Waar ik woon wonen uiteraard mensen met honden waarvan ik er een ben, nu laat ook ik mijn hond uit maar die is ALTIJD aan de riem. Ik laat hem uit op plaatsen waar hij niet voor overlast kan zorgen, dus altijd daar waar stroken zijn die ovegroeid zijn met onkruid.
Nu kwam ik vorige week een jongen van +/- 20 jaar tegen met 2 loslopende pitbulls (ja het zijn echte) hij zelf op een scooter en de honden er los achter lopend en hij maar op de brommer met zijn telefoontje spelen.
Waarop ik hier de plaatselijke Politie over heb geinformeerd, men zou het doorgeven kreeg ik te horen. Kijk ik begrijp best dat ze voor een loslopende hond niet uitrukken maar dit is een kwestie van tijd totdat het misgaat, en de pitbulls of een hond of een mens aanvallen.
Nu kom ik net terug van de hond uitlaten en ja hoor daar komt hij weer aan met de loslopende pitbulls, en het was of hij het erom deed maar hij kwam express (althans die indruk had ik want hij keek me aan als of hij iets wilde uitlokken) recht op me af waarop ik voor de zekerheid met mijn hond snel verder een gemeentelijke groenstrook op liep. Mijn hond heeft geen enkele kans als het op een gevecht uit draait.
Inmiddels heb ik deze week al meerder hondenbezitters hier in de buurt gesproken die ook bang voor de reactie van deze pitbulls zijn, eentje vertelde me zelfs dat de eigenaar ze aanzet tot vechten een ander vertelde dat zijn hond al gegrepen was door een van de pitbulls.. Dit gebeurt dan in de bossen waar hij ook met zijn scooter rond rijd met de honden los, iets wat ik zelf al meerdere malen van afstand gezien heb.
Ik ben bang dat er eerst iets verschrikkelijks moet gebeuren voor dat men ingrijpt.
Iemand enig idee wat ik kan ondernemen om dit te voorkomen>
grtzzz