Waar is de politie en Boa's in godsnaam mee bezig?

• Onbekend

http://www.telegraaf.nl/binnenland/12221007/__Zinloos_geweld__politie__.html

Lijkt me nou niet echt de bedoeling?

In mijn ogen pure mishandeling, aanklacht indienen en iedereen die hier mee te maken heeft ontslaan op staande voet !!!!!!!!

Lijkt me de enige oplossing, wordt hier woest en zeer woest van als ik dit filmpje zo hier zie.

En hoe die agent op het filmen reageert echt belachelijk.

Van der Laan ontslaan die burgemeester eerst zeer grote fouten kraakpand, nu dit burgemeester heeft het politiekorps niet in de hand.

Zeer slecht van de politie deze actie, totale wantrouwen gaat dit opleveren naar de toeristen toe.

• wim76

Ik vind, zoals ik het in het filmpje zover kan zien, een verhaal met twee gezichten.

Wat ik dacht op te vangen was deze man aangehouden voor de wet ID.

Hij werkt daar niet aan mee zo te zien.

Dan wordt er meer geweld gebruikt.

Waar wordt deze man van zijn fiets geslagen dan?

Dat er politie bijkomt snap ik best.

Dat ze tegen deze man zeggen dat hij mee moet werken of dat er anders geweld gebruikt wordt is ook niet vreemd.

Wat ik wel een vreemde manier van aanspreken van mensen vind is:

-mensen opzouten

-stumpert

en nog iets wat de BOA tegen de verdachte zei.

Ik denk dat er wederom meer aan de hand was dan er op de video te zien was. Mensen denken dat we zomaar mensen naar de grond werken voor stinksokken.

• swat

Het filmpje laat niet zien wat er vooraf is gebeurd. Ik zie dat de persoon reeds met 1 arm in de boeien zit dat betekent dat hij dus is aangehouden. Aangehouden wordt je, en zeker voor een overtreding, niet zomaar. Ik schat in, want de film laat dit niet zien, dat de heer met de fiets een bekeuring ging krijgen van de BOA's. Dat de heer daaraan niet wilde meewerken en vervolgens werd aangehouden. Daartegen kennelijk verzet bood of wellicht zich aan die aanhouding wilde onttrekken waarna de boa's de heer wilden gaan boeien. Dit is het moment waarop kennelijk is begonnen met filmen.

Je kan geen (totaal) oordeel geven zonder de aanleiding te weten.

Op onderdelen kan je wel (enig) commentaar geven:

- De BOA's pakken niet door het is duidelijk dat de man niet wil meewerken het lukt kennelijk niet om zijn armen op de rug te krijgen ondanks de overmacht 1 man en 2 vrouw lukt het niet om de man te overmeesteren;

- De politieagenten (zo te horen van de spoorwegpolitie) zijn duidelijk. De man krijgt 1x de gelegenheid uit zichzelf mee te werken en wordt, als hij dat vervolgens niet doet, tegen de grond gewerkt en geboeid;

- Ja er wordt inderdaad redelijk wat geweld gebruikt. De politie (i.c. opsporingsambtenaren dus ook BOA''s) zijn bevoegd, indien nodig, geweld te gebruiken. Het gebruikte geweld moet redelijk zijn en gematigd. In dit geval lijkt mij dat aan die vereisten wordt voldaan. De man werkt niet mee aan zijn aanhouding, wordt gewaarschuwd om wel mee te werken, doet dat niet en dan wordt er dus geweld gebruikt. Er had in dit geval zelfs gebruik mogen worden gemaakt van de pepperspray;

- Het taalgebruik richting de filmer is niet professioneel. De agent in kwestie had de filmer wel mogen manen afstand te houden. Ook het trachtten het filmen te verhinderen is niet professioneel. De filmer mag de agenten uiteraard niet hinderen bij hun taak.

- Op straat en gedurende de aanhouding zijn niet de momenten om te discussiëren of die aanhouding wel of niet terecht is. Als je is aangezegd dat je bent aangehouden dan heb je op dat moment maar 1 optie en dat is meewerken. De voorgeleiding bij de hulpofficier van justitie, (achteraf) de klachtencommissie en de rechter zijn de momenten om je bezwaren tegen de aanhouding kenbaar te maken.

Ik heb zat aanhoudingen die op ongeveer soortgelijke wijze plaats vonden en allemaal omdat de aangehouden persoon (ook wel verdachte genoemd) vond dat HIJ (of soms een ZIJ) wilde bepalen of hij(/zij) wel of niet meeging.. Dit filmpje is dus verre van uitzonderlijk gezien de dagelijkse praktijk.

Let wel, je zal nooit filmpjes zien van personen die aangehouden worden, geboeid worden en netjes meewerken.

• - Gerard -

Duurt veel te lang om de man in bedwang te krijgen, van mij hadden de agenten er met de knuppel op mogen losrammen. Ik ben die gasten die zich verzetten tegen een aanhouding toch al aardig zat. Altijd een grote smoel maar geen enkele moeite nemen zich in de wet te verdiepen. Aanhouding is meewerken en verder niks.

• ¥ Lotje ¥

Wat voor sport zou hij gedaan hebben omdat ze met een mini korps die man in bedwang moeten houden ?B)-

• Geel

Er zitten altijd 2 kanten aan zo'n filmpje , maar je wil dit als boa of diender toch niet op het internet hebben.

Wat ik begreep ,fietste die man verkeerd en als je dan een klein beetje opleiding hebt genoten en op z'n minst

de engelse taal machtig bent zijn los je dit heel anders op.

Als op de Dam op het zelfde moment mensen met baarden doodsbedreigingen uiten tegen jan en alleman

en je pakt dan met 4 man iemand op die hier terecht bezwaar tegen maakt en de sharia dan maar voor lief neemt dan krijg je als korps nooit meer het respect

van de nederlandse bevolking.

Bestaat er binnen het korps nog zoiets al collegiale toetsing want ik kan me niet voorstellen dat alle dienders van deze collega's die nu op het internet staan

en bij de aanhoudingen betrokken zijn een schouderklopje willen geven.

Het belangrijkste is dat er een verklaring komt en er worden binnenkort kamervragen over gesteld en vragen aan de burgemeester betreffende

deze aanhoudingen.

• wim76

Eerst zeg je dat er twee kanten aan het verhaal zitten. Vervolgens trap je de werkwijze de grond in.

Vervolgens schrijf je wanneer we een beetje opleiding hebben gehad en Engels spraken, we dit makkelijk op hadden kunnen lossen.

Heb jij een opleiding gehad? Want je Nederlands is ook niet wat het zou moeten zijn.

• swat

Het “aan de verkeerde kant fietsen verhaal” is een verhaal dat om het filmpje heen zweeft maar in geheel niet uit het filmpje blijkt.

Fietsen waar het niet mag kan je een waarschuwing opleveren of een bekeuring. Het is niet een feit waarvoor je aangehouden (kan) worden en waarvoor je zeker niet in de boeien gaat ……

Tenzij je niet luistert en doorfietst of als je een bekeuring krijgt je weigert je te identificeren of op andere wijze het uitschrijven van de bekeuring hindert of belemmerd.

Als je wordt aangehouden dan heb je maar 1 verstandige optie en dat is meewerken.

Op de film is duidelijk te zien dat de man in kwestie wordt aangehouden en niet kiest voor de verstandige optie.

De BOA's krijgen de man duidelijk niet onder controle hetgeen lijkt op onvoldoende vermogen om door te zetten en de politiecollega's die vervolgens ter plaatse komen zijn duidelijk en zetten wel door en meneer gaat uiteindelijk in de boeien. Keurig gewerkt dus.

Het Dam verhaal hierbij betrekken is appels met peren vergelijken. Ik mag doodsbedreigingen uiten en zolang de persoon die ik bedreig daar geen aangifte van doet ben ik niet strafbaar. De politie kan niet aanhouden in de verwachting dat de (niet aanwezige) bedreigde wel aangifte zal gaan doen.

Overigens, roepen dat je de sharia gaat invoeren (zodra je de kans krijgt….) kan men wellicht als bedreigend ervaren maar is niet bedreigend in de zin van de Wet.

• Sfred+

Jij bent een man naar mijn hart met een goed inlevingsvermogen. We hebben het hier zo ver bekend over een toerist die ergens fietst waar het niet mag. Zeer goede reclame voor Nederland.

Laten we het maar niet hebben wat er op de Dam gebeurd is. Doe je aangiften van zware belediging dat je vrouw/dochter uitgemaakt tering hoer, krijg je te horen dat je maar niet moet luisteren en een dikkere huid moet hebben. Maar als je hun vrouw voor politie-hoer uitmaakt, dan zijn de rapen gaar bij onze blauwe helden. En kan je reken op aardige financieel transactie. Hoe hypocriet kan je zijn

Zal nu wel een ban te pakken hebben…….

Nee hoor, je mag best kritisch zijn. Maar niet provoceren met ‘blauwe helden’ e.d. Nergens voor nodig.

Mod Arie

• Sfred+

Ik denk dat je jij je zelf kapot schrikt wat de opleiding is van de gemiddelde BOA….

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.