Dass ist ja nicht zu fassen, zoals de Duiters zeggen..

• - Gerard -

En ik maar denken dat we van die hfd. comm. af zijn, zie ik weer op het Journaal een bericht dat de politie het bestand aan topsporters van 8 wil uitbreiden naar 16. De topsporters moeten een voorbeeld zijn voor alle dikke agenten die geen 10 meter kunnen rennen. OP een begroting van 5 miljard zijn deze kosten ‘peanuts’ aldus een hoofdpiet van de politie. Ja, op een begroting van 5 miljard is vrijwel alles peanuts …. mafkees.

Ik heb een ander plan, kost helemaal niks. Elk halfjaar een test, voldoe je daar niet aan, heb je een half jaar de tijd om aan de eisen te voldoen en anders ophoepelen.

Maar ja, daar hebben de bobo's niks aan natuurlijk. Want 8 topsporters er bij levert de dames en heren uit de top een aantal overnachtingen extra op in een duur hotel omdat ze die topsporters natuurlijk persoonlijk komen aanmoedigen.

Streep er door, Opstelten….. en heel snel. Beetje geld uitgeven wat niet van jou is …. kom nou.

EDIT, voordat ik het vergeet. Defensie heft de sponsering van topsporters juist op, geld is op, militairen - de topsporters dus voor de duidelijkheid - worden ontslagen. En gaat de politie weer topsporters aantrekken.

Trouwens, ook niet vergeten. Die militairen, althans degene die werd geinterviewd zei: Nee, ik heb geen tijd voor het militairen leven, zit eigenlijk alleen maar in het buitenland.

En dat moet dan wel functioneren binnen de politie? Gek word ik van die hoofdcommissarissen.

• KlaasVaak.

Laat ik het nu voor 1 keer hartgrondig met je eens zijn.

De ene overheidsinstantie zet ze aan de kant omdat ze te duur zijn en de ander trekt ze binnen om ze weinig kosten. Wie liegt er nou?

En hebben die topsporters dan nog tijd om te leren om bevoegd opsporingsambtenaar te worden….

Ohnee ze krijgen niet eens een uniform… En geen wapen.. Vandaar dat ze voordelig zijn.

En je hoeft ze nergens voor in te plannen, en ze krijgen geen uniform, ze zijn waarschijnlijk nooit ziek, rijden geen schade met dienstmotorvoertuigen.

Misschien is het een idee om voor elke topsporter 1 korpschef aan de kant te zetten. Dan blijft het kostenneutraal. En zelfs het blauw op straat verandert niet.

• - Gerard -

Die korpschefs zijn toch al aan de kant gezet? Maar KlaasVaak, ken jij die huidige 8 toppsporters en inspireren zij jou nu ook al dagelijks om aan jouw gezondeheid te werken zodat je topfit bent? Of ben jij een volwassen kerel, een man met de poten in de klei die zijn verantwoordelijkheden zelf wel kent? Of ken jij persoonlijk misschien mensen binnen jouw korps die 't zonder die 8 nieuwe topsporters het niet gaan redden?

• KlaasVaak.

Ik ken 1 judoster en die is (soms) als docent geweldsbehhersing bij de IBT aanwezig.

Maar die geeft ons geen judo of karate maar de standaard training en casustiek.

http://www.politietopsportselectie.nl/01/index.php/ex-selectieleden/claudia-zwiers

• Planner

Een judoka of andere vechtsport(st)er die als docent IBT bij de politie werkt, daar kan ik nog wel een win-win situatie in zien. Maar neem nu een Bas Verwijlen. Die is bij Brabant Noord als beleidsmedewerker onderzoek aan het doen naar de fysieke gesteldheid van het personeel. Wat is de meerwaarde dat dit onderzoek gedaan wordt door een topsporter? En als dit onderzoek is afgerond (hoe lang kan dit duren), wat gaat hij dan doen? Wordt er dan weer een onderzoek bedacht waar waarschijnlijk geen enkele behoefte aan is? Want als dit onderzoek zo belangrijk is, dan laat je dat natuurlijk niet doen door een topsporter die wanneer het onderzoek van start gaat volop (full-time?) in training gaat om aan de Olympische spelen mee te doen…

http://www.politietopsportselectie.nl/01/index.php/topsporters/bas-verwijlen

• KlaasVaak.

Ze geeft alleen geen judoles, daar is geen tijd voor.

Er is maar 4x per jaar een dag tijd.

Daarin moeten diverse verplichte nummers getoetst worden zodat agenten in ‘de rechtmatige uitoefening van hun bediening blijven’ zoals dat zo mooi heet.

Beter gaat zij een andere baas zoeken en wordt dat geld besteed aan meer dagen IBT door de huidige IBT docenten.

Ik heb niets tegen haar persoonlijk, maar het heeft nul toegevoegde waarde.

Er zijn IBT docenten genoeg die fulltime bezig zijn.

Wat wordt de agent op straat beter van de dagen dat de topsporter:

- in trainingstage is

- op een tournooi is

- op de Olympische Spelen is

etc.

Niets, maar ze ontvangt dan wel salaris. Ik wil ook zo'n functie.

Mijn eigen hobby doen en als ik tijd over heb op mijn werk enthousiast erover praten

• Plukkie

Krijg jij niet betaald dan voor het forum? :D

• Mammie

Plukkie Schreef:

——————————————————-

> Krijg jij niet betaald dan voor het forum? :D

alles goed?

• Mammie

- Gerard - Schreef:

——————————————————-

> En ik maar denken dat we van die hfd. comm. af

> zijn, zie ik weer op het Journaal een bericht dat

> de politie het bestand aan topsporters van 8 wil

> uitbreiden naar 16. De topsporters moeten een

> voorbeeld zijn voor alle dikke agenten die geen 10

> meter kunnen rennen. OP een begroting van 5

> miljard zijn deze kosten ‘peanuts’ aldus een

> hoofdpiet van de politie. Ja, op een begroting van

> 5 miljard is vrijwel alles peanuts …. mafkees.

>

> Ik heb een ander plan, kost helemaal niks. Elk

> halfjaar een test, voldoe je daar niet aan, heb je

> een half jaar de tijd om aan de eisen te voldoen

> en anders ophoepelen.

>

> Maar ja, daar hebben de bobo's niks aan

> natuurlijk. Want 8 topsporters er bij levert de

> dames en heren uit de top een aantal

> overnachtingen extra op in een duur hotel omdat ze

> die topsporters natuurlijk persoonlijk komen

> aanmoedigen.

>

> Streep er door, Opstelten….. en heel snel.

> Beetje geld uitgeven wat niet van jou is …. kom

> nou.

>

> EDIT, voordat ik het vergeet. Defensie heft de

> sponsering van topsporters juist op, geld is op,

> militairen - de topsporters dus voor de

> duidelijkheid - worden ontslagen. En gaat de

> politie weer topsporters aantrekken.

> Trouwens, ook niet vergeten. Die militairen,

> althans degene die werd geinterviewd zei: Nee, ik

> heb geen tijd voor het militairen leven, zit

> eigenlijk alleen maar in het buitenland.

>

> En dat moet dan wel functioneren binnen de

> politie? Gek word ik van die hoofdcommissarissen.

kun je a.j.b. even in hoofdlijnen uit leggen wat je bedoeld?

waar doel je op, waar ga het over?

• Planner

Volgens mij is Gerard zoals gewoonlijk vrij duidelijk. Wellicht moet jij even aangeven wat je precies niet snapt?