Politieacties breiden zich uit ..

• - Gerard -

… Ik lees op TT dat de politie ‘vergaderacties’ (pfff) gaat houden tijdens voetbalwedstrijden. Kijk, beste politieagenten, dat jullie actie willen voeren is natuurlijk altijd prima. Geen bekeuringen uitdelen … who cares? Krijg jullie met een boemerangeffect toch knalhard terug op jullie bordje. Maar ik denk zelf dat de voetballiefhebber (dat ben ik dus zeker niet) het niet leuk gaat vinden als burgemeesters wedstijden gaan afgelasten omdat jullie actie willen voeren. Nogmaals, actievoeren prima …. maar kijk dan wel even uit wie je tot last bent.

Dat kleine beetje respect dat jullie nog hebben ben je zo kwijt. Nou weet ik zelf ook wel, dat voetbalsupportersvolk heeft toch al weinig met de politie … maar jullie actie draagt ook niet echt bij aan een positief beeld over de politie.

Misschien ben ik wel te simpel hoor, maar als je als politieagent zegt: je lult tegen een muur (de minister), zo kan de kachel niet branden … toon dan eens dat je vent bent met ballen en ga wat anders doen. Kap met je baan en zoek je geluk ergens anders, velen gingen jullie al voor. Ik snap ook heel goed dat agenten hun werk fantastich mooi vinden, maar dat is op een zonnige dag met een drankje op het strand liggen ook, voor velen. Daar betaal je de rekeningen ook niet mee.

Jullie zijn in het leven geroepen om de gewone burgers te dienen, en niet om de gewone burger te pesten. Want wij gewone burgers houden er niet van om gepest te worden.

• Plukkie

“Nogmaals, actievoeren prima …. maar kijk dan wel even uit wie je tot last bent. ”

De politie breekt niets af,relt niet.

Dus die wedstrijden hoeven niet afgelast te worden.

• Reja

Lijkt mij een prima actie!

Ik heb last nog met zo'n voetbalvriend getracht een normaal gesprek te voeren over voetbalrellen, maar dat blijkt niet mogelijk. De politie doet alles fout in de optiek van dit soort figuren. In mijn optiek is het al vreemd genoeg dat er zoveel politie nodig is. Misschien wel een goed idee, tijdens die vergaderacties kan de politie dan mooi bespreken waarom zij niet bij een korfbalwedstrijd of het Nederlands Kampioenschap Schoonspringen hoeven te acteren maar wel in grote getale bij voetbalwedstrijden aanwezig moeten zijn. Mij pesten ze niet met hun acties en ik denk dat dit voor de meeste burgers geldt.

• - Gerard -

Het gaat erom dat de burgemeesters gedwongen worden voetbalwedstrijden af te gelasten, en dat kan nooit de bedoeling zijn. Het is niet voor niks dat de politie juist deze vorm actie voert. Als ze geen bonnen uitdelen heeft immers niemand daar last van, en zo hoort het als ambtenaren staken, al noemen ze het zelf actievoeren. Mij persoonlijk maakt het ook geen biet uit of er wel of niet gevoetbalt kan worden.

• - Gerard -

Dat beslissen de burgemeesters. En zij worden dus door de politie(actie) gedwongen een voetbalwedstrijd af te gelasten, en dat kan nooit de bedoeling zijn. Als de burgemeesters besluiten het leger in te zetten om de wedstrijden toch door te kunnen laten gaan, vind ik het ook prima.

Maar mijn mening is dat de politie niets en niemand tot iets moet kunnen dwingen (buiten hun wettelijke bevoegdheden die ze hebben om hun werk te kunnen doen, uiteraard).

• Plukkie

Schijnbaar hebben minder drukkende maatregelen geen nut.

daarbij nogmaals gedroeg iedereen zich daar normaal was de politie niet nodig, hoefde de burgemeester ook zijn stappen niet te nemen.

• - Gerard -

Ik heb niet het idee dat welke actie dan ook van de politie nut gaat hebben. En als ze publieksonvriendelijk worden al helemaal niet. De minister houdt (hoop ik) zijn rug recht en dan kom je uiteindelijk uit bij de verantwoordelijkheid van de individuele agent. Wil ik hier nog werken voor die paar centen of niet? Dat zou het wat mij betreft moeten zijn.

• rijsbergen

Elke stakingsvorm van wie dan ook treft altijd wel iemand anders heeft de actie ook geen nut.

Het feit dat een burgermeester een wedstrijd besluit niet door te laten ivm geen politie dan geeft dat meer aan wat voor soort volk er op een wedstrijd afkomt. Als men zich gewoon normaal gedraagt is er niet zo'n politiemacht nodig en dan kan de wedstrijd gewoon doorgaan.

Het feit dat er geen/minder bonnen worden geschreven kan ook van invloed zijn op een ieder maar die gevolgen zie je niet dus heb je er geen last van (denkt men)

Het wordt tijd dat Opstelten eens nadenkt hoeveel respect hijzelf heeft voor de agent op straat.

• DePeter

Het feit dat een burgermeester een wedstrijd besluit niet door te laten ivm geen politie dan geeft dat meer aan wat voor soort volk er op een wedstrijd afkomt.

Van de 10.000 supporters zijn er misschien 150 relschoppers de rest komt voor zijn plezier en niet om te rellen.

Ik ging vroeger ook met mijn vader naar het voetbal kijken op zaterdagavond en dat was voor mij het hoogtepunt van de week.

Aktie voeren terecht en okay van mij mogen jullie, en dat jullie arbeidsomstandigheden en salaris onder de loep genomen gaat worden ook okay, maar niet als het algemeen belang in gevaar komt.

Daar zou je ook andere wegen en tijdstippen voor kunnen aanspreken.

grtzzz

• rijsbergen

Wat zie jij dan voor algemeen belang in een voetbalwedstrijd?

Andere tijdstippen en wegen, zoals??

Elke actie van wie dan ook treft altijd iemand