Zou er iemand zijn die Arno Bonte nog serieus neemt?

• KlaasVaak.

'Onwenselijk gedrag'

GroenLinks Rotterdam vindt nog steeds dat de agente in kwestie niet juist gehandeld heeft.

De partij wil dat de zogenoemde geweldsinstructie van het personeel van het politiekorps Rotterdam-Rijnmond wordt aangepast.

Volgens fractievoorzitter Arno Bonte is het geweld dat is gebruikt tegen de Letse man op Rotterdam-Zuid niet wenselijk gedrag.

De GroenLinks-politicus vindt dat geweld alleen in uiterste noodzaak moet worden toegepast.

Daarvan was in dit geval geen sprake, aldus Bonte.

Hij zal het voorstel over de geweldsinstructie donderdag inbrengen tijdens het debat in de Rotterdamse gemeenteraad.

bron

Snapt die man het nog wel allemaal?

Een maand geleden vroeg hij in de Rotterdamse gemeenteraad of er geweldsinstructies bestonden voor beveiligingsbeambten en als dat niet zo was of die er dan niet moesten komen.

En nu dit, een paar uur nadat de Officier van Justitie, de Burgemeester (Korpsbeheerder) en de Korpschef van Rotterdam hebben uitgesproken dat de agente zich aan de wettelijke kaders heeft gehouden,

wil hij een Rotterdamse :S geweldsinstructie voor de Rotterdamse politie, die dan strikter moet zijn dan de landelijke wetten :S

En dat terwijl we dicht bij een Landelijke Politie zijn… :D

Of zouden dit proefballonnetjes zijn om maar in de media te blijven verschijnen?

Of kan hij zelf niet zoeken op internet of zich inlezen of laten voorlichten over de wettelijke kaders?

• Reja

Ik ben wel voor een Rotterdamse geweldsinstructie voor de Rotterdamse politie inzake het gebruik van geweld jegens onwenselijk gedrag van Groen Links politici. Kunnen we later -mits het bevalt- landelijk invoeren.

• BennieMak

Ik kan er wel in komen dat mensen het een tikkie overdreven vinden zoals deze verdachte gearresteerd wordt. Zoals ook de insteek van deze politicus. We leven in een democratie waarbij de meerderheid bepaalt wat gepast en niet gepast is. Veel mensen oordelen het als ongepast gedrag van de agente, en schrikken zich (hopelijk) rot wat de werkelijkheid van onze samenleving is. Overigens weer een voorbeeldje van rechts extremistisch gedrag door politie Rijnmond. Willen we dit?

Oh wacht eens even, een geestverschijning van KlaasVaak die met veel bombarie dit prikbord verliet…hoe serieus moeten we dat beoordelen? :D

• - Gerard -

:D:D:D

• BennieMak

Ik meen dat politie Rotterdam-Rijnmond (en andere korpsen) al een staaltje rossen op ‘links’…. heeft laten zien. Zo'n dronkenlap hoort daar natuurlijk ook bij. Of een zwerver…

Ik kan de lol er wel van in zien hoor….echter ik vraag me af hoe een voorstel tot (terug)meppen van een vervelende agent wordt ontvangen!

• KlaasVaak.

Als de meerderheid iets roept, maakt het dat nog niet tot de waarheid.

• BennieMak

Tsja, dit geweld is blijkbaar binnen de wet uitgevoerd maar dat betekent nog niet dat het gepast geweld is…

• - Gerard -

Dat betekent het wel. En nou kun je nog wel 20 keer opschrijven van niet …. het wordt er niet anders van.

• KlaasVaak.

Inderdaad. Het betekend alleen dat jij het niet eens bent met de wet.

• BennieMak

En dus blijkbaar meer mensen en politici gezien de reacties op dit filmpje…