vraag over grapjes

• hippo

als je grapjes maakt tegen en over de politie kan je dan aangeklaagd worden door de politie?

en dan heb ik het dus NIET over scheldwoorden@!

de politie maakt zelf wel ge-c.q.MISbruik van woordgrapjes

dus waarom zou ik dat dan NIET mogen?:(

en zou de politie nou meekijken ???????:X

• remia

“De politie” kijkt absoluut mee, maar ik denk dat dat niet vreemd is op dit prikbord… Maar niet zozeer vanuit het werk als politieman/vrouw, maar meer om antwoord te geven op vragen van burgers, zoals U waarschijnlijk, of om discussies te voeren met collega's of andere geintreseerden.

Maar grapjes maken is niets mis mee, als ze maar niet beledigend zijn, of als beledigend kunnen worden ervaren. Je moet alleen wel kijken wanneer je dat doet. En voor grapjes kun je niet aangeklaagd worden.

• - Gerard -

hippo, op dit forum is wel eens uitleg gegeven. Stel je nou eens voor dat een agent 5 minuten geleden bij een ernstig ongeval is geweest. Er is een kind aangereden door een vrachtwagen en het hoofd van dat kind is onherkenbaar verbrijzeld. Er ligt een massa aan wat eens hersenen waren op het wegdek. Omstanders barsten in huilen uit en sommigen raken in shock. En diezelfde agent moet dan de flauwe grapjes, hoe leuk misschien dan ook op een ander moment, zoals een gezellig avondje uit voor jou en jouw vrienden, direct om kunnen schakelen naar hoe jij je op dat moment voelt.

Het kan dus zijn dat een agent op dat moment even helemaal geen zin in grapjes heeft. Staat los van of je nooit een grapje met een agent kunt uithalen. Het zijn ook gewoon mensen. Je moet dat dus kunnen aanvoelen. Is erg moeilijk misschien.

hippo, je hebt altijd hufters bij de politie, maar over het algemeen zal de Nederlandse agent zijn/haar best doen iedereen die dat nodig heeft te helpen en is er heel veel ruimte voor grapjes.

• ¥ Lotje ¥

Waarom zou een politieman niet tegen grapjes kunnen??? Zijn ook maar mensen hoor . Je moet dat natuurlijk niet doen zoals aangegeven wordt hier als ze iets ergs meegemaakt hebben .

• hippo

nauw - dank voor al de respons

nee ik ben geen leedvermaak grapjas"

tenminste niet op de plek des ongevalmaar in het algemeen niet zo leedvermakerig

maar goed ,soms is het tuurlijk wel eens okee als je eens grapjes kan maken

maar wel op de juiste plek en tijd, tuurlijk

KAN opluchten

ik wist trouwens niet dat politieagenen mensen waren

dat is nieuw voor me….