Agenten liegen in verklaring na ruzie over boete

• Hyperactief A-P

Er zullen helaas zeker meer zaken zijn als uitkomt ingrid003, ook bij anderen in een machtspositie gebeurd dit meer dan in de media komt. Neem de lastige transporteur maar, daar misbruikte een burgemeester zijn macht door hem onterecht gek te laten verklaren en opsluiten. Gelukkig had die man geld om het aan te vechten en kwam het op zijn pootjes terecht. Maar velen, waaronder ik zelf met een zaak van een naaste hebben niet dat geld wat daar voor nodig is. En zolang komen zulke figuren er met het kapotmaken van levens van anderen mee weg. Groetjes v Hyperactief A-P.

• rijsbergen

Beetje jammer dat je alleen maar kunt komen met stemmingmakende opmerkingen die waarschijnlijk niet gebaseerd zijn op feiten. Net zoiets als alle vrouwen zijn een gevaar op de weg en dat vrouwen niet bekwaam zijn voor leidinggevende functies. Loze kreten zonder enige onderbouwing gewoon puur om stemming te maken en reacties uit te lokken zodat jij dan weer kan zeggen, “zie je nou wel”. Beetje jammer! (td)

• Hyperactief A-P

Kwa dit onderwerp gaat het toch over feiten rijsbergen? Laten we het daar dan bij houden, de rest is niet relevant. Ik heb net even terug gezocht, maar deze reactie aangaande een soortgelijk onderwerp is ook helemaal waar, en wordt daarnaast ook genuanceerd dat in veruit de meeste zaken het terecht is. http://politie.startpagina.nl/prikbord/read.php?1489,12762459,12771108#msg-12771108 Dus ik zie het probleem niet zo, gewoon de spijker op zijn kop. Groetjes v Hyperactief A-P.

• ingrid003

Wat een dom voorbeeld rijsbergen het is juist WEL op feiten gebaseerd dat vrouwen juist MINDER ongelukken veroorzaken en BETER met risico's omgaan. Als je alle mannen van de weg haalt gebeuren er vrijwel geen ongelukken meer.

Als deze agentjes zich er bewust van waren geweest dat er beelden waren dan waren ze niet met dit verhaal gekomen. Het is toeval dat ze hiervan niet op de hoogte waren.

Ze zullen ook geen spijt hebben van hun leugens maar van het feit dat ze niet wisten dat er beelden waren. Zoals veel criminelen spijt hebben van het feit dat ze gepakt zijn maar niet van hun daden.

Normaal gesproken komen ze met dit soort verhalen als ze zich goed kunnen indekken en is er onvoldoende of geen bewijs. Dit is het topje van de ijsberg.

• ingrid003

Inderdaad Hyperactief het kost je een hoop geld en energie en dan moet je maar afwachten of je een procedure wint want je moet het kunnen bewijzen. Daarbij wast de ene hand de andere en houden de heren elkaar de hand boven het hoofd.

Daarom moet je ook alseens een keer duidelijk bewezen wordt dat er sprake is van machtsmisbruik (zoals hier het geval is) de betreffende agenten zwaar straffen en niet met een berisping volstaan.

• Hyperactief A-P

Ik ben het helemaal met je eens ingrid003, dat de machtmisbruikers zwaar aangepakt moeten worden. Maar als machtsmisbruik een politiek tintje krijgt, dan is er vrijwel geen instantie in Nederland meer te bedenken die dat nog onafhankelijk aan zou kunnen pakken c.q. uit zou kunnen zoeken. Ons kent ons… Groetjes v Hyperactief A-P.

• rijsbergen

Je haalt geen feiten aan maar slecht vage vermoedens. Ongetoetste aannames. Assumption is the mother of all fuck-ups.

Qua deze zaak ga ik met je mee hoor maar de rest van de opmerkingen zijn ongestoeld en dus ook op helemaal niets gebaseerd.

• KlaasVaak.

En wederom mengt Karel of Jan zich niet meer in de discussie…

• KlaasVaak.

> Dit is maar het topje van de ijsberg, machtsmisbruik is schering en inslag bij de politie

Oh, hoe weet jij dat dan? Cijfers, percentages graag ?

> maar meestal is dit moeilijk te bewijzen.

Oh, hoe weet jij dat dan? Cijfers, percentages graag ?

> Deze mensen zullen een waarschuwingkje krijgen maar ernstige gevolgen zal het niet voor ze hebben.

Oh, wat weet jij dan hoe deze zaken intern worden afgehandeld ?

En welke gevolgen dit heeft voor deze twee agenten ?

Of is het omdat jij daar niets van hoort dat jij de conclusie trekt dat er daarom niets gebeurd is ?

> En maar klagen dat mensen de politie niet serieus nemen en dat ze slecht behandeld worden.

Oh, dus een incident waarbij 2 agenten betrokken zijn staan model voor alle ca. 55.000 agenten?

Misschien hebben die agenten dan wel geredeneerd dat als 2 verdachten slaan en krabben deze twee verdachten dat ook gedaan hadden en dat dan maar in een proces-verbaal en aangifte gezet.

> Ik zeg je krijgt de behandeling die je verdient.

Zeg ik ook altijd tegen verdachten. Maar dat biedt geen enkele garantie als ik zie welke straf ze uiteindelijk gekregen hebben.

> Deze engerds moeten natuurlijk in een cel

Deze agenten moeten gestraft worden. Mee eens.

> Wegrotten maar dat zal helaas niet gebeuren.

Zeer intelligente opmerking.

> Ik roep pownews op om deze mensen effe meteen camera thuis te bezoeken zodat we ze goed in beeld hebben.

Doen we dat bij alle verdachten die een straf krijgen van een rechter dan?

• KlaasVaak.

> Daarbij wast de ene hand de andere en houden de heren elkaar de hand boven het hoofd.

De rechter is onafhankelijk in Nederland. Of is die nu ook al corrupt in jouw ogen.

> Daarom moet je ook als eens een keer duidelijk bewezen wordt dat er sprake is van machtsmisbruik (zoals hier het geval is) de betreffende agenten zwaar straffen en niet met een berisping volstaan.

Wie zegt dat dit met een berisping wordt afgedaan ?

Vertel eens:

Hoe wordt zoiets intern afgehandeld?

En hoe gaat een rechter om met vastgesteld meineed?

En hoe wordt er door het OM op een valse aangifte gereageerd?

Kennelijk heb jij daar een beeld bij: een berisping en klaar…?