Vraagje

• Esther

Er zou tegen mijn leverancier (inmiddels overleden) een aangifte gedaan zijn. Deze is ook tegen ons gedaan (onterecht) nu wil een andere zakenrelatie geen zaken meer doen tot alles is opgehelderd.

Ik heb de politie gebeld mijn advocaat heeft gebeld maar er komt geen uitspraak. Er zou geen aangifte zijn (februari)

De zakenrelatie heeft een kopie aangifte… die wij helaas niet te zien krijgen.

Hoelang duurt het voordat de politie actie onderneemt op aangifte… deze is in november of december al gedaan.

Moet ik lijdzaam toe zijn hoe mijn zaak kapot gemaakt wordt?

Gr. Esther

• swat

Er kan geen aangifte tegen u gedaan worden. Er kan aangifte worden gedaan dat er (mogelijk) een strafbaar feit is gepleegd. In de aangifte kan de aangever wel melden tegen wie hij bepaalde verdenkingen heeft.

Het is vervolgens aan de politie om uit te zoeken of inderdaad sprake is van een strafbaar feit en wie daarbij betrokken zijn geweest.

De politie heeft echter niet voldoende capaciteit om elke aangifte te kunnen onderzoeken. Dat betekent dat men prioriteiten moet stellen.

Sommige aangiften zullen direct opgepakt worden, andere aangiften later tot veel later of helemaal niet.

Als een verdachte is overleden volgt helemaal geen onderzoek tenzij er sprake is van meerdere daders.

Het is dus afhankelijk van de aard van het strafbare feit op welk moment de aangifte in onderzoek zal worden genomen.

Als er sprake is van aanmerkelijke civielrechtelijke raakvlakken, dat proef ik een beetje in uw verhaal, dan zal men vaak eerst de civiele rechtsgang voorrang geven.

Over het uitblijven van een strafrechtelijk onderzoek kan worden geklaagd bij de officier van justitie en in het uiterste geval de Nationale Ombudsman.

• Esther

Oke maar hoe lang duurt het voordat er een onderzoek komt.

Zakelijk wordt ik zwart gemaakt door degene die aangifte gedaan zou hebben. Maar ook in mijn privé leven zijn er al mensen die me links laten liggen door dit voorval.

Ik heb met mijn advocaat gesproken en samen hebben we al een dossier opgebouwt… Wij verwachten dan aangever geen kans heeft…zoals al gezegt onterechte aangifte… Ik heb niks met deze persoon van doen in zaken.. Hij en mijn overleden leverancier wel!!!!.

Wat kan ik doen om het zwart maken te stoppen???

Ben het eigenlijk zat dat er mensen zijn die door dit gezeik geen zaken met me willen doen… Het kost me nog geld ook… Als dit nog een paar maanden duurt dan kan ik de zaak door zijn toedoen op doeken. Hij heeft me in al vele klanten gekost…

Gr. Esther

• ¥ Lotje ¥

Hoi

Ik denk dat je stevig in je schoenen moet staan . en gewoon doorgaan . . Gooi je zakelijk gedeelte om……… Vraag op de man af of ze met je nog zakelijk willen behouden . Zoniet . zeg dan . oké voor jou 10 andere . Hou je staande op dat gebied . Privé zou ik helemaal niks van aantrekken . Het zijn je vrienden niet , met andere woorden je kunt nu net zien wie je vrienden zijn . hou je hoofd omhoog en laat links liggen. tis vervelend dat wel . en vooral als je er niet tegen opgewassen bent . Ik zou verders niet te veel aanmodderen en als je weet dat je in je recht staat . Het ook daad werkelijk voor het gerecht brengen . regel het met je advocaat.En verders niet te veel op hun reageren . …….;)

• - Gerard -

Misschien eens ‘smaad en laster’ bekijken met jouw advocaat? Vertrouwen komt te voet en gaat ter paard.

• Esther

Dat smaad en laster zijn we mee bezig.. zitten alleen te wachten op het bericht dat er aangifte is… Heb nl. geen geld om zelf een proces te beginnen….

Gr. Esther

• Esther

Dat is makkelijk gezegt. Helaas is dat niet mogelijk die 10 andere dan. … zij zijn de enigste die dit artikel leveren.

Hebben nu duidelijk aangegeven dat we het zakelijk willen houden en nu afwachten.

Gr. Esther

• - Gerard -

Je kunt tegen de tegenpartij zeggen dat je van plan bent aangifte te doen wegens smaad en laster. Dan is het aan de politie dat te onderzoeken ….. kost je geen stuiver.

• Esther

De tegenpartij neemt geen telefoon meer op als ik bel en als ze dat perongeluk wel doen gooien ze neer. Verder helemaal geen contact mee. Helaas…

Maar als het goed is is de wijkagent al een keer bij ze langs geweest in oktober met de mededeling dat ze op moeten houden.

Helaas mag je in Nederland ieder bedrijf zwart maken… Ik mag op straat roepen dat ….. een K*t winkel is etc. men doet daar niets aan.

Gr. Esther

• axel

Probeer het eens bij de “Rijdende Rechter” of “Recht in de Regio” beide programma's lopen momenteel bij de NCRV, alles gratis en als je niet op tv wil ben je ook al geholpen door hun adviseurs. B)