iemand geloofde niet dat er censuur was en voila ()
Rijden zonder rijbewijs is iets anders dan rijden met een rijbewijs dat zijn geldigheid heeft verloren.
Zonder rijbewijs:
iemand heeft nog nooit een toets ondergaan voor rijvaardigheid (bekwaam), rijgeschiktheid (geestelijk/lichamelijk), theorie (kennis), wettelijk bevoegd zijn (geen straf die het bezit verbied).
Zonder geldig rijbewijs:
slechts het papiertje of pasje heeft een verlopen einddatum
zolang dat niet rond je herkeuringsdatum is betreft het slechts louter een administratieve en financiële aangelegenheid: betaal je bij de gemeente dan krijg je een nieuw pasje.
En voor de verzekering geldt (mijns inziens) een onzinnige 4-weken regeling.
De betrokkene krijgt doorgaans 4-weken de tijd om aan te tonen dat hij verzekerd is.
Kan hij het niet aantonen op de controledatum verzekerd te zijn geweest volgt alsnog een boete.
Waarom onzinnig:
Bij APK is een heel systeem opgetuigd voor APK keuringsstations waarmee men direct kan aan- en afmelden.
De 4-wekenregeling is in het leven geroepen omdat verzekeraars nog wel eens een administratieve achterstand schijnen te hebben.
Ik vind het belang van een geldige verzekering belangrijker dan een geldige APK.
Niet verzekerd zijn kan ik niet met het blote oog waarnemen, een slecht onderhouden voertuig wel.
Bovendien zegt een geldige APK niets over een veilig voertuig,
(het geeft slechts aan dat op moment van keuren de gekeurde zaken in orde waren en het staat niemand in de weg om met 4 geleende banden over de keuring te gaan)
evenmin zegt een ongeldige APK niet dat een voertuig gevaarlijk is.
(een gaatje in de uitlaat leidt al tot afkeuren terwijl dat voertuig dan hooguit iets meer geluid produceert)
Ten slotte:
Omdat in de uitzending niet is te ZIEN dat er geen controle van zijn verzekeringgegevens wordt gedaan wil nog niet zeggen dat het niet IS gedaan.
Ook is het niet handig om iemand met een grote mond op gelijke wijze van repliek te dienen… dat leidt (gegarandeerd) alleen maar tot nog meer geschreeuw.
Vaak is een rustige benadering het enige wat kan leiden tot kalmte bij opgewonden standjes, al is het geen garantie.
Zit net naar wegmisbruikers te kijken.
Een stel leuke meiden rijdt te lang links.
Ze komen eraf met en waarschuwing!
Prima hoor, ik gun die meiden helemaal geen prent.
Maar ik zie in hetzelfde programma hele bosjes die daar wel een prent voor krijgen, alleen hebben ze iets anders tussen de benen hangen.
Hier zakt mijn broek echt van af.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?