Dom RTL4 over ziekteverzuim bij de politie

• K.Hakvoort

Dom RTL4. Ziekteverzuim bereken je over een heel jaar en niet over de vier eerste maanden, waaronder 2 a 3 wintermaanden(met veel ziekte). De meest recente cijfers waarmee zinvol vergelijken mogelijk is, zijn die over de twaalf maanden van 2011. De opzet van het onderzoek deugt dus niet.

Bij de regiopolitie Groningen was het ziekte verzuim over 2010: 6,58%. Onwaarschijnlijk dat dit in een jaar naar 11% gaat. Wat ook opvalt zijn de geringe afwijkingen van het gemiddelde van 11%. Ik zie weinig korpsen afwijken van 11%. De laagste lijkt 9%; ik heb niet alle bijlangs gelopen. Ruim een jaar daarvoor zaten trouwens vele, zoniet alle, korpsen daaronder. Opstelten lijkt me wel demotiverend maar niet niet in deze mate.

Ik vrees dat RTL4 naast eerstgenoemde blunder zich ook nog verrekend heeft en zaken bij het ziekteverzuim heeft opgeteld die daarbij niet thuis horen.

• KlaasVaak.

Idem het opleidingscijfer.

Rond 2006 werd een inhaalslag gemaakt met nieuw personeel: veel nieuwe aspiranten werden aangesteld.

Hun uren werden voor 50% op opleidingsuren werd geboekt: de tijd dat zij op de politieacademie verbleven.

Ook na 2010 zijn er, weliswaar wat minder, aspiranten op de academies.

En hun tijd aldaar wordt nog steeds geboekt onder opleidingsuren.

Storm in een glas water.

Ik snap ook helemaal niet waarom je dat met de kop: “Ziektegolf bij politie” op de voorpagina van je krant durft te zetten 7-10 maanden na dato.

• BennieMak

Laat nu juist politie NL een rekenfout hebben gemaakt waardoor iedereen uit zijn stuitert gaat: http://www.blikopnieuws.nl/bericht/152355/Politie:ziekteverzuim_geen_11_maar_5,9_procent.html :D

Toch nog een hoog percentage, 6% is minimaal 1 dag per maand per politieambtenaar ziek…

• K.Hakvoort

Dit had RTL4 op eigen kracht kunnen concluderen want de cijfers over 2010 zijn bekend. Praktisch een verdubbeling in ruim een jaar kan alleen maar op fouten in het aangereikte materiaal of de rekenmethouden wijzen.

• De Enige Echte Fritsie

Waar blijft de Ingrid003 uit het vorige topic nu?

• - Gerard -

Ik heb er verder geen aandacht aan gegeven maar las wel iets op RTL: onduidelijkheid over cijfers ziekteverzuim. En als het niveau RTL dat schrijft …. haak ik direct al weer af. Ik kan me nog vers herinneren dat een Jan Smit, ja ja, hij uit Volendam, twitterde dat hij in de cel zat in Frankrijk. Op RTL-Z …. kwam een scrollbalk (die is er altijd met nieuwskreten) met Sinterklaasletters: JAN SMIT IN FRANSE CEL ….. Bleek later dat hij een foto had getwitterd met Lange Frans en YES-R (geloof ik) in een franse …………………………………………………………………………………….. telefooncel.

Dus, ik neem dat hele RTL, SBS6 …. allang niet serieus meer. Ze willen zo graag lijken op Amerikaanse nieuwszenders. Gewoon zielig ….BREAKING NEWS (moet natuurlijk wel in het engels).

Ook bij de berichtgeving over de verdachte in de zaak Vaatstra. Staat er zo'n blond grietje met een microfoon in haar hand: ‘overal in het dorp worden vlaggen uitgehangen’. En dan op de achtergrond, welgeteld … 1 vlag. Zou me niks verbazen dat RTL die bewoner heeft gevraagd de vlag uit te hangen. Oké, later zie je 3 friese vlaggen maar daar ontbreekt een verslaggever in beeld. Knip- en plakwerk? Het ergste is wel die Frits Wester ….

Hoe dan ook, betreft het RTL, SBS6, De Telegraaf…. dan kan het bij mij nauwelijks de aandacht wekken en, vind ik, geen topic waard op dit prikbord. Helaas, helaas, betrap ik de NOS ook af en toe op dat Story, Privé niveau.