Halverwege april heb ik bij de politie aangifte gedaan tegen een bepaald persoon wegens schriftelijke bedreiging met de dood/mishandeling/verminking. Tot nu toe heb ik 3 toevoegingen erbij gedaan wegens stelselmatig lastig vallen. Hij probeert me ook te chanteren en vertelt onwaarheden (lijkt helemaal op te gaan in zijn eigen waanideeen).
De politie heeft hem 1x gebeld met de mededeling dat hij moet stoppen met lastig vallen. Dit ‘advies’ heeft meneer aan de hoogste boom opgehangen en gaat vrolijk door met lastig vallen. Meneer is nog niet opgeroepen voor wederhoor. Ik bel regelmatig met de politie met de vraag of er actie wordt ondernomen en wanneer meneer wordt opgeroepen voor wederhoor maar daarop blijft mij het antwoord schuldig, de politie weet het niet want ze hebben andere urgente zaken.
Kan iemand mij vertellen wat een gemiddelde doorlooptijd van een dergelijke zaak is? En wanneer het bij de rechter komt? Want ik wil gewoon dat hij stopt. Ik ben nu bezig met mijn rechtsbijstandsverzekering een contactverbod aan te vragen, maar het is natuurlijk de vraag of hij daar wel naar luistert.
Ik vind het allemaal erg lang duren en had wel verwacht dat hij iig op het matje geroepen zou zijn voor wederhoor.
Meneer heeft nu aangegeven te overwegen aangifte tegen mij te doen aangezien ik heb aangegeven dat ik aangifte heb gedaan en hij aan dit verhaal twijfelt en ik hem daarmee lastig val. Aangezien hij zwakbegaaft is, en in een begeleid wonen huis van de GGZ woont, voelt hij het nu als een persoonlijke aanval op hemzelf.
Dussss ik hoop dat iemand weet hoe die doorloopprocedures bij de politie en officier van justitie werken?
Groetjes Vanja