Loslopende pitbulls

• DePeter

Waar ik woon wonen uiteraard mensen met honden waarvan ik er een ben, nu laat ook ik mijn hond uit maar die is ALTIJD aan de riem. Ik laat hem uit op plaatsen waar hij niet voor overlast kan zorgen, dus altijd daar waar stroken zijn die ovegroeid zijn met onkruid.

Nu kwam ik vorige week een jongen van +/- 20 jaar tegen met 2 loslopende pitbulls (ja het zijn echte) hij zelf op een scooter en de honden er los achter lopend en hij maar op de brommer met zijn telefoontje spelen.

Waarop ik hier de plaatselijke Politie over heb geinformeerd, men zou het doorgeven kreeg ik te horen. Kijk ik begrijp best dat ze voor een loslopende hond niet uitrukken maar dit is een kwestie van tijd totdat het misgaat, en de pitbulls of een hond of een mens aanvallen.

Nu kom ik net terug van de hond uitlaten en ja hoor daar komt hij weer aan met de loslopende pitbulls, en het was of hij het erom deed maar hij kwam express (althans die indruk had ik want hij keek me aan als of hij iets wilde uitlokken) recht op me af waarop ik voor de zekerheid met mijn hond snel verder een gemeentelijke groenstrook op liep. Mijn hond heeft geen enkele kans als het op een gevecht uit draait.

Inmiddels heb ik deze week al meerder hondenbezitters hier in de buurt gesproken die ook bang voor de reactie van deze pitbulls zijn, eentje vertelde me zelfs dat de eigenaar ze aanzet tot vechten een ander vertelde dat zijn hond al gegrepen was door een van de pitbulls.. Dit gebeurt dan in de bossen waar hij ook met zijn scooter rond rijd met de honden los, iets wat ik zelf al meerdere malen van afstand gezien heb.

Ik ben bang dat er eerst iets verschrikkelijks moet gebeuren voor dat men ingrijpt.

Iemand enig idee wat ik kan ondernemen om dit te voorkomen>

grtzzz

• KlaasVaak.

Binnen blijven?

• - Gerard -

Tsja, DePeter, je ‘loopt’ hier al een tijdje rond op dit prikbord dus je moet ondertussen wel een keer weten dat de politie, net als de brandweer of de ambulance, pas komt als er stront aan de knikker is. Dus ….. als die pitbulls iets of iemand te grazen hebben genomen, dan komt de politie.

Meer een vraag voor jouw gemeente …. dat met die loslopende pitbulls. Misschien een lokale BOA die er eens naar gaat kijken.

• ¥ Lotje ¥

http://www.gevaarlijkehonden.info/juridisch/juridische-informatie-hondenaanval.html

• DePeter

Niet echt een professioneel antwoord klaas.

• Reja

Zowel politie als brandweer hebben preventie-afdelingen. Die komen voordat er paniek in de tent is. In de situatie van Peter zijn de wijkagent en/of de gemeente de aangewezen persoon/instantie om contact mee op te nemen.

Overigens is een pitbull meestal geen probleem, maar zijn loslopende baasje.

• Planner

Als in het andere topic KlaasVaak wel zijn professionele mening geeft, dan wil je daar niets van weten, nu neemt KlaasVaak jouw even niet serieus en dan heb je daar ook weer een mening over. Het is dus nooit goed.

Nu heb je zelf een probleem(pje), je plaatst dat hier op een forum dat gaat over politie, jij denkt dus dat dit iets te maken heeft met de politie, maar het komt kennelijk helemaal niet in je op om de politie en/of gemeente te bellen, in plaats daarvan zet jij het wel hier neer! Als je belt dan hoor je vanzelf waar je moet zijn, waarschijnlijk de wijkagent of een gemeente BOA, afhankelijk van de gemeente waar jij woont, en wat zij er aan kunnen/gaan doen.

Dus, even bellen met 0900 8844

• KlaasVaak.

Hij voorspelt zelf al dat louter een loslopende hond geen prioriteit zal krijgen.

En dat klopt.

Verder is er geen overtreding geweest.

Dus kun je dat soort situaties het best mijden: binnen blijven.

Er zat meer waardheid in dan je zou vermoeden.

Tis een vraag uit de categorie: als ik mijn vinger in het vuur stop dan verbrand ik mij, wat moet ik doen om dat te voorkomen.

• Plukkie

zou je zoiets niet beter bij de gemeente kunnen melden?

stadstoezicht ofzo en dan liefst iedereen die bezorgd is.

Grz Plukkie

• DePeter

Mag ik je er even op wijzen dat ik verteld heb dat ik de beslissing respecteer ondanks dat ik er een andere mening op na houd/hield! meer kan ik niet doen.

En vaak genoeg heb ik mijn bewondering en respect voor de agent uitgesproken en nu ik 'n keer emotioneel en voor sommigen niet juist reageer ben ik plots de boosdoener? komop zeg!

Even dan toch het vervolg.

Ik ben vanmorgen hier op het lokale politieburo melding gaan doen van het voorval, en de agente (vooral vriendelijke agente) die me hielp kon haar oren niet geloven. Bovendien was de persoon en zijn honden al bekend.

Zij zou haar collega's inlichten en ik heb van haar de naam van een “dieren”agent gekregen (die ik bovendien goed ken)

Deze man ga ik dus morgenvroeg benaderen hopende dat hij iets aan de situatie kan doen zodat wij hier de hondenbezitters weer met een gerust hart samen mt onze hond de straat op durven.

grtzzz