Agent stressgevoelig en dus gevaarlijk

• BennieMak

Ondanks dat tijdens het selectieproces voor agent sterk gekeken wordt naar de stevigheid van de kandidaat, blijkt uit onderzoek van de VU dat agenten in stressvolle situaties het wapen te snel en te onnauwkeurig gebruiken.

Vraag ik mij af hoe tijdens het selectieproces uitspraken gedaan worden over de stevigheid van de persoon?

Bovendien voorspelt het tonen van voorbeelden ‘hoe het moet’ (knietje na geven, verwijzen naar geweld tegen ‘raddraaiers’) niet veel goeds voor de toekomst…

• KlaasVaak.

Ik wilde reageren maar toen las ik de laatste zin en dacht ik laat maar. Jouw plaatje is al gekleurd

en je hebt van eerdere discussies over dit onderwerp duidelijk niets opgestoken.

BennieMak Schreef:

> Bovendien voorspelt het tonen van voorbeelden ‘hoe het moet’ (knietje na geven, verwijzen naar geweld tegen ‘raddraaiers’) niet veel goeds voor de toekomst…

• - Gerard -

Het blijven mensen. Ik vind het op zich niet vreemd, aangezien agenten een afspiegeling dienen te vormen van de maatschappij. Ik heb dus wel een beeld bij een verschil in stressbeleving van een wijkagent uit mijn woonplaats, waar volgens mij nog nooit een agent een kogel heeft afgevuurd, en een ervaren AT-er. Daarnaast nemen in het gewone leven ook mensen onder druk in stresssituaties beslissingen die ze in een niet stressvolle situatie nooit genomen zouden hebben.

• Planner

BennieMak

blijkt uit onderzoek van de VU

Tjonge, jij hebt er een dagtaak aan om al die onderzoeken m.b.t. de politie te lezen. Of ben je ook in dit geval niet verder gekomen dan het lezen van een artikel in een krant en/of op internet (bijv http://www.nu.nl/binnenland/2937348/stress-van-invloed-vuurwapengebruik-agent.html ) en neem jij klakkeloos de conclusie over zoals dat even heel kort door de bocht in het bericht wordt gesteld en geeft daar ook nog even een eigen draai aan?

• ¥ Lotje ­­¥

Ga weg zeg . Het moet in Nederland veeeeeeel strenger worden .

• - Gerard -

Er is een serie op Tv (Argos) over de waarheid en de waarheid van de media. De media, daar komt het in deze serie op neer, maakt haar eigen waarheden.

• Bart

-

• BennieMak

Als je eens begon met goed te lezen wat ik schrijf, dan was het je vast opgevallen dat ik een vraag stelde…he zijn echt maar drie zinnen!

Als je nu steeds niet verder komt dat h.e.e.a. uit de dikke duimte zuigen ( (tu) ) over mij, heb ik liever dat je niet meer reageert!

• KlaasVaak.

Wie is er begonnen met iets uit zijn dikke duim zuigen en niet lezen wat er staat :(

• Planner

BennieMak

Als je eens begon met goed te lezen wat ik schrijf, dan was het je vast opgevallen dat ik een vraag stelde…

Inderdaad, jij stelt een vraag, maar daarvoor verwijs jij alweer naar een onderzoek wat jij, gezien jouw reactie, waarschijnlijk niet gelezen hebt. En dan heb ik het nog niet eens over de titel van jouw “vraag”.

BennieMak

Als je nu steeds niet verder komt dat h.e.e.a. uit de dikke duimte zuigen ( ) over mij, heb ik liever dat je niet meer reageert!

Ik zuig niets m.b.t. jouw uit mij duim, ik reageer slechts op jouw eenzijdige reacties die veelal slechts gebaseerd zijn op wat krantenknipsels, en dan alleen wanneer in jouw beleving de politie er niet zo goed van af komt. Als jij liever niet hebt dat ik reageer, dan stel ik voor dat jij niet meer dit soort onzien neerzet, daar doe jij nog veel meer mensen een plezier mee en hoef jij je niet zo aan mij en anderen te ergeren op het moment dat wij jou confronteren met jouw onozelheid. Een win - win situatie lijkt mij!