… en dan zie je toch dat het OM maar ook, zoals een Klaas Wiltink, helemaal gefixeerd zijn op de man. Het lijkt wel of je, als gewone burger, niet mag twijfelen aan hun mening. Maar bewijzen kunnen ze, vooralsnog, niets. Lijkt verdacht veel op tunnelvisie. Zelf heb ik het altijd vreemd gevonden dat Holleeder in verband gebracht is met Paarlberg, naast het gegeven dat beide, volgens sommigen in de vastgoedwereld, tot de Nederlandse Maffia behoorden. Volstrekt verschillende niveau's. Zei je in die tijd: Endstra, dan hoorde de hele vastgoedwereld ook de naam Holleeder daarbij. Zelf had ik de indruk dat die combinatie ‘goed was’ om de prijs van vastgoed, desgewenst, omhoog dan wel omlaag te krijgen. Maar de relatie Endstra, Paarlberg, Holleeder?
Daarnaast begrijp ik de motivatie niet, van een Bram Moskowitz, om de verdediging van Holleeder, destijds, te staken. Volgens Holleeder stond Bram onder geweldige druk van het OM. Maar waarom maakt zo'n Bram dat dan niet gelijk wereldkundig? Het OM publiekelijk afbranden lijkt mij altijd in het voordeel van een advocaat/verdachte …. maar goed, ik heb daar natuurlijk geen enkel zicht op of verstand van.
Hoe dan ook, het doet mij zo voorkomen dat de onderzoekers van de politie en het OM zo geweldig gefixeerd zijn dat het nooit iets gaat worden, of het moet het bekende liegen en bedriegen worden.
We zullen zien.