Hallo,
Kan ik aangifte doen tegen een telefoonprovider en tegen een verzekeringsmaatschappij wegens het overtreden van de wet?
Het betreft hier een economisch delict in mijn ogen of hoe het ook heet:
1) bij een telefoonprovider kan je namelijk in de winkel verspreid over het gehele land een abonnement afsluiten maar abonnementen opzeggen kan alleen maar telefonisch of schriftelijk. Onlangs geprobeerd in een winkel op te zeggen, maar daar zeiden ze dus dit kan alleen maar telefonisch. Ik zei toen maar jullie overtreden hiermee de wet aangezien jullie wel abonnementen afsluiten in de winkel maar niets opzegt in de winkel. Hiervoor moet u bij klantenservice zijn werd er mij gezegd. Achteraf spijt van dat ik op dat moment al niet gelijk stennis gemaakt heb zodat ik ter plaatse aangifte kon doen tegen deze provider.
2) bij een verzekeringsmaatschappij kan je namelijk via internet allerlei verzekeringen afsluiten, maar opzeggen kan alleen maar schriftelijk of telefonisch
Telecomwinkel kan dus niet opgezegd in de winkel en bij verzekeringsmaatschappij kun je niet opzeggen via internet als je ingelogd bent aldaar.
Wettelijk is het zo geregeld dat je abonnementen/ overeenkomsten op dezelfde manier moet kunnen opzeggen als aangegaan zijn. Het is een grote provider en een redelijk grote verzekeringsmaatschappij waarover ik spreek.
Kan je hier van aangifte doen zo ja waar valt dit precies over? Zo nee waar kan ik dan wel mijn klachten hierover kwijt? De telecom provider weigert hier wat aan te doen net zoals de verzekeringsmaatschappij nadat ik beide telefonisch gesproken heb,.