http://www.nu.nl/binnenland/2956574/veghel-kreeg-positief-advies-politie-kickboksgala.html is dat juist, politie geeft positief advies, op grond waarvan?
Ik denk dat de term “advies” zand in de ogen van de lezer strooit (en dat zegt een KlaasVaak.).
Er zal een scan gemaakt zijn van achtergrond info en mogelijke bezoekers ( denk ik ) en daar is kennelijk geen negatief advies (no-go) op gekomen.
Maar een ‘niet negatief advies’ is niet hetzelfde als een ‘positief advies’.
De politie adviseert niet in de trant van: ik zou het doen, leuk, goed voor de omzet, goed voor het toerisme, etc.
En een glazen bol is er al evenmin.
Ik denk dat de burgemeester hier een woordspelletje speelt: geen negatief advies dus positief advies.
M.a.w.: ze gooit de drol over de schutting op het bord van de politie.
Leest ze zelf geen kranten?
Kijkt ze zelf geen actualiteitenprogramma's?
Wilde ze Zijtaart eens op de agenda zetten?
Tsja, ik mag het natuurlijk niet schrijven maar Turken en Marokkanen …. beide boeien ze me totaal niet. Ook wat er in Syrie en bijvoorbeeld in Afghanistan gebeurt, zal mij een worst zijn. Als ze elkaar willen afslachten, ga je gang. Wij, Nederland, houden dat toch niet tegen. Ik kan en al jaren WIL me helemaal niet verplaatsen/verdiepen in die culturen. Het is zelfs zo dat als in Opsporing Verzocht een opsporingsbericht verschijnt over de moord op dat type medelanders …. mij raakt het niet, zal ook geen vinger uitsteken om te helpen.
Kijk, ik heb een aantal Turkse collega's. Heel leuke gasten. Maar als ze morgen mijn collega niet meer zijn, ook prima. Een van mijn Turkse collega's zei tegen mij toen ik heb vroeg waarom zijn ouders destijds in Nederland zijn komen wonen antwoordde: Als je in Turkije niet werkt, krijg je geen geen geld. Als je in Nederland niet werkt krijg je wel geld. En verder hadden zijn ouders geen reden naar Nederland te komen. Hij is hier geboren en getogen maar spreekt nauwelijks verstaanbaar Nederlands. Volgens hem zijn Marokkanen kruimeldieven, Turken hebben niks met Marokkanen. Volgens hem … voor de duidelijkheid. Leuk om te weten, maar verder doe ik er niks mee.
We, hij, ik en nog wat Turkse collega's draaiden een 16 uurs dienst. De opdrachtgever vond dat zijn personeel en wij wel iets lekkers te eten hadden verdiend, dus hij liet chinees eten aanrukken. Bami met saté. Ik zeg tegen mijn Turkse collega: ga jij maar even wat eten, er staat heerlijke bami met saté klaar. ‘Nee, ik eet geen bami … zit ham in. Ik neem wel een broodje kaas’. En het zijn, wat mij betreft, ook de kleine dingen waardoor ik zeg: joh, laat maar … wat je ook voor ze doet, je doet het toch nooit goed. Ik ga me niet bij elk woord, elke handeling afvragen hoe het in die culturen allemaal moet om het goed te doen.
Dat de Nederlandse politie zich wel moet verdiepen in die culturen, dat spreekt voor zich. Maar als het aan mij lag … bij een moord? Lijk opruimen, PD schoonmaken …. en klaar.
mee eens, maar je mag ze niet allen over een kam scheren denk ik, het gaat met name over het soort criminele kickboxers waar zo'n gala als een magneet voor werkt. (onlangs werd een zeer ernstig misdrijf uit 1997, beestachtige moord op een ouder echtpaar te amsterdam, welke gepleegd werd door o.a. kickboxer melvin r. opgelost middels een dna match). dergelijke gala's hebben een verhoogd risico, verbieden dus.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?