensen die wel geschikt als politie agent behalve Bromsnor en Baantjer