En ik maar denken dat we van die hfd. comm. af zijn, zie ik weer op het Journaal een bericht dat de politie het bestand aan topsporters van 8 wil uitbreiden naar 16. De topsporters moeten een voorbeeld zijn voor alle dikke agenten die geen 10 meter kunnen rennen. OP een begroting van 5 miljard zijn deze kosten ‘peanuts’ aldus een hoofdpiet van de politie. Ja, op een begroting van 5 miljard is vrijwel alles peanuts …. mafkees.
Ik heb een ander plan, kost helemaal niks. Elk halfjaar een test, voldoe je daar niet aan, heb je een half jaar de tijd om aan de eisen te voldoen en anders ophoepelen.
Maar ja, daar hebben de bobo's niks aan natuurlijk. Want 8 topsporters er bij levert de dames en heren uit de top een aantal overnachtingen extra op in een duur hotel omdat ze die topsporters natuurlijk persoonlijk komen aanmoedigen.
Streep er door, Opstelten….. en heel snel. Beetje geld uitgeven wat niet van jou is …. kom nou.
EDIT, voordat ik het vergeet. Defensie heft de sponsering van topsporters juist op, geld is op, militairen - de topsporters dus voor de duidelijkheid - worden ontslagen. En gaat de politie weer topsporters aantrekken.
Trouwens, ook niet vergeten. Die militairen, althans degene die werd geinterviewd zei: Nee, ik heb geen tijd voor het militairen leven, zit eigenlijk alleen maar in het buitenland.
En dat moet dan wel functioneren binnen de politie? Gek word ik van die hoofdcommissarissen.