Staat van de rechtsstaat

• BennieMak

We hebben nu al gezien dat een zwerver door politie hardhandig werd aangepakt. Een terugkerend patroon in de berichtgeving is het geweld wat tegen demonstranten wordt gebruikt. Politie die snoeihard optreedt tegen demonstranten omdat enkele de vergunning overtreden. Hier een voorbeeld van het onthouden van bescherming tegen geweld: http://binnenland.nieuws.nl/705831/zwervers_verdrijven_betogers_occupy

In Den haag lijkt ook een kapstokje te zijn ontstaan om het protest te beeindigen…

• Plukkie

Je voorbeeld is lastig,

het is niet duidelijk of het daadwerkelijk 2.5 uur was.

Zijn er onafhankelijke objectieve bronnen die dit aantonen?

Dan is het nog van belang hoe is de melding gedaan?

en zo zijn er nog wel meer dingen te bedenken.

Komt bij dat je een recht hebt om te mogen demonstreren maar de vraag is dan ook wanneer word zoiets misbruikt, en is het alleen maar vervelend/overlast veroorzakend..

Is er iets te te bereiken dan zie ik het punt wel met occupy heb ik het gevoel dat het een gebed is zonder eind.

Grtz Plukkie

• BennieMak

Nou Plukkie, over een ding is geen discussie mogelijk: De rechter heeft bepaald dat het kamp mag blijven hoe anders de burgemeester van Utrecht (tevens korpsbeheerder?) wenst. De actie van de agressieve zwerver heeft resultaat gehad, het kamp is inmiddels ontruimd.

• Plukkie

“De actie van de agressieve zwerver heeft resultaat gehad, het kamp is inmiddels ontruimd”

Ik zie het verband niet

De zwerver is niet opzettelijk ingezet,

en of opzettelijk de politie laat reageerde moet nog blijken.

Objectief weet je dus niets en kan hier geen conclusies aan verbinden.

Je kan niet stellen dat de korpsbeheerder dit heeft geforceerd noch gewild (op deze manier)

Dat het resultaat wenselijk mag zijn doet daar niets aan af

Occupy kiest ervoor om weg te gaan.

Dat is ook een eigen keuze.

Ik begrijp dus niet zo goed wat je wil zeggen.

of gaat het alleen om de suggestie te wekken?

• BennieMak

Het patroon dat steeds te ontdekken valt aangaande de handelwijze van politie richting zwervers en demonstraties. In deze berichten zijn toevallig beide partijen vertegenwoordigd.

• Plukkie

Welk patroon?

Wat gebeurt er patroonmatig tegen die partijen?

• BennieMak

Het geweld wat tegen deze groepen wordt gebruikt.

• rijsbergen

Verklaar je nader?

Welk geweld en in welke mate wordt er dan tegen deze groepen gebruikt en is dat alleen tegen deze groepen?

Is dat gebaseerd op feiten of gebaseerd op je onderbuik gevoelens?

• BennieMak

Van je reactie gaan mijn haren al recht overeind staan. Voor jou hou ik het hierbij: Lees het topic nog eens aandachtig door…

• rijsbergen

Waarom geef je niet gewoon antwoord dan?