Aktie

• Johan

Kan iemand mij vertellen waarom de politie actie moet gaan voeren donderdag en het verkeer in gevaar gaat brengen rond een aantal steden ?

Volgens mij moeten we allemaal de broekriem aanhalen dus waarom de politie niet ?

• wim76

Dus jij vind het normaal dat we van 26 vrije zondagen naar 13 vrije zondagen mogen gaan?

Jij vind het zeker ook normaal dat we werkdagen van 12 uur gaan krijgen?

Jij vind het ook normaal dat we al een aantal jaren op een nullijn staan?

Jij vind het ook normaal dat studenten bij de politie op school geen salaris krijgen?

Jij vind het zeker niet raar dat wanneer de overheid zegt dat ambtenaren er niks bij krijgen, je vervolgens gemeente ambtenaren er 2% salaris bijgeeft?

• greywolf69

johan dat de politie met deze actie de verkeersveiligheid in gevaar brengt dat geloof ik niet zo maar ze zullen hier wel heel veel credits mee verspelen bij de burger, waaronder zeker ook bij mij omdat ze met deze actie niet degene treffen die ze moeten treffen maar de gewone burger.

ik heb regelmatig met de politie te maken voor mijn werk(mobiel surveillant) en heb zeker wel respect voor ze en gun ze ook een betere cao.

ik hoop dat de actievoerders tot inkeer komen en gewoon het het hele binnenhof afsluiten en iedere auto die daar vandaan komt grondig te checken en dwars te zitten ipv. de gewone burger.

mvg. greywolf69

• wim76

Zeg Grey,

Welke actie je ook maar onderneemt, je treft er altijd een burger mee. Dat geld voor elke instantie/bedrijf in Nederland.

Je treft er altijd burgers mee. Hoe wil je anders actie ondernemen?

• wim76

Echt triest dit. Het wordt je gewoon niet gegunt om actie te voeren.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/12046529/__Kort_geding_tegen_politie__.html

• greywolf69

hallo wim,

natuurlijk vind ik het best dat er actie gevoerd wordt maar bij elke actie ook die van vrachtwagenchauffeurs/openbaar vervoer moeten direct de burger er de dupe van worden.

waarom niet het binnenhof vastzetten daar zitten de gene die dit veroorzaken voor jullie en niet de burger en als je dan stapvoetactie's gaat ondernemen houdt er dan rekening mee en draag het dan als een man/vrouw dat je wel wat woorden naar je hoofd geslingerd kan krijgen van ontevreden automobilisten.

gr. greywolf69

• - Gerard -

Het is voor dit land het beste als agenten uitsluitend dat doen wat ze wordt opgedragen. Ze leven helaas in een andere wereld. We moeten bezuinigen maar dat dringt maar niet door onder de blauwe petten. Honderduizenden zijn hun baan al kwijt, tienduizenden bedrijven zijn al failliet, maar de petten mekkeren gewoon door over MEER. Je zou bijna zeggen: als ze het verkeer hinderen met hun langzaamrijden actie, zet het leger in en trek ze van de weg af. Ga je familie pesten met je acties.

Ik zeg: artikel 5 ….. invorderen die rijbewijzen. Ga maar lekker in het bureau de beslissing van de OvJ afwachten.

• Lans

Beste Johan, er zijn wat zaken niet in de haak qua werkzaamheden die makkelijk opgelost kunnen worden. Het gaat niet alleen om de bevroren salaris maar met name de te werken uren cq rusttijden.

Waar ik het roerend met je mee eens bent is de geplande actie en ik doe daar dan ook pertinent NIET aan mee. Belachelijk. Werkelijk waar.

Juist in deze tijd moet je niet de burger gaan pesten met zo'n actie. Als zoals al aangegeven bv vrachtwagenchauffeurs dit doen, is de eerste die er tegen optreedt, juist, de politie. En nu moeten wij dit zelf gaan doen? Zorgen dat de burgers (nog) geirriteerder raken en later thuis zijn door een verkeersopstopping? Nogmaals, een waardeloze actie. De collega's die dit met een glimlach kunnen uitvoeren zijn een schande voor het toch al aangetaste imago van de politie. We zijn geen stel protesterende studenten! Ik schaam me kapot en hoop dat het niet doorgaat.

Met deze actie haal je niets uit. Denken ze nu echt dat de minister nu overstag gaat? “Oh, ze blokkeren de doorgang? Wat erg, laat ik nu maar snel met de bonden om tafel gaan.” Nee, natuurlijk niet. Die draait zich nog een keer lekker om op de bank. Het enige wat je ermee bereikt is dat er meer weerstand richting de politie komt. Demonstreren cq staken prima. Maar doe dit dan ludiek. Gewoon geen bonnen meer schrijven, of ipv surveilleren de helft van de dienst gaan wandelen met bejaarden, meedraaien in de zorgsector, auto's technisch controleren zonder consequenties oid. Dat zijn acties waarmee je goodwill kweekt bij de burger en het in het middelpunt van de aandacht komt. En om het laatste gaat het toch?

En hebben de collega's die dit wèl willen uitvoeren nagedacht over de consequenties? Een burger die na een lange dag werken naar huis wil, geirriteerd raakt door de blokkade actie van de politie, in zijn emotie een scheldwoord slaakt? Uit de auto trekken en aanhouden die burger? Of de auto's bekeuren die over de stoep er voorbij willen rijden? Wederom, een waardeloos initiatief. Gelukkig zijn veel collega's het met mij eens dat je dit echt niet kan maken. Maar helaas zullen er ook genoeg zijn die doodleuk meedoen.

Denk er goed over na. Je vertegenwoordigt de politie. Iets waar je voor staat. En met deze geplande actie help je dit en de visie over de politie helemaal nd klote. En het is al niet veel. Ja ok, de arbeidsomstandigheden zuigen enorm, maar dit gaan we toch niet rechttrekken over de rug van de burgers? Voor hen zijn we voor in het leven geroepen, weten jullie nog? Het is geen gewapende padvinderij.

Lans

• Lans

Ik snap jouw reactie Gerard, maar het gaat niet zozeer om het geld maar de rusttijden die aangepast gaan worden. Voor de rest: Zie mijn reactie hieronder.

• Lans

En terecht. Zie mijn reactie hieronder. En ja, ik werk voor dezelfde baas. Al heel wat jaartjes en al meerdere reorganisaties meegemaakt. Dit moet je als diender bij voorbaat al niet willen. En helemaal erg om dan te gaan piepen dat het je niet gegund wordt te staken. Absoluut wel. Maar niet zo'n belachelijke actie als deze.