Griekse politievakbond is helder van geest...

• Hyperactief A-P

Is de politievakbond in Griekenland niet wakkerder als die in Nederland? Zie: http://www.europa-nu.nl/id/viwvgqfc9aqz/nieuws/griekse_politievakbond_dreigt_met?ctx=viccj7o2p7ug Ik denk dat ze de spijker daar behoorlijk op zijn kop slaan. Waaar in de media niet al teveel aandacht aan besteed wordt, is dit: http://www.dewereldmorgen.be/artikels/2012/02/10/peter-mertens-in-griekenland-botsen-twee-werelden-met-elkaar Het is een hele lap tekst, maar voor de echt geïnteresseerden zeker interessant om te lezen. Het zou het standpunt van de politievakbond aldaar alleen maar verder kunnen bekrachtigen. Ik vind het van lef getuigen dat deze politievakbond goed door heeft wat er gaande is, daar kunnen ze hier naar mijn mening nog een puntje aan zuigen. Groetjes v Hyperactief A-P.

• mwb

Die bonden zullen toch echt bij hun eigen regering moeten zijn.

Die moet het geld bij de reders en oliebaronnen halen.

Als de regering dergelijke maatregelen afkondigt, gaan de europese controleurs kijken of dát wordt nageleefd.

Het afkondigen van de maatregelen is aan de regering.

De controle aan de EU.

Kortom, die bonden slaan de plank volledig mis.

Als je tegen een maatregel bent, moet je dat neerleggen bij degene die de maatregel neemt, en niet degene die het controleert.

• Hyperactief A-P

Ook hier zie je het grote plaatje van de financiële wereld niet eens mwb, ik hoop niet dat jij recherche werk doet. Groetjes v Hyperactief A-P.

• mwb

Ik heb op jouw stelling inhoudelijk en beargumenteerd gereageerd.

Ik ga er van uit, dat het toch je bedoeling is: een een stelling droppen en daarover een discussie voeren.

Daarop is het voor jou kennelijk lastig om hetzelfde als mij te doen en je beperkt je tot “je hebt geen gelijk”.

Kom eens met argumenten, want anders houdt discussie snel op natuurlijk.

• Hyperactief A-P

Niet mij verwijten wat jezelf van de week deed mwb, ik bedoel mijn reactie bloedserieus, ik zeg dat je het grote plaatje niet ziet, het zijn de geldschieters die de touwtjes aantrekken of laten vieren. Dat is in Griekenland niet anders dan in Nederland. Politici worden vaak aangevallen op wanbeleid, soms terecht, maar als de geldschieters de hand op de knip houden zoals nu, oftewel je via de Europese financiële instellingen in de wurggreep gehouden wordt, dan kan je roeien wat je wil, maar gaat een beetje lastig als je die riemen niet heb. Dat werkt in het klein, maar ook in het groot zo. Groetjes v Hyperactief A-P.

• mwb

Ik zie dat discussie met jou in deze zinloos is.

• Hyperactief A-P

mwb Schreef:

——————————————————-

> Ik zie dat discussie met jou in deze zinloos is.

Natuurlijk mwb, bij gebrek aan argumenten kun je zo'n antwoord verwachten, niets nieuws onder de zon. Groetjes v Hyperactief A-P.