Zinkend schip.

• mwb

Mensen,

Dit gaat mijn laatste bericht op deze pagina zijn.

Deel uitmakend van het onderwerp van gesprek, heb ik jaren geprobeerd met mijn kennis antwoord te geven op vragen van Jan en alleman.

In het begin waren er veel meer zoals ik, maar er zijn er nu nog maar een handjevol over.

Helaas zijn er een paar lieden (in internetjargon trollen genoemd) die er een genoegen in scheppen om elk onderwerp te vertroebelen met hun frustraties.

Dit heeft er toe geleid dat er bijna geen normale vragen meer worden gesteld.

Ik vind het jammer dat deze gefrustreerde mensen deze pagina hebben kunnen verknallen.

Het ligt niet in mijn macht om ze te weren, dus stop ik er zelf maar mee, en ga mijn energie stoppen in zaken en mensen die wél bereid zijn een normaal gesprek te voeren.

De Groeten.

• Arie

Misschien zou je nog even voorbeelden kunnen geven en kunnen aangeven op welke wijze deze mensen handelen in strijd met de regels van het prikbord? Dan weet ik op welke gronden ik deze mensen had moeten weren/bannen.

Komt nu over als ‘mensen houden zich niet aan de regels en er wordt maar niet tegen opgetreden’.

Buiten dat is het mij ook wel opgevallen dat er bepaald geen chemie bestaat tussen jou en Gerard/Hyperactief. Laten we maar gewoon even het beestje bij het naampje noemen. Dat is op zich geen schande. Karakters en meningen botsen nu eenmaal wel eens.

Uiteraard jammer dat je deze beslissing hebt genomen. In elk geval bedankt voor jouw bijdragen de afgelopen jaren.

Mod Arie

• - Gerard -

Jij ziet dus liever een wereld zonder gefrustreerde mensen? Als je afhaakt, lijkt het mij dat jij gefrustreerd bent. Je hebt inderdaad veel kennis maar bij jou was het altijd toch uiteindelijk zo: Ik zeg je dat het zo is, en anders donder je maar op of … je bent een trol.

Ik zal je kennis gaan missen maar jouw persoonlijkheid niet, dus de mazzel.

En nog even…. mensen kunnen hier jaren posten en op een dag besluiten dat ze alles wel eens gezien/gehoord/gelezen hebben. Zo gaat de een, en komt er een ander. We hadden jaren geleden een prikker die zichzelf ‘burger’ noemde, ook een aanwinst, altijd tegen de draad in. En ja, dat mensen gefrustreerd zijn over de politie geeft juist ruimte voor een discussie maar als jij alleen maar wilt roeptoeteren en geen enkel empathie hebt voor anderen, dan moet je misschien inderdaad gewoon wegblijven.

O, en er bestaat een Tv programma van de Vara dat zich Kassa noemt, en zo heb je ook Radar van de Tros. Onderwerpen met en over mensen die gefrustreerd zijn. Niet over de politie maar over verzekeringsmaatschappijen, reisorganisaties, winkelketens, leveranciers, telecomproviders, kabelproviders….. zo'n beetje alles wat je bedenken kunt.

• Hyperactief A-P

Mensen,

Dit gaat mijn laatste bericht op deze pagina zijn. Aldus: mwb 11/03/2012 07:52.

Ach dat heb ik ook wel eens geschreven mwb, maar na een tijdje weggebleven te zijn, kun je jezelf weer bedenken, de soep wordt niet zo heet gegeten als dat die opgedient wordt. Tegenstellingen in meningen houden de grijze massa vlijmscherp. En ik kan het niet vaak genoeg zeggen, geschreven tekst komt anders over en leidt eerder een eigen leven dan gesproken tekst. De oplossing daarvoor is niet jezelf terug trekken, maar juist communiceren. Daar de meeste misverstanden bestaan door communicatiegebrek.

Deel uitmakend van het onderwerp van gesprek, heb ik jaren geprobeerd met mijn kennis antwoord te geven op vragen van Jan en alleman.

In het begin waren er veel meer zoals ik, maar er zijn er nu nog maar een handjevol over. Aldus: mwb 11/03/2012 07:52

Dat eerste doet iedereen vanuit zijn of haar perspectief, je zou dat ook kunnen waarderen. Je valt de verkeerden aan, mensen die juist niet met de politie communiceren maar ze op allerlei fora's zonder argumenten zwart maken, dat is pas slecht. En ja, er zijn diverse goede mensen weg, ik heb nog mails liggen waarin ikzelf gevraagd ben, waarom ik hier nog bleef, dus ook daarmee is het niet alleen kommer en kwel, er zijn er wel degelijk die dat kunnen waarderen.

Helaas zijn er een paar lieden (in internetjargon trollen genoemd) die er een genoegen in scheppen om elk onderwerp te vertroebelen met hun frustraties.

Dit heeft er toe geleid dat er bijna geen normale vragen meer worden gesteld.

Ik vind het jammer dat deze gefrustreerde mensen deze pagina hebben kunnen verknallen. Aldus: mwb 11/03/2012 07:52

Allereerst voel ik me niet aangesproken, en ben zeker niet gefrustreerd. Mijn ervaring is, dat dit soort aanvallen meestal van toepassing is op degeen die ze uit. Of zoals een agent in de praktijk zo mooi verwoorde, van hoe harder er tegen je aan geschopt wordt, des te meer je beet heb.

Het ligt niet in mijn macht om ze te weren, dus stop ik er zelf maar mee, en ga mijn energie stoppen in zaken en mensen die wél bereid zijn een normaal gesprek te voeren. Aldus: mwb 11/03/2012 07:52

Ik vind het persoonlijk erg zwak mwb, maar je bent natuurlijk vrij om te stoppen. Maar ik vind het uitermate laf en onprofessioneel dat je de vele mensen die hier al veel eerder weggingen (en waarvan ik er van genoeg weet dat ze mijn bijdragen wel konden waarderen), linkt aan mensen die niet in jou straatje passen. Maar ondanks de meningsverschillen hoop ik toch dat het je als persoon goed gaat. Groetjes v Hyperactief A-P.

• Hyperactief A-P

Buiten dat is het mij ook wel opgevallen dat er bepaald geen chemie bestaat tussen jou en Gerard/Hyperactief. Aldus: Arie 11/03/2012 08:14.

Ach die chemie valt wel mee hoor Arie, zo'n discussieforum is een zakelijk iets, mensen trekken het zich vaak te persoonlijk aan. Zo'n forum is er niet om vrienden te maken, daar heb je andere fora voor. Juist de scherpste tegenstellingen kunnen mensen aan het denken zetten, en als je daar in de praktijk je voordeel mee kunt doen dan is dat mooi meegenomen, zo zie ik dat. En natuurlijk ontkom je soms niet aan persoonlijke opmerkingen, maar moet je die op een weegschaaltje leggen? Moet je jezelf dingen aan gaan trekken waarvan alleen jij weet dat de praktijk totaal anders is dan anderen je proberen neer te zetten? Ik vind van niet, het gaat om de praktijk. En in de praktijk kan ik zeer goed uit de voeten en samenwerken met agenten, en dat is omgedraait ook. De praktijk bewijst zich vanzelf, en ik ben in heel veel dingen buiten internet actief, en ook actief geweest. Dit is bijzaak, en zegt meer over de personen met korte teentjes. De meeste agenten die met hart en ziel hun werk doen schrijven hier niet eens, of zijn inderdaad weggegaan, maar al eerder, en soms om heel andere reden dan hier geschetst wordt. Voor mij is het pure nergens op gebaseerde stemmingmakerij. Groetjes v Hyperactief A-P.

• Lans

mwb,

Ik snap jou wel. Jaren terug was ik een dagelijkse prikker maar dat doe ik ook niet meer. Toentertijd aangegeven dat ik het hier ook gezien had.

Het prikbord is in de jaren veranderd. Wil niet zeggen dat het slechter is geworden, dat is voor iedereen een andere beleving. Maar ik miste bv de discussies over toepasbaarheden van artikels, wat zijn de bevoegdheden hierin, wanneer is het bv 139 ipv 138 etc etc.

De verandering van hoe men tegenwoordig naar de politie kijkt, en vooral (ver)oordeeld is ook doorgeslagen naar dit forum. Daarom zeg ik dat ik jou wel snap. Veelal zijn het geen vragen meer maar geuitte frustraties. Ik heb een lange tijd de moeite genomen om het eea uiteen te zetten. Werd voorheen vaak begrepen maar vaak ook niet. Mensen droppen een stelling, jij doet de moeite en je hoort niets meer. Of prikkers met die enkel hun mening neergooien en bij voorbaat al niet open staan voor een andere visie.

Toch kom ik hier nog af en toe. Waarom? tja het is even filteren maar zo nu en dan komt er echt nog eens een oprechte vraag. Als ik weet hoe dat zit, dan beantwoord ik die graag. Laatst nog eentje, iemand die iets wilde weten over DNA, deze beantwoord, bedankje gekregen en medeprikkers die misschien onbewust een niet geheel correct antwoord hebben gegegen steken er ook weer iets van op. Daarom kom ik zo af en toe nog hier. En vice versa. Gewoon selectief zijn waar je op reageert. We zijn dienders en het is dan soms erg moeilijk om een of andere belachelijke stelling links te laten liggen en er niet op in te gaan.

Geef alleen antwoord op vragen waarvan je inschat dat iemand er wat aan heeft en dat de vraagsteller oprecht is. Dan hebben de trollers het ook snel gezien wat dan de kwaliteit van dit prikbord weer ten goede komt. Mensen willen jouw kennis graag horen, zorg er alleen voor dat het bij de goede ontvanger terecht komt.

Misschien is bovenstaande wel een optie voor jou ipv het prikbord helemaal de rug toe te keren. En zo niet, zal jouw beslissing gerespecteerd worden en rest mij niets anders dan jou al het goeds toe te wensen.

VrGr Lans

• - Gerard -

Allemaal leuk en aardig Lans, en wat mij betreft mag je gelijk hebben, maar neem even de moeite om te begrijpen wat Arie schrijft voordat het woord ‘trollen’ echt een lading krijgt welke mwb er aan denkt te moeten geven.

• Lans

Ik heb de insteek dat mwb dit ziet als trollen: http://politie.startpagina.nl/prikbord/15218869/politie-doet-niets-met-aangiften#msg-15218869 Ook gezien zijn reactie daarop.

Hij spreekt niet over jou, misschien voelt dat zo maar ik heb het niet zo ervaren dat dat de lading van zijn bericht is.

VrGr Lans

• - Gerard -

O, oké …. misverstandje in dat geval Lans.

Trouwens, tussen jou en mij gezegd … of zal ik fluisteren? Ik heb me, voor zover ik me dat kan herinneren, er nooit aan gewaagd te beweren dat mwb een ‘hij’ is. Af en toe kreeg ik de licht indruk dat mwb ook wel eens een ‘zij’ kan zijn. Maar goed, verder ook volstrekt onbelangrijk ….is een persoonlijk dingetje van mij.

• Lans

Haha, nee heb ik niet over nagedacht. Ben er altijd vanuit gegaan dat mwb een hij is. Maar goed, misschien komt hij/zij toch nog eens terug en zal hij/zij het vertellen… wie weet.. ;-)

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.