Er gebeurt helemaal niets met die agenten.
1. Reed de politie over de stoep of liep de rappert op de rijbaan?
2. Als de politie over je enkel rijdt, is dan je eerste reactie: “Hierbij gebaarde Flex tegen de politie dat ze rustig aan moesten doen om ongelukken te voorkomen”?
3. Als de politie over je enkel rijdt, heb je dan geen gebroken been? En is er geen deuk in een politieauto? Of op zijn minst een afgereden zijspiegel?
4. Vervolgens sla je tegen een politieauto? Ik zou, denk ik, liggen te creperen van de pijn.
5. Als je dan vervolgens wordt aangehouden (ook al vind je dat onterecht) dan dien je mee te werken.
Ik had, als agent, de filmende mattie aan zijn haren naast zijn ‘mattie de rappert’ gesleept en gezegd: “Dus jij wilt filmen? FILM DAN !”
En tegen de rappert: “Dus jij wilt je verzetten tegen de aanhouding? DOEN ! Dan heeft je maat ‘mattie de filmert’ wat te filmen !”
Ook wordt het tijd dat de politieleiding, net als bij die dronken Oostblokker, een aangifte gaat HALEN bij de slachtoffers
(de Oostblokker besloot zelf niet om aangifte te doen, men is hem gaan opzoeken om een aangifte te halen).
En let wel: ‘de slachtoffers’ dat zijn in mijn ogen de betrokken politieagenten.
En de aangifte die opgenomen dient te gaan worden is van laster/smaad.
En dan de rappert vervolgen door het OM en een persbericht er van doen uitgaan.
Misschien dat deze onzin dan een keer ophoudt.
Sinds wanneer zijn Tofik Dibi, Doutzen Kroes, Jurgen Raymann getuigedeskundig op dit gebied?
Gister klaagde de SP al over de inzet van de politiehelikopter in Amsterdam.
Dat veroorzaakte geluidsoverlast en “dat vonden veel mensen niet leuk”.
Bovendien zag de SP de toegevoegde waarde er niet van in als 2 mensen zich op het dak verschansen.
Misschien dat de SP een betere methode weet om op een dak te kijken?
Strak worden de politiesirenes ook afgeschaft omdat ze teveel geluid veroorzaken en ‘men’ dat vervelend vindt.
Arno Bonte is terechtgewezen door de Rotterdamse gemeenteraad en burgemeester Abutaleb en nu gaat Dibi voor goud?
De politiek moet eens leren op een onderzoek af te wachten en zich te verdiepen in de materie waarover ze willen meepraten.