uniform ja of nee

• ¥ breed ­­¥

rijsbergen Schreef:

——————————————————-

> waar komt je hekel aan uniformen precies vandaan

> als ik vragen mag?

door levenservaring

• ¥ breed ­­¥

ik heb totaal geen respekt voor de politie meer.

als je een vredesteken geeft slaan ze je in elkaar..

is mij gebeurd

• rijsbergen

Hahahaa ja tuurlijk joh.

Vandaag toevallig een terechte bekeuring gekregen??

• - Gerard -

Ach ja …..klinkt allemaal zeer geloofwaardig. NOT. We weten allemaal wel dat als je aandacht zoekt (van de politie) dan krijg je aandacht. Ik kom regelmatig politieagenten tegen en ze, zoals dat heet, gunnen mij geen blik waardig. Komt misschien omdat ik normaal doe en dus geen aandacht (van de politie) vraag.

Ik popel trouwens, als ik een hot policechick tegenkom, tegen de muur te gaan staan, ‘face the wall’ en dan zeg: ‘fouilleer me maar’. Heeft mij broer ook een keer gedaan toen de politie hem thuis bezocht voor een kletsverhaal van een buurman, helaas voor hem, vond de agente fouillering niet nodig. (whahaha).

ps. Klinkt voor politieagenten misschien erg kinderachtig en flauw, en dat is het ook als je serieus aan het werk bent, maar je moet wel proberen te blijven lachten natuurlijk.

Oja, moet ik weer aan jaren terugdenken (ik heb het trouwens al eens geschreven). Toen we met vrienden op de boulevard in Scheveningen van de zon en versnaperingen zaten te genieten. Kwamen er 2 agenten voorbijsloffen -tempo; op zijn boerenfluitjes- en vroeg een vriendin van ons aan de agenten: “Zijn jullie ook van de vossenjacht?” En dan breng je de agenten, die natuurlijk gewoon hun dienst draaien en het liefst ook hebben dat iedereen geniet van het mooie weer en gezelligheid, wel van hun apropos. Dan weten ze daar niet zo snel op te reageren. Zullen we kwaad worden, of toch niet? Maar één van de agenten kon het grapje wel waarderen, en dan vindt de tweede het ook wel prima.

Nou, dat vind ik dan weer leuk van de Nederlandse agent. Het was niet als belediging bedoeld, en dat snapten de agenten dan ook gelukkig heel snel. TOP.

• KlaasVaak.

'fouilleer me maar'

Kinderen die vragen….

• ¥ breed ­­¥

Re: uniform ja of nee Gepost door: - Gerard - ()

Datum: 22 juli 2012 17:37

Ach ja …..klinkt allemaal zeer geloofwaardig. NOT. We weten allemaal wel dat als je aandacht zoekt (van de politie) dan krijg je aandacht. Ik kom regelmatig politieagenten tegen en ze, zoals dat heet, gunnen mij geen blik waardig. Komt misschien omdat ik normaal doe en dus geen aandacht (van de politie) vraag.

Ik popel trouwens, als ik een hot policechick tegenkom, tegen de muur te gaan staan, ‘face the wall’ en dan zeg: ‘fouilleer me maar’. Heeft mij broer ook een keer gedaan toen de politie hem thuis bezocht voor een kletsverhaal van een buurman, helaas voor hem, vond de agente fouillering niet nodig. (whahaha).

ps. Klinkt voor politieagenten misschien erg kinderachtig en flauw, en dat is het ook als je serieus aan het werk bent, maar je moet wel proberen te blijven lachten natuurlijk.

Oja, moet ik weer aan jaren terugdenken (ik heb het trouwens al eens geschreven). Toen we met vrienden op de boulevard in Scheveningen van de zon en versnaperingen zaten te genieten. Kwamen er 2 agenten voorbijsloffen -tempo; op zijn boerenfluitjes- en vroeg een vriendin van ons aan de agenten: “Zijn jullie ook van de vossenjacht?” En dan breng je de agenten, die natuurlijk gewoon hun dienst draaien en het liefst ook hebben dat iedereen geniet van het mooie weer en gezelligheid, wel van hun apropos. Dan weten ze daar niet zo snel op te reageren. Zullen we kwaad worden, of toch niet? Maar één van de agenten kon het grapje wel waarderen, en dan vindt de tweede het ook wel prima.

Nou, dat vind ik dan weer leuk van de Nederlandse agent. Het was niet als belediging bedoeld, en dat snapten de agenten dan ook gelukkig heel snel. TOP.

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/07/2012 17:55 door - Gerard -.

ik moest een nachtje zitten, en na een nachtje in zo`n ijskoude cel met r.v.s. toilet zonder deksel en een plastic matras mocht ik mijn verhaal doen.

ik kreeg gelijk, dezelfde ochtend nog.

op plaats delict hingen camera`s, de reeds samen met 3 ambtenaren in functie gepinde 200€ kreeg ik terug.

de ``vergoeding`` heb ik geweigerd, de agenten ook (ik had de rechercheur gevraagd om hun de verontschuldigingen persoonlijk aan me aan te bieden)

dit was een nare ervaring

de ambtenaren in functie staan onder steeds hogere druk, mensen worden met de dag brutaler (ga daar maar eens mee om), ongelukken etc. etcetra.

het is goed dat de politie er is, mijn jongste dochter heeft drie jaar een relatie met zo`n jonge agent, dat is een prima vent, goed opgevoed en staat sterk in zijn schoenen. (dat heb ik zo door hoor)

de wereld van politie, je beste vriend, dat is zorgen dat misdaad van hoog naar laag bestreden wordt.

en dat doen ze goed, zondermeer.

• - Gerard -

Kijk eens aan, je toont in ieder geval begrip voor het ‘vak’ politieagent. Misschien nog eens een paar dagen meelopen met de politie en ……..

• - Gerard -

…. worden overgeslagen, ik weet het. :D

Maar ja, waar ging het toen over? Mijn broer had een partij verse paling op de kop getikt en, het was ongeveer hetzelfde weer als vandaag, een ‘palingrookinstallatie’ geleend zodat hij zelf paling kon roken. Wilde hij gewoon een keer proberen, hij vindt gerookte paling heerlijk. Hij was, en dat vind ik dan netjes, bij diverse buren langsgegaan, om te vertellen/waarschuwen dat hij paling ging roken. De buurman had de was buiten hangen. En die buurman weigerde zijn was weg te halen. De was was waarschijnlijk allang droog toen mijn broer met het palingroken begon. Mijn broer had ‘zat’ paling over, het ging hem immers om het palingroken zelf, en is na het roken van de hoeveelheid paling bij zijn buren (meerdere) langsgegaan, met een paar palingen, zodat zij er ook van konden genieten. Gratis, uiteraard.

Maar ja, de buurman had de politie gebeld. De lucht van de gerookte paling was volgens hem in zijn was terecht gekomen, en hij vond dat hij schade had …. Ach ja, de kneus … en dan komt de politie Fryslân (Sneek/Snits) dus even polshoogte nemen, voordat het escaleert. Mijn broer woont ‘aan het water’ en heeft een tuin, … daar kun je wel een partijtje voetballen zo groot. Heel iets anders dan wonen in het centrum van Rotterdam, om het maar te vergelijken.

Nou hou ik zelf niet van gerookte paling, ik was ook even bij mijn broer op bezoek gegaan, en ‘n andere buurman was toevallig op het idee gekomen om die dag forel te roken, en dat lust ik wel. Kwam de buurman 2 forellen brengen, biertje erbij, hij had ook veel te veel. Gewoon, dondersgezellig allemaal, zoals ze ’bij ons' zeggen.

Kortom, het is toch nauwelijks voor te stellen dat de politie daarvoor komt. Komen ze dan toch, dan moet je er misschien maar een geintje over maken, gaat verder toch helemaal nergens over?

• ¥ breed ­­¥

ik heb respekt voor die mensen, zonder politie zou `t een grote puinhoop worden Gerard.

ik zou het niet kunnen

• - Gerard -

????

Een paar dagen geleden schreef je nog: http://politie.startpagina.nl/prikbord/15698164/15742638/re-uniform-ja-of-nee#msg-15742638