Waar zelfmoord melden op Twitter?

• Pieter

Goedemorgen

Waar kan ik een melding doen van een persoon die via Twitter momenteel schrijft dat ze niet eet en drinkt met het doel te sterven?

Pieter

• - Gerard -

Bij de huisarts van die persoon?

• Pieter

Het gaat om een persoon op Twitter dus annoniem weet dus geen naam adres etc. anders had ik de politie wel ingeschakeld.

Iemand die hier iets mee kan wellicht wel een agent?

• KlaasVaak.

Al eens gedacht met je telefoon (met twitter) naar een politiebureau te lopen of een agent aan te spreken?

Ik vraag me af of je vraag wel serieus is.

Jij maakt je zorgen om een persoon.

Je weet niet wat te doen.

De persoon is anoniem….en wie zou er nu de gegevens van een Twitteraccount kunnen achterhalen???

Dus ga je op internet een vraag stellen?

• Pieter

Het is wel degelijk serieus, bewust de link hier niet geplaatst maar bij deze https://twitter.com/#!/mindpain

Jammer dat men mij niet sereus neemt, geen idee of de Politie hier iets mee kon vandaar mijn vraag.

• KlaasVaak.

Ik neem je wel degelijk serieus. Ik geef je antwoord.

Maar wat is er makkelijker als je denk dat iemand in nood is en jij je afvraagt of de politie er iets mee kan om 0900-8844 te bellen of zelfs 112 als je denkt dat elke seconde telt?

Dan heb je immers meteen antwoord.

In tegenstelling tot een forum.

Het het twitteraccount bekeken en heb daar wel vraagtekens bij.

Die persoon in kwestie geeft aan niet meer te kunnen twitteren van zwakte maar plaatst wel plaatjes die bewerkt zijn zodat er geen namen te zien zijn?

Ook kan ik geen begrip opbrengen voor dit soort exibisionisme.

Wat wil de schrijver bereiken? Hulp? Medelijden? Angst en zorgen bij lezers?

Kap dan met twitteren en stop met eten/drinken en zeg tegen je buddy: donder op laat me met rust.

Maar niet: wel drinken in bijzijn van je buddy en daarna etaleren dat je laxeermiddel hebt ingenomen.

• ¥ Lotje ¥

De dokter bellen , politie of dit :

Bel voor directe hulp: 0900-1130113

Dit telefoonnummer is bedoeld voor mensen die zelf aan zelfmoord denken en voor mensen die zich zorgen maken over iemand die aan zelfmoord denkt.

Als je niks doe zou/kan als er iets mocht gebeuren zelf de schuld op je nemen, als je dan niks gedaan zou hebben . Maar iemand die dat schrijft en zegt . kan , ik zeg kan ook aandacht vragen ., een andere lezer in het harnas jagen. Bangmakerij . Hoe regelmatig hoor je het niet . Diegene die dat zeggen doen het juist niet .

Twitteren …….. wat moet ik ervan zeggen . ik mis het niet , ook geen vreemde verhalen ;)

• levi

ze leest deze berichten…

wil je hulp kom in kontakt.

x