Wat is de definitie van een crimineel?

• Crimineel

Wat is de definitie volgens de politie van een crimineel?

Dit naar aanleiding van dit artikel:

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenland/article/detail/3309708/2012/09/01/Burgemeester-Utrecht-wordt-bedreigd-door-criminelen.dhtml

iemand bedreigen op een dusdanige manier dat hij beveiliging nodig heeft is in mijn ogen altijd crimineel.

Beetje erg slappe/ nergens opslaande opmerking van de politie in mijn ogen.

• ¥ Lotje ¥

Beetje erg slappe/ nergens opslaande opmerking van de politie in mijn ogen.

**********************************************************************************

Hoezo? hij krijg toch beveiliging . ??? Welke opmerking zie jij staan dan?

• Crimineel

Burgemeester Utrecht wordt bedreigd door criminelen

Het gaat mij dus om de kop van het artikel wat overigens overal bij elke nieuwsbron het zelfde is.

• rijsbergen

welke “slappe/nergens opslaande opmerking” van de politie bedoel je precies?

• - Gerard -

Ik begrijp hieruit dat Crimineel probeert uit te leggen dat wanneer je politiebeveiliging/bewaking nodig hebt, je DUS wordt bedreigd door criminelen. Het woord ‘criminelen’ is daarmee overbodig, daarmee een puur taalkundig opmerking.

Nu krijgt de koningin ook beveiliging/bewaking … zonder dat er direct sprake is van een bedreiging door criminelen. Alleen is de beveiliging/bewaking van de koningin standaard, en bij een burgemeester opmerkelijk.

• Reja

Deze burgemeester is al eens eerder bedreigd door een meneer wiens uitkering was stopgezet. Niet direct een crimineel maar iemand die boos was en daarom ruim over de grens van het toelaatbare is gegaan. Nu schijnen de bedreigingen uit het criminele milieu te komen (zitten daar beroepscriminelen in?) en de politie heeft dot naar buiten gebracht om dat er kennelijk allerlei speculaties waren over andere personen/groepen o.i.d.

• ¥ Lotje ¥

Wat hadden ze er anders boven moeten zetten? zie het bericht ook van Reja. Ze zullen al wel weten uit welke hoek het komt.

• Crimineel

Gerard zit inderdaad redelijk in de buurt wat ik bedoel te zeggen.

Iemand die bedreigingen uitvoert op deze manier is in mijn ogen gewoon weg een crimineel.

Politie had dit beter anders kunnen benoemen:

draaideur crimineel, zware criminaliteit of iets dergelijks.

Persoonlijk vind ik dit persbericht van de politie niet goed over komen en zelfs vreemd overkomen.

• ¥ Lotje ¥

Tja ……. Als je op de naam(crimineel),, wil beduiden vind ik eerlijk gezegd als je prikt met de naam ,,crimineel,, ook vreemd overkomen.8-)

• levi

een niet crimineel leeft de 10 geboden na

de basis van de wet

x