Slaapverwekkend zeker dat flitsen.

• Peter

http://www.rtl.nl/components/actueel/rtlnieuws/2012/08_augustus/06/opmerkelijk/amsterdamse-agent-zit-slapend-te-flitsen.xml

• - Gerard -

Tsja, een BOA…… ik denk niet dat de gewone burgers geschokt zullen zijn. Als de apparatuur aan staat en je verder niks te doen hebt, lijkt het mij ook uiterst slaapverwekkend. De Staat wordt op deze manier natuurlijk wel letterlijk slapend rijk, als de gewone burger zich tenminste schuldig maakt aan snelheidsovertredingen, maar daar zijn wij erg goed in.

• KlaasVaak.

Hoe heet dat dan als er een flitspaal langs een snelweg of provinciale weg wordt opgesteld?

Het zal je werk maar zijn: 5 minuten opstellen en inregelen en dan een paar uur ‘de wacht houden’ in een auto.

Je kunt niet weg, je hebt geen w.c., nada.

Als het koud is moet je de motor laten lopen en zelfs daar vindt men dan wat van.

Als het regent beslaan je ramen…

Niemand zegt het te willen doen maar we vinden er alleamaal wat van.

Als het zo'n klotebaan is moet je blij zijn dat er mensen zijn die het willen.

En nou niet roepen dat je het niet moet willen… zonder ‘flitsers’ zou het een bende worden

en deze mensen houden de bestuurders nog een beetje scherp en in fatsoen.

Non topic al ziet het er wel knullig uit.

• - Gerard -

Het is alleen wel weer een bevestiging van het aloude verwijt dat ambtenaren de hele dag niks doen. Men, iemand, had natuurlijk ongemerkt de flitsapparatuur mee kunnen nemen. Strafbaar? Ja, maar leg het maar eens uit.

• KlaasVaak.

Zit tegenwoordig die apparatuur niet ingebouwd in het voertuig?

Ik heb geen idee hoor, ik zie ze ook alleen als ik voorbij flits

• DePeter

Het verbaasd mij iedere keer weer dat die gasten hun voertuig gewoon tussen de planten in een groenstrook pleuren.

Ik zie bovendien het nut niet van flitsen en dan 6 weken later de bekeuring binnen krijgen, direct staande houden en bekeuren zou volgens mij een beter effect hebben. Als ik iemand wil coorrigeren op zijn gedrag moet ik hem direct aan spreken en niet 6 weken laten daarop wijzen. Maar goed deze discussie hebben we al gehad, en het gaat er alleen om om op deze manier de kist te vullen.

grtzzz

• - Gerard -

Ik denk eerder dat het volstrekt zinloos is om bestuurders er op aan te spreken. Net zo goed als dat het zinloos is mensen aan te spreken op het niet handsfree telefoneren als bestuurder. Doen we ook massaal. Dus, waarom staandehouden? Gewoon betalen, veel beter.

Overigens, deze foto gaat ook al over Twitter. Daar wordt de suggestie gedaan dat deze BOA aan het wildparkeren is, dus 120 euro boete zou moeten betalen. (aardig grapje, vind ik)

• KlaasVaak.

Om twee redenen dom geredeneerd:

1. De politie heeft vrijstelling van het RVV voor de uitoefening van de opgedragen taak.

Kan iemand trouwens die het beter weet de definitie geven van ‘de opgedragen taak’?

2. dat roept men nu omdat hij lag te slapen. Eerder nooit als argument gehoord tegen flitsvoertuigen.

En trouwens ook niet als het om de brandweer of ambulance gaat. Waarom zou dat dan bij de politie wel een argument zijn?

Precies: omdat de politie iets van de burger vindt dus moet de burger terugwijzen. Zoiets toch?

• - Gerard -

Waarom ‘moet’ het een argument zijn tegen flitsvoertuigen? Hier zien we een slapende ambtenaar, niets meer en niets minder. Wie weet had de man wel pauze …… En staat wildparkeren in de RVV of is dat iets lokaals zoals een APV? (ik ga niet de RVV doorspitten om daar achter te komen).

• Plukkie

crtl-f

en dan iets met parkeren ofzo proberen in RVV

principe zit er bij alle wettelijke regels een structuur in dus zijn dingen te vinden.

:p misschien staat er in een APV ook wel weer een uitzonder voor deze voertuigen

kan je dus niet nagaan.