Onder druk van de VVD komt de politie in actie

• Karel

http://www.telegraaf.nl/binnenland/12230944/__Arrestatie_bij_Sharia4Holland__.html

Heeft de politie zelf geen ruggegraad om actie te ondernemen

http://www.youtube.com/watch?v=4U-uW2LoJxs&feature=player_embedded

Hier het fragment van een haatzaaiend figuur en zie de politie doet niets.

• wim76

Wat is je vraag nu? We kunnen zelf ook wel de krant lezen.

• Karel

Dat snap ik, maar kunnen jullie zelf ook in actie komen zonder dat de politiek er aan te pas komt?

• swat

Ik heb het fragment gezien en ik zie alleen een paar personen die gebruik maken van de vrijheid van meningsuiting en overigens een uitermate warrig en slecht onderbouwd verhaal houden met eigenlijk alleen maar herhalingen en nietszeggende oneliners.

Het enige bedreigende is de belofte aan Geert Wilders dat als zij aan de macht zijn de sharia op hem toegepast zal gaan worden. Ik hoor echter geen directe bedreiging (zoals de Wet bedreiging ziet) en Geert is ook niet ter plaatse zodat niet vastgesteld kan worden dat hij zich ook bedreigd voelt.

De politie kan dus op dat moment niets anders doen dan de orde bewaren en dat doen ze ook als de kale heer handtastelijk dreigt te worden.

• swat

Ja, zodra er iets strafbaars gebeurd maar daar is hier echter nog geen sprake van.

• greywolf69

nu snap ik 1 ding niet waarom die man die in discussie wil gaan met de predikers van de islam op deze manier wordt opgepakt.

en wat zal er gebeuren als iemand ook op de dam gaat preken maar dan tegen de sharia en zijn niet voor deze tijden zijnde regels

• axel

Dat bedoel ik nu, er zijn grenzen. (tu)

• Sfred+

De politie kan dus op dat moment niets anders doen dan de orde bewaren en dat doen ze ook als de kale heer handtastelijk dreigt te worden.

Onze helden van de rechtstaat, dit filmpje is de gehele wereld over geweest en daar zijn niet al te vriendelijke woorden gebruikt richting Nederlands politie, in 1 commentaar in Australië werden ze zelfs met de SD van de Nazi Duitsland van de jaren 30-40 vergeleken..

Kijk nog even u wetboek na, wat er staat over bedreigen al dan niet met de dood, over de bewakers van de rechtstaat (waar de politieapparaat ook onder valt). Bekijk dan het filmpje nog eens. Misschien kom je dan tot een andere conclusie. Het OM gelukkig wel…

• Boris

Doodsbedreiging is niet strafbaar?

• Boris

“De politie kan dus op dat moment niets anders doen dan de orde bewaren en dat doen ze ook als de kale heer handtastelijk dreigt te worden.”

Ik hoor deze kale heer een paar keer zeggen “jij bent een klootzak” terwijl hij naar de spreker toeloopt en met zijn vinger wijst.

De enige die handtastelijk wordt is de man rechts in beeld die meteen zijn arm uitsteekt en de kale heer beetpakt.