Volgens meest recente nieuws over Haren ..

• rijsbergen

dus als een bakker een brood verkloot is dat te verwijten aan alle bakkers aan Nederland??? Gelukkig maar zeg dat niemand de schuld in dat geval bij die ene bakker legt

• - Gerard -

Je ziet het aan de zalm. Eentje verkloot het ….. en niemand eet nog zalm.

• rijsbergen

Misschien in jou stad/dorp maar bij ons in ieder geval niet hoor. Ligt misschien ook aan de instelling van de mensen.

• - Gerard -

Ik hoorde gisteravond, toen ik naar huis reed, via de autoradio dat in het restaurant/catering wereldje … zalm uit de gratie is. Ik weet niet wat dat precies met mijn woonplaats te maken heeft. Hoe is het Youp van het Hek gelukt Buckler in Nederland kapot te maken? Dus ja, het zal wel iets met de mensen te maken hebben.

• rijsbergen

tja dan moet het wel waar zijn…………………

• ¥ Lotje ­­¥

kranten moet je niet altijd geloven . Die schrijven wel meer ,,tikfouten,, ;)

• KlaasVaak.

In die richting zou ik het ook gezocht hebben.

Zo begreep ik ook niet dat de treinen gewoon naar Haren bleven rijden.

Ook ken uik Haren niet en weet ik niet hoeveel man je nodig hebt voor een afsluiting van toegangswegen…

En het gedraaikont van de burgemeester: wel feest, geen feest, toch wel feest, toch geen feest, oh toch een feestje maar dan op een buitenterrein….

• K.Hakvoort

Politietop onderschatte Project X in Haren

Bij het uitbreken van de Facebookrellen in Haren stonden veel minder leden van de Mobiele Eenheid (ME) klaar dan achteraf door de politieleiding is gesuggereerd. Dat blijkt uit onderzoek van Dagblad van het Noorden en RTV Noord.Lees verder

Draaiboek Haren ‘onder de maat’

Opnieuw zijn er bewijzen dat de Groningse politie niet goed was voorbereid op de Facebookrellen in Haren. In het draaiboek van de politie, dat in handen is van de NOS, stond niet aangegeven waar agenten de rellende menigte naartoe moest leiden. Ook kenden ze de routes niet die de ambulances moesten rijden als het mis zou gaan. Die stonden niet vermeld in het draaiboek. Lees verder

============================

De positie van de Groningse Korpschef Dros lijkt onhoudbaar. In de voorbereiding niet het goede voorbeeld volgen dat vele van zijn Duitse collega's hadden gegeven: op alle fronten in de kiem smoren. Op de dag zelf nog niet alert en sloom in het aansturen van het te kleine aantal politiemensen ter plekke. In de media onjuist verklaren over zijn eigen rol - ik verwacht niet dat de getuigen of RTV-Noord en het Dagblad van het Noorden dit verzonnen hebben - met de bewering dat hij ruim een uur eerder aankwam dan getuigen aangegeven hebben. Door het getreuzel van Cohen kan hij nog een half jaar langer korpschef bljiven dan eigenlijk zou moeten, hij zal de eer niet aan zichzelf houden. Ik verwacht namelijk niet dat het rapport een ander beeld gaat opleveren; het zal de contouren die inmiddels zichtbaar zijn geworden wat verder opvullen.

Wel ben ik benieuwd wat de rol van de korpsbeheerder, de Groningse burgemeester Rehwinkel, is geweest en waarom hij niet (mede) de leiding had i.p.v. de burgemeester van Haren. Als korpsbeheerder (= burgemeester van de grootste gemeente in de regio) heeft hij veel meer ervaring in het handhaven van de openbare orde en is dus automatisch de eerste keuze. Je zou haast gaan denken dat hij zich door een assertieve collega uit een kleinere gemeente opzij heeft laten duwen.

• K.Hakvoort

Groningen, 02-11-2012 • De ondernemingsraad van Politie Groningen is verbaasd over de berichtgeving van RTV Noord en het Dagblad van het Noorden over de rellen in Haren.

De ondernemingsraad steunt de keuze van de korpsleiding om nu niet naar buiten te treden en radiostilte in acht te nemen. Op zich vraagt dit uitleg omdat de Ondernemingsraad normaal gesproken altijd pleit voor transparantie en directe openheid naar de pers. Omdat korpsleiding en bestuur samen hebben gekozen voor een externe evaluatie van de Harense problemen is het daarom logisch dat er pas weer gecommuniceerd wordt als de evaluatie is afgerond. De ondernemingsraad heeft vertrouwen in de commissie Cohen. Pas als de conclusies van dit onderzoek bekend zijn, zal de ondernemingsraad een standpunt innemen. Zo lang het onderzoek gaande is, staat de ondernemingsraad van het Groninger korps achter de korpsleiding. Het feit dat RTV Noord en het Dagblad van het Noorden ervoor kiezen om nu met eigen feiten naar buiten te komen en het onderzoek van de commissie Cohen niet te willen afwachten, lijkt voorbarig.

‘Het is goed dat er nu niet naar buiten gereageerd wordt’ zegt Ben Kenters, voorzitter van de Ondernemingsraad. ‘Laat de commissie Cohen eerst haar werk doen. Het zou mooi zijn als ook de media het resultaat van de commissie Cohen kunnen afwachten. Het lijkt voor de hand liggend dat de commissie constateert dat ook de politie niet alles goed heeft gedaan. Maar we kunnen dat pas een waardeoordeel geven als we alle feiten kennen en een totaal beeld hebben.’

Als het werk van de media grondig is , dan kan het dezelfde status als een onderzoeksrapport krijgen.

Bron: ondernemingsraad Politie Groningen

======================

Waarom zouden de media het verschijnen van een rapport over de rellen moeten afwachten? De media handelen zelfstandig, mogen, sterker nog, moeten zelf onderzoek doen als ze serieus genomen willen worden. De ondernemingsraad van de politie doet alsof RTV-noord en het dvhn politievoorlichters zijn.

• - Gerard -

Voor die mensen waarschijnlijk wel. Ik kan je ARGOS-TV aanbevelen.